2021-03-25, 15:05
Medlem
okok1s avatar
Tid: 20.00 (match börjar 20:45)
Kanal: TV4, C More
Var: Friends arena, Solna.
Kommentatorer: Åke Unger, Hanna Marklund

Enligt aftonbladet ska startelvan vara följande:
Citat:
................................Kristoffer Nordfeldt ............................................
Mikael Lustig, Victor Nilsson Lindelöf, Filip Helander, Ludwig Augustinsson
Dejan Kulusevski, Sebastian Larsson, Kristoffer Olsson, Viktor Claesson
.....................Alexander Isak, Zlatan Ibrahimovic................................

Vinner vi?
2021-03-25, 15:10
Medlem
Jag tror Sverige vinner. Ska bli kul att se Zlatan göra mål i landslaget igen
2021-03-25, 15:12
Medlem
Tack för infon!
2021-03-25, 15:16
Medlem
Sänds även på C More Fotboll
2021-03-25, 15:19
Medlem
ingetbranicks avatar
Allt annat än seger vore ett fiasko. Georgien är riktigt svaga.
2021-03-25, 16:14
Medlem
Låt mig förespråka med ett litet scenario!
Sverige kommer gå fram de första 20 min. Har de lite tur gör de ett mål, Snart kommer dock bollarna hamna mot Zlatan som skarvar vidare mot Isak som har 2-3 spelare mot sig.
Ju längre matchen går ju närmare mål för Georgien spelet blir statiskt och anfallen tappar fart när mer och mer bollar fastnar på en stillastående Zlatan.
I slutet har Georgien fler möjligheter att kvittera och kanske gör ett mål, så 1-1.
Matchen bortförklaras såklart att stjärnan inte riktigt är inne i systemet men att Zlatan ändå var ljuspunkter i ett svagt Sverige.
Något sånt tror jag!
2021-03-25, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Låt mig förespråka med ett litet scenario!
Sverige kommer gå fram de första 20 min. Har de lite tur gör de ett mål, Snart kommer dock bollarna hamna mot Zlatan som skarvar vidare mot Isak som har 2-3 spelare mot sig.
Ju längre matchen går ju närmare mål för Georgien spelet blir statiskt och anfallen tappar fart när mer och mer bollar fastnar på en stillastående Zlatan.
I slutet har Georgien fler möjligheter att kvittera och kanske gör ett mål, så 1-1.
Matchen bortförklaras såklart att stjärnan inte riktigt är inne i systemet men att Zlatan ändå var ljuspunkter i ett svagt Sverige.
Något sånt tror jag!

Tror mer på 4-0,5-0 till Sverige.
2021-03-25, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Ska bli kul att se Zlatan göra mål i landslaget igen

Han sätter två i kväll och Sverige vinner med 4-0. Återkomsten blir en succe' och allt gammalt groll är glömt.
2021-03-25, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjeeeeeeeeeeeen
Tror mer på 4-0,5-0 till Sverige.

I normala fall borde det bli 2-3 målskillnad men inte med ett statiskt Sverige!
Jag väljer att titta på den "lilla" tv:n idag jag misstänker starkt att jag kommer slänga ut den! Men ingen blir gladare än jag om jag har fel.
2021-03-25, 16:46
Medlem
8711s avatar
Sverige borde ju definitivt vinna med minst 2-3 bollar. Även om Georgien säkert inte är så dåliga som man kan tänka sig så borde det bli 2-0 eller 3-0.
2021-03-25, 17:15
Medlem
Roibots avatar
Frågan är ifall spelarna ger sitt allt för att nå VM när man redan inväntar en kommande EM-turnering? Vet inte om jag formulerar mig tydligt, men vanligtvis när man spelar landskamper några månader innan ett mästerskap så ger man inte 100% som lag. Det är avgörande vilken mentalitet truppen går in med, för det här är en unik situation.
Senast redigerad av Roibot 2021-03-25 kl. 17:20.
2021-03-25, 17:16
Medlem
Enkelt. Georgien är en C-nation, riktigt dåliga. Zlatan gör 2-3 mål. Rubrikerna blir enorma, ”kungen är tillbaka”. Sedan får han stå i skuggan när Spanien och Polen knackar på dörren under EM.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in