Flashback bygger pepparkakshus!
2021-03-24, 13:05
Medlem
Luxuss avatar
köpte en BSD Destroyer via hobbex för nåt år sen typ.
Nu behöver jag nån jävla skruv med hylsa till ena spindelleden, men just den reservdelen saluförs inte av Hobbex längre.

hittat dem som antingen del av större reservdel eller bara skruvar med hylsa.
BS903-0175
BS903-017

hittar dock ingen sida som levererar till sverige? (förutom Eby som ska ha 200spänn i frakt för en pryl som kostar 20 spänn.
Citera
2021-03-24, 13:32
Medlem
Kolla på wish, har en hsp brontosaurus köpt på hobbex och fick tag på massa delar där. Samma grejer som hobbex hade innan dom slutade lagerföra delarna. Annars kan du kolla på andra märken som ser lika ut, kan tänka mig att delarna passar på olika modeller.
Citera
2021-03-24, 14:00
Medlem
BigFatCones avatar
Oh, jag har typ två Destroyers. Kul bil men jag slutade i stort sett använda min när jag blev tvungen att köpa delar från utomlands. Men det är i stort sett vad du får räkna med om du inte kör Traxxas, Arrma eller något racingmärke. Jag köpte mina delar från Modelsport i UK men i och med Brexit så blev det ju typ stopp där också.

Citat:
Ursprungligen postat av Svulken
Kolla på wish, har en hsp brontosaurus köpt på hobbex och fick tag på massa delar där. Samma grejer som hobbex hade innan dom slutade lagerföra delarna. Annars kan du kolla på andra märken som ser lika ut, kan tänka mig att delarna passar på olika modeller.
HSP, eller HiSpeed är ett ganska stort kinesiskt märke och Bronton gick rätt bra i UK vill jag minnas. Men den säljs också under ett antal andra namn då HSP är en OEM-tillverkare som tillverkare prylar som andra sätter sitt märke på. Med det sagt så är BSD också det, men Destroyern är en gammal modell och den har bara sålts under ett annat namn, så efterfrågan är helt enkelt inte så stor.

Men. Det är förhållandevis få delar som passar mellan olika märken, patent och såna saker.
Senast redigerad av BigFatCone 2021-03-24 kl. 14:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in