• 4
  • 5
2025-07-21, 10:27
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Detta låter som mig, hade enbart facebook vilket jag avslutade för många år sedan, återupptog det igen för ca 1 år sedan pga av att jag behövde för kommunikation, men stängde ner det igen för ca 3 veckor sedan, ger mig inget alls, gör mig mest irriterad. Men jag som du har varit extrem nyhetsknarkare i väldigt många år, men jag som du skiter numer i det mesta som händer i världen.

Likt en knarkare åker man dit igen. Har öppnat X i browsern. Fan, ser direkt bilderna från södra Syrien och man blir engagerad. Jag kan inte påverka med mina arga inlägg, jag kan inte skydda dem, jag skriver till Aftonbladet och frågar varför de inte rapporterar och möts av tystnad. Ingen skriver om Tulsi Gabbard och hon nu avslöjar Russian Hoax. Jag förstår hur extremister föds, de föds ur maktlösheten, de föds ur den totala nonchalansen hos makthavare som inte delar oron. Jag är som tur väletablerad med familj och jobb, väljer hellre ignorance is bliss framför Breijvik. Men det kommer att gå ett topplock på någon snart. Jag stödjer vad som sker i Aktivklubbarna; träning, politik och drogfritt.
Citera
2025-07-21, 15:49
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Likt en knarkare åker man dit igen. Har öppnat X i browsern. Fan, ser direkt bilderna från södra Syrien och man blir engagerad. Jag kan inte påverka med mina arga inlägg, jag kan inte skydda dem, jag skriver till Aftonbladet och frågar varför de inte rapporterar och möts av tystnad. Ingen skriver om Tulsi Gabbard och hon nu avslöjar Russian Hoax. Jag förstår hur extremister föds, de föds ur maktlösheten, de föds ur den totala nonchalansen hos makthavare som inte delar oron. Jag är som tur väletablerad med familj och jobb, väljer hellre ignorance is bliss framför Breijvik. Men det kommer att gå ett topplock på någon snart. Jag stödjer vad som sker i Aktivklubbarna; träning, politik och drogfritt.
Just fan glömde att säga att jag fortfarande har X, men inte varit in där på veckor, jag vet att det bara gör mig förbannad, och som du skriver, vem fan bryr sig om en nobody som jag skriver någon kommentar, och jag instämmer i det övriga du skriver också..
Citera
2025-07-21, 16:09
Medlem
SmarterThanYous avatar
Flashback är det enda som är kvar och det lär ryka med efter rättegången i september (FB) Flashbacks grundare (Jan Axelsson) åtalad - för inlägg postade på Flashback pga ingen orkar moderera de tusentals av 85 miljoner inlägg som inte är modererade genom åren som bryter mot svenska lagar och som ligger indexerade i google och på archive.

Undrar vad man ska göra sen? Skaffa ett liv kanske.
Citera
2025-08-13, 15:38
Medlem
upplaenningens avatar
Flashback och Youtube är det som jag har kvar. META-sekten lämnade jag för längesedan, Tiktok var ingenting för mig och snoppchat klarade jag bara av i några veckor när man var ung och dum.

Teams använder jag idag (då jag tidigare använde Skype) för att kunna nå folk vid sidan av vanliga samtal och SMS.

Ser inget behov av att vika ut sig på alla dessa sociala medier, förenklar livet med bankID, freja osv, vilket är självklart idag. Dessa saker behöver man, inte META, tiktok mfl.
Citera
2025-10-04, 12:09
Medlem
https://www.svt.se/kultur/internetst...la-medier-2025

Allt färre svenskar gör egna inlägg i sociala medier, ungefär 45 % av svenskarna gör numera regelbundet inlägg i sociala medier. "Ju större tjänsterna blir desto mer fylls de av innehåll som användarna inte har bett om. Då känner man sig mer som en konsument än som någon som är med och bidrar".

Ja, det är ju främst Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok och öppna sociala medier som allt fler slutat använda, framförallt unga män. Jag själv har inte kvar något av dessa förutom Instagram men det är utan några följare och är enbart till för att jag ska kunna kolla på kändisars profiler emellanåt och inte för att kolla på gamla bekanta (som nästan alltid har privata konton ändå).

Jag brukade ha Facebook och Snapchat men båda sidorna fylldes nästan bara med massa reklam, Snapchat inte minst som visar typ 3 reklamsnuttar när man kollar på 1-2 minuters videos vilket var ruggigt irriterande och enormt många aviseringar som blippade till i mobilen hela tiden. Facebook kändes dessutom som ganska utdött, enbart typ en tiondel av alla man hade postade regelbundna inlägg medan många inte postade något någonsin så kändes ganska trist, plus att jag egentligen inte var intresserad av vad folk man gick i samma högstadie med gjorde. Värst av allt var alla barnbilder dock, jag tror knappast någon är intresserad av att se bilder på andra folks barn, undantaget om man precis har fått ett barn så kan man ju posta EN bild på att man har fått barn men inte mer än så.

Flashback och Youtube har jag ju kvar dock, men det är ju inte öppna sociala medier i den mån om att folk vet vem jag är då jag aldrig laddar upp något eget content på Youtube. Flashback är ju lite trist att sitta inne på för ofta också tycker jag men ibland är det skönt att få vara lite social online.
Citera
2025-10-04, 12:41
Medlem
Fasrands avatar
När jag loggat ut många månader Så har jag blivit mera skärpt och fått saker gjorda. Och blivit mindre stressad. Sociala medier är egentligen ren idioti för det mesta.
Citera
2025-10-04, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fasrand
När jag loggat ut många månader Så har jag blivit mera skärpt och fått saker gjorda. Och blivit mindre stressad. Sociala medier är egentligen ren idioti för det mesta.

Och det har du insett först nu. Själv har jag aldrig nyttjat sociala medier. Har dock ett "fejkat" facebook-konto för att kunna få info från föreningar jag är medlem i. Tyvärr har det ju blivit standard att enbart annonsera via facebook.
Citera
2025-10-04, 15:55
Medlem
Fasrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Och det har du insett först nu. Själv har jag aldrig nyttjat sociala medier. Har dock ett "fejkat" facebook-konto för att kunna få info från föreningar jag är medlem i. Tyvärr har det ju blivit standard att enbart annonsera via facebook.
Nä jag började logga ut för 8 år sedan. Nu bara ngt fake konto för diverse information.
Citera
2025-11-24, 20:35
Medlem
Bum1s avatar
Jag tycker att det är givande att delta i olika facebookgrupper som rör mina intressen. Man kan lära sig allt möjligt av att bra var med i gruppen. Alla korta skräpvideos och reklam i flödet vill man såklart slippa. Personligen så lever jag ett liv som nog många skulle tycka vara intressant att följa, i alla fall att döma av de inlägg jag lagt ut. Lägger aldrig ut massa skit utan ska vara något anmärkningsvärt. Nu senaste halvåret har jag helt gått under jorden. När jag blickar tillbaka i mina konton har jag massa fina minnen dokumenterade. På det senaste har jag blivit lite blyg, jag tycker inte något duger för att läggas ut och så tycker jag att det ligger mig så personligt kärt att jag inte vill dela det offentligt. Därtill missar jag den fina minnesboken som sociala medie-profiler blir. Någon som känner igen sig. Hur har ni gjort?
Ska jag börja skriva ut bilder i fysiska fotoalbum?
Citera
2025-11-25, 17:20
Medlem
brianmolkos avatar
När LS försvann så blev man mer isolerad från folk man inte känner iaf, en sak som är sann
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in