2021-03-24, 16:34
Medlem
Får parkeringsvakter provision?

Googlade och då såg det ut som att dem inte får provision men är rätt säker på att jag har hört en del vänner som sagt att dem får det och därför försöker bötfälla fler personer.

Tänker även om dem inte får provision varför bötfäller dem typ alla bilar dem ser då? Kan inte en parkerings vakt vara lite snäll någon gång?
Citera
2021-03-24, 16:34
Medlem
sommarlovs avatar
Nej.
Citera
2021-03-24, 16:42
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayAy

Googlade och då såg det ut som att dem inte får provision men är rätt säker på att jag har hört en del vänner som sagt att dem får det och därför försöker bötfälla fler personer.

Tänker även om dem inte får provision varför bötfäller dem typ alla bilar dem ser då? Kan inte en parkerings vakt vara lite snäll någon gång?

Nej, det får de inte.

Det är deras jobb att bötfälla bilar som parkerad i strid mot gällande bestämmelser. En parkeringsvakt som lite godtyckligt struntar i vissa bilar utför inte sitt jobb. Varför kan inte kassörskan på ICA vara lite schyst ibland, måste hon ta betalt varje gång?
Citera
2021-03-24, 19:39
Medlem
killawifes avatar
Jag sökte en gång ett jobb som parkeringsvakt i Göteborg och det var fast lön, dåliga arbetsider, ingen provision, inga förmåner alls och dessutom ren pisslön utan OB så det blev inget med det.
Citera
2021-03-24, 22:00
Medlem
Deckard-Cains avatar
Jag har läst att vissa bolag har provision
Citera
2021-03-24, 22:04
Medlem
gamlingen66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayAy

Varför ska dom va snäll,,, dom gör det jobb dom är anställda att göra. Folk får väl parkera enl reglerna och DET är inte så himskans svårt
Citera
2023-05-23, 12:37
Medlem
Har inget emot att dom gör sitt jobb och get böter.

Stör mig däremot på när kommunen stänger av 1/3 av parkeringarna i vissa områden under flera dagar för dom håller på med renovering / arbeten. Det är redan ont om platser som det är.. Sen parkerar folk så gott de kan, men så kommer lapp kärring och ger böter. Tycker kommunen borde stå för det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in