Citat:
Jag har för många år sedan varit administratör på en av Sveriges allra mest välbesökta sajter (fler besökare än Flashback) och jag kan intyga att det är inga som helst problem för moderatorerna och/eller administratörerna att helt enkelt göra ett undantag i det här enskilda fallet. Jag vet hur det fungerar bakom kulisserna i såna här situationer och det absolut mest sannolika är att någon eller några viktigpettrar i teamet irriterar sig på trådens existens och har nu lyckats hitta ett svepskäl för att förbjuda dess existens. Det är därför jag inte slickar röv på dessa moderatorer som kommer in här för att skylla ifrån sig och påstå att vi gör det alltmer osannolikt att återfå tråden ju mer vi synar deras bluffar. De vet exakt vad de sysslar med och hoppas att det skall gå obemärkt förbi de vanliga dödliga. Jag tänker absolut inte vara medgörlig för dessa patetiska individer till maktfullkomliga nollor.Jag är bara en vanlig pappskalle utan erfarenhet av att administrera ett forum så jag frågar:
Skulle man åtminstone inte kunna ha en testperiod på några månader där man inför lättnader i riktlinjerna för youtuber-forumet? Fortfarande förhandsmodererat, men utan krav på x antal prenumeranter?
Det kanske kommer funka dåligt, kanske inte. Men då har man ju i alla fall testat och har en empirisk grund att stå på om man vill återinföra hårdare riktlinjer igen.
Skulle man åtminstone inte kunna ha en testperiod på några månader där man inför lättnader i riktlinjerna för youtuber-forumet? Fortfarande förhandsmodererat, men utan krav på x antal prenumeranter?
Det kanske kommer funka dåligt, kanske inte. Men då har man ju i alla fall testat och har en empirisk grund att stå på om man vill återinföra hårdare riktlinjer igen.
Det är verkligen tragiskt att den här rötan har nått hela vägen in i Flashback som i så många år har varit stället dit man vänder sig för att prata om det som är tabubelagt och locket-på i övriga sammanhang. Här hittar man istället syltryggar som Carlbom och najas som inte vågar tala klarspråk, erkänna några misstag eller erkänna att kejsaren är naken. Skämmes tamigfan. Skäms på er allihopa. Särskilt najas den lilla fittan som insinuerar att själva motargumentationen gör att upplåsning av tråden ter sig allt mer osannolik, vilket är antitesen till rationell diskurs och ärlighet. Som någon annan sade är det inte konstigt att han/hon är välkänd som den största fittan av alla FB-mods.