Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-03-24, 15:52
Medlem
Från en kognitiv förbättring till humör/ångest osv. Själv har jag upplevt mig lugnare med L-theanine. Helst nootropics som är lagligt i Sverige
Citera
2021-03-24, 18:37
Medlem
526s avatar
C60
Citera
2021-03-25, 01:55
Medlem
nneGs avatar
emoxypine
Citera
2021-03-25, 01:56
Inget har funkat i längden för mig. Bortkastade pengar.
Citera
2021-05-04, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Inget har funkat i längden för mig. Bortkastade pengar.

Fasoracetam: Bra mot depression och för att reparera GABA efter alkohol eller mediciner

Colouracetam: Bättre Humör, Mer klartänkt, lätt höjd motivation.

DMAE: Lite som Colouracetam men lite mer speedat

Noopept: En kur på ca en månad vartannat år för bättre impulskontroll. Tar även kombinerat med andra noots då och då vid hjärndimma.

Phenylpiracetam: Motivatin, Energi, Humör, Social Självsäkerhet

CDP-Kolin: Klartänkt, bra mot hjärndimma etc.

Uridine: Bra i Stacks och för att förbättra dopamin.

Black seed oil: Cholinergt, läker GABA

Selank: Bästa kuren mot ångest. 14 dagar morgon och kväll, sedan är du ångestfri minst ett halvår.

Finns många fler. Man måste först ta reda på vad man är ute efter, och sedan cykla olika stacks utefter behov. Eller så kör man ett protokoll för att läka någon del av skallen. Mitt tips är att nörda och nörda på reddit och andra forum, samt våga vara skeptisk.Man behöver också ta helt paus ibland.

De som säger att de inte fått effekt är ofta otåliga, kombinerar utan kunskap, tar för mycket eller för lite, tar utan kolin och b-vitamin till. Eller så tror dem att det ska komma en kick som med droger.
Citera
2021-05-04, 20:36
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Fasoracetam: Bra mot depression och för att reparera GABA efter alkohol eller mediciner

Colouracetam: Bättre Humör, Mer klartänkt, lätt höjd motivation.

DMAE: Lite som Colouracetam men lite mer speedat

Noopept: En kur på ca en månad vartannat år för bättre impulskontroll. Tar även kombinerat med andra noots då och då vid hjärndimma.

Phenylpiracetam: Motivatin, Energi, Humör, Social Självsäkerhet

CDP-Kolin: Klartänkt, bra mot hjärndimma etc.

Uridine: Bra i Stacks och för att förbättra dopamin.

Black seed oil: Cholinergt, läker GABA

Selank: Bästa kuren mot ångest. 14 dagar morgon och kväll, sedan är du ångestfri minst ett halvår.

Finns många fler. Man måste först ta reda på vad man är ute efter, och sedan cykla olika stacks utefter behov. Eller så kör man ett protokoll för att läka någon del av skallen. Mitt tips är att nörda och nörda på reddit och andra forum, samt våga vara skeptisk.Man behöver också ta helt paus ibland.

De som säger att de inte fått effekt är ofta otåliga, kombinerar utan kunskap, tar för mycket eller för lite, tar utan kolin och b-vitamin till. Eller så tror dem att det ska komma en kick som med droger.

Fasoracetam har man velat pröva ett tag!
Berätta mer vad du upplevde!

Inte direkt nootropika men fan vad jag älskar MUSKIMOL!
Citera
2021-05-04, 21:08
Medlem
Är dessa Nootropics, beroendeframkallande? Jag tar PWO och det hjälper mig verkligen att fokusera. Innehåller detta några Nootropics?
Citera
2021-05-04, 21:25
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2PistolerIMinBil
Är dessa Nootropics, beroendeframkallande? Jag tar PWO och det hjälper mig verkligen att fokusera. Innehåller detta några Nootropics?

Definitionen av nootropika är typ kosttillskott som saknar biverkningar.
Ytterst få nootropika är beroendeframkallande.
Citera
2021-05-05, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Fasoracetam har man velat pröva ett tag!
Berätta mer vad du upplevde!

Inte direkt nootropika men fan vad jag älskar MUSKIMOL!

För mig har den verkligen blivit en "go to nootropic". Tog den först för att uppreglera GABA, som en del i en vardagsstack som hade faso och cdp-kolin som grund och Phenylpiracetam samt Fladrafinil på toppen om det behövdes extra motivation. Ihop med Selank och en kort kur BPC-157 måste jag säga att det gjort underverk.

Numer när jag tar den utan något annat så ger den en tydlig kognitiv boost, mindre grubblig och ett förhöjt humör. Den påminner om de andra racetamerna genom att den "tänder lampan i skallen". Den ger även en rätt trevlig motivationsboost som blir ännu mer tydlig om man lägger till Uridin, B-vitaminkomplex och L-karnitin.

Muscimol måste testas om det är lagligt!? Om man bara lyckas hitta någon vendor utanför de ryska skogarna haha. Har en hel uppsjö av godsaker som ska testas från Rupharma när de börjar få lite kortare leveranstider igen. =)
Senast redigerad av ChubChub 2021-05-05 kl. 17:28.
Citera
2021-05-05, 17:42
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
För mig har den verkligen blivit en "go to nootropic". Tog den först för att uppreglera GABA, som en del i en vardagsstack som hade faso och cdp-kolin som grund och Phenylpiracetam samt Fladrafinil på toppen om det behövdes extra motivation. Ihop med Selank och en kort kur BPC-157 måste jag säga att det gjort underverk.

Numer när jag tar den utan något annat så ger den en tydlig kognitiv boost, mindre grubblig och ett förhöjt humör. Den påminner om de andra racetamerna genom att den "tänder lampan i skallen". Den ger även en rätt trevlig motivationsboost som blir ännu mer tydlig om man lägger till Uridin, B-vitaminkomplex och L-karnitin.

Muscimol måste testas om det är lagligt!? Om man bara lyckas hitta någon vendor utanför de ryska skogarna haha. Har en hel uppsjö av godsaker som ska testas från Rupharma när de börjar få lite kortare leveranstider igen. =)

Läst mycket gott om Fasoracetam.
Velat testa den ett tag, ser väldigt intressant ut!
Citera
2021-05-06, 03:40
Medlem
KneKhis avatar
Citat:

Vilka doser rör det sig om när du intar faso? Har sjäv provat doser mellan 20-40mg utan att märka någonting över huvud taget. Kanske den ska intas kontinuerligt i ett par veckor för att effekten ska bli tydlig?
Någon nämnde att fasoracetam uppreglerar GABA, det stämmer men det är specifikt GABA-B som den verkar på.

Även nyfiken på fladrafinil, hur är den jämfört med modafinil och flmodafinil om du provat dessa?
Citera
2021-05-07, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KneKhi
Vilka doser rör det sig om när du intar faso? Har sjäv provat doser mellan 20-40mg utan att märka någonting över huvud taget. Kanske den ska intas kontinuerligt i ett par veckor för att effekten ska bli tydlig?
Någon nämnde att fasoracetam uppreglerar GABA, det stämmer men det är specifikt GABA-B som den verkar på.

Även nyfiken på fladrafinil, hur är den jämfört med modafinil och flmodafinil om du provat dessa?

Faso är mycket mer subtil än t.ex. Phenyl, men man märker när den saknas i en stack. Man känner att det är serotonin, Gaba och Acetylkolin som är dess primära verkningsområden. Om jag t.ex. kör Phenyl, Colouracetam och Fladrafinil utan Faso så blir det ett mycket mer "stissigt" tillstånd.

Brukar köra 20mg sublingualt eller 20-60 i kapsel. Tar alltid en kolinkälla några gånger i veckan och när det gäller Faso är det bra att komplettera med Glycin för att få ut max. Även Fosfatidylserin synkar bra med Faso. Både Serin och Glycin är ju dock ämnen man inte skall inta i för stor mängd på daglig basis då det finns en del cancerkopplingar.

Tycker Fladra är en klar humörbooster och vakenhetspromotor, men har också kört den i stacks och somnat sittande efter intag :P.

Jag har jobbat intensivt med tillskott och nootropics för att läka läkemedelsskador och kommit till ett stadie där jag bara behöver en boost då och då. Ju mer man cyklar in och ut tillskott, och sätter in dem i olika styrka och olika stacks - desto bättre kan man pinpointa vad man behöver. Man slipper dessutom bli tolerant som man blir väldigt fort på tex Phenylpiracetam.

Om någon nybörjare läser och vill börja så är Noopept, CDP-Kolin, Uridin, Omega-3, Svartkumminolja, B-vitaminkomplex, Cordyceps och DMAE en bra början. Grönt te extrakt är också fint att ha hemma.

Men kom ihåg: Nootropics tar man för att fixa ett tillstånd permanent eller tillfälligt - det är ingen quickfix och du kan inte fortsätta ta samma preparat i evigheter och förvänta dig samma resultat. Det kräver många timmars studier och tydliga mål med intagen för att det skall fungera.
Men gör man rätt kan man komma långt. Depression, ADHD, Ångest, Social fobi, Trötthet, Koncentrationsproblem, Impullskontroll och Hormonbalans är alla saker du kan fixa med nootropics och tillskott - om du gör rätt! Vissa ämnen som MK-677 och BPC-157 kan orsaka skador om de används fel.

Har låtit bli att lista L-Tyrosin. Det är en aminosyra som fungerar mycket bra för att hjälpa kroppens egen dopaminproduktion, men den skyndar också på bildandet av leverfläckar. Mucuna Pruriens eller L-Dopa är ett alternativ, men jag rekommenderar bara sporadiskt intag några gånger i månaden och långt under rekommenderad dos.

Om stacken funkar dåligt eller du bara behöver en enkel boost: EAA och ett bra Multivitamintillskott från t.ex Bulkpowders
Senast redigerad av ChubChub 2021-05-07 kl. 00:57.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in