2021-03-24, 17:21
Medlem
Det finns ju några trådar i ämnet men vad jag kan hitta finns det ingen som testat en sån app.
Jag har kollat runt och för mitt ändamål verkar kidsguard pro vara den bästa.
Jag har inte tillgång till varken mobilen eller personens Icloud.
Min plan är därför att köpa en ny mobil i present till personen ifråga. Innan jag ger henne den så laddar jag ned spionprogrammet.
Är det någon som testat programmet eller något liknande?

Moralen i det hela tar vi i en annan tråd.
Citera
2021-03-24, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillmilken
Det finns ju några trådar i ämnet men vad jag kan hitta finns det ingen som testat en sån app.
Min plan är därför att köpa en ny mobil i present till personen ifråga. Innan jag ger henne den så laddar jag ned spionprogrammet.

Det fetade. Kidsguard pro är inget spionprogram.
Den läser backupfiler (databaser med sqllite-filformat som du lika gärna kan haxa själv med gratisverktyg).

För att kunna läsa backupfilerna behöver dom finnas på en dator som du har kontroll över.
För att filerna ska komma till datorn behöver den ha iTunes installerat och ha rätt att köra backup på telefonen.
Sedan är väl tanken (från den kinesiska tillverkaren) att du ska förmå offret att inte märka att telefonen kör en trådlös backup mot datorn. Om du ens får det att fungera.

Alla vettiga spionprogram kräver jailbreak på iPhone och Apple uppdaterar iOS så ofta så det är i praktiken meningslöst för en privatperson att försöka hålla jämna steg.

Men visst, programmet hämtar ut informationen åt dig ur backupfilerna om dom finns på datorn.
Citera
2021-03-24, 19:37
Medlem
Fantastiskt bra där, superbra information.
Jag har också kollat på appar där det behövs jailbreak men som du säger så släpar dom rejält efter.

Vad jag behöver är historiken vad gäller Messenger, whatsapp, Viber mm.
Är inte intresserad av att höra samtal live och såna grejer.
Citera
2021-03-24, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillmilken

Crazy stalker vibbar här.

Iallafall, https://null-byte.wonderhowto.com/how-to/gain-complete-control-any-android-phone-with-ahmyth-rat-0180960/

"AhMyth RAT", en "remote administration tool" som då borde göra tricket om du skulle kunna installera en sådan och sedan gömma den.
Citera
2021-03-25, 05:53
Medlem
Moralen åt sidan så är det olagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här