2021-04-07, 23:27
Medlem
ACHOOOOOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banzai-Perkele
Jag är bara en vanlig pappskalle utan erfarenhet av att administrera ett forum så jag frågar:
Skulle man åtminstone inte kunna ha en testperiod på några månader där man inför lättnader i riktlinjerna för youtuber-forumet? Fortfarande förhandsmodererat, men utan krav på x antal prenumeranter?
Det kanske kommer funka dåligt, kanske inte. Men då har man ju i alla fall testat och har en empirisk grund att stå på om man vill återinföra hårdare riktlinjer igen.
Jag har för många år sedan varit administratör på en av Sveriges allra mest välbesökta sajter (fler besökare än Flashback) och jag kan intyga att det är inga som helst problem för moderatorerna och/eller administratörerna att helt enkelt göra ett undantag i det här enskilda fallet. Jag vet hur det fungerar bakom kulisserna i såna här situationer och det absolut mest sannolika är att någon eller några viktigpettrar i teamet irriterar sig på trådens existens och har nu lyckats hitta ett svepskäl för att förbjuda dess existens. Det är därför jag inte slickar röv på dessa moderatorer som kommer in här för att skylla ifrån sig och påstå att vi gör det alltmer osannolikt att återfå tråden ju mer vi synar deras bluffar. De vet exakt vad de sysslar med och hoppas att det skall gå obemärkt förbi de vanliga dödliga. Jag tänker absolut inte vara medgörlig för dessa patetiska individer till maktfullkomliga nollor.

Det är verkligen tragiskt att den här rötan har nått hela vägen in i Flashback som i så många år har varit stället dit man vänder sig för att prata om det som är tabubelagt och locket-på i övriga sammanhang. Här hittar man istället syltryggar som Carlbom och najas som inte vågar tala klarspråk, erkänna några misstag eller erkänna att kejsaren är naken. Skämmes tamigfan. Skäms på er allihopa. Särskilt najas den lilla fittan som insinuerar att själva motargumentationen gör att upplåsning av tråden ter sig allt mer osannolik, vilket är antitesen till rationell diskurs och ärlighet. Som någon annan sade är det inte konstigt att han/hon är välkänd som den största fittan av alla FB-mods.
2021-04-10, 01:29
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Har hört om magmysmicke i allt ifrån Tankesmedjan på P3 till jag vet inte vad.
Han är ett internetfenomen. Det är knappast konspiratoriskt att anse att någonting är märkligt, eller så är det så enkelt som att en enskilt mod inte kan svälja sin stolthet och kommer med det ena förklaringen sämre än den förra för att inte tappa ansiktet.
"Allmänintresse"? Vad är det ens för jävla begrepp i detta sammanhang? 90% av alla trådar på FB har inget allmänintresse. Nonsens.
2021-04-10, 08:21
Medlem
Öppna tråden för fan, magmysarn är högaktuell.
2021-04-10, 09:37
Medlem
Han är aktiv på TVÅ kanaler men det är väl inte av allmänintresse?
2021-04-10, 17:17
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
För att x antal Flashbackare är överens om att de vill diskutera en sak innebär inte per automatik att det måste finnas en tråd på Flashback. Om så vore fallet så skulle man kunna tjata sig till att få diskutera precis vem som helst. Jag kan säkert headhunta ett gäng som vill diskutera min okände kuf till granne som vi finner lattjo att bilda en kult kring men det innebär inte att det blir en tråd. Det har ju alltid krävts någon form av uppmärksamhet utifrån för att motivera persontrådar. Micke har inte uppmärksammats i media, skrivit något verk eller uppmärksammats för något brott. Då återstår bara Internetkändis/Kreatör/ Youtuber där kravet på 5000 följare får anses vara lågt satt ändå.

Sen kan man gärna påstå motsatsen om hans kändisstatus, men då bör det åtminstone kunna visa sig i mätbara siffror utanför Flashbacktråden om honom.

Hade detta gällt vilken annan person som helst på Mickes låga kändisnivå så skulle ni inte ifrågasatt detta öht.

Micke och fenomenet magmys, ett begrepp han både har grundat och etablerat, har nämnts i flertalet poddar. Han har skrivt ett filmmanus. Att han inte kan få en tråd i Kändisskvaller, Sista utvägen för saknar eget forum, eller i Laidback förstår jag inte, speciellt inte om motiveringen är att han är youtubekreatör men inte får diskuteras i forumet Youtube.

Du vill ha mätbara siffror på att han nämnts på andra kanaler/medier, vi får väl fixa det då.

Jag kan börja, och väljer exempel från högen. Här har du en video av Verz med 138 573 visningar. Se från 13:54
https://youtu.be/5AzPzpCkmls
2021-04-11, 16:19
Medlem
Sluta tramsa och lås upp snälla nån...
2021-04-11, 17:19
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dodhuttarn
Tråden "Magmys med Micke - tråden utan hot!" stängdes för att huvudpersonen inte varit aktiv på ett tag. Nu är han sedan en tid aktiv dagligen, så skulle den kunna låsas upp igen?
Den anledningen att låsa tråden endast för att han inte är aktiv. Troden om Lennart Bladh är ju öppen och han är ju sedan länge, dock så ligger inte hans tråd bland de andra youtubers.
2021-04-11, 20:19
Medlem
Kan man inte flytta den stora tråden om Micke till "Övrigt / Ämnen som inga andra forum handlar om" alt. starta en ny tråd där?
2021-04-12, 00:13
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lelew
Kan man inte flytta den stora tråden om Micke till "Övrigt / Ämnen som inga andra forum handlar om" alt. starta en ny tråd där?

Hmm ...

Var var det nu som trådar om allehanda okända Youtubers låg innan den forumdelen skapades för dryga året sedan?
2021-04-12, 01:04
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Hmm ...

Var var det nu som trådar om allehanda okända Youtubers låg innan den forumdelen skapades för dryga året sedan?

Vilket var HELT jävla fel då youtube bara är en del av väldigt många i fenomenet magmys-Micke!
Och den tabben, samt avsaknaden av stake att erkänna sitt fel och göra rätt hos den som gjorde tabben, är anledningen till att vi nu står där vi står.
2021-04-12, 01:23
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanjolett-Rudis
Vilket var HELT jävla fel då youtube bara är en del av väldigt många i fenomenet magmys-Micke!
Och den tabben, samt avsaknaden av stake att erkänna sitt fel och göra rätt hos den som gjorde tabben, är anledningen till att vi nu står där vi står.

Du tycker alltså att Sista utvägen ska nerlusas med trådar om random obskyra Youtubers med kanaler av olika slag?
2021-04-12, 01:32
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du tycker alltså att Sista utvägen ska nerlusas med trådar om random obskyra Youtubers med kanaler av olika slag?

Har jag verkligen inte sagt. Men för just micke funkar det absolut.
Är han och hans värld ett ämne som "inget annat forum handlar om" och något som en rejäl mängd flashbackare vill prata om så passar det utmärkt just där!
Det borde t.o.m en rubbad autist som du fatta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in