Det är så tröttsamt att höra samma rabblande om SD och att de är nazister. Jag tror att det är SD utsända som försöker ge SD en offerkofta roll. För inte kan väl en insatt individ tro att så är fallet? Jag anser det helt omöjligt.
Nu anser jag att det finns bättre partier än SD men denna "enkla" argumentation att sätta ett nazist epitet på hela partiet och dess anhang är fel väg att gå. Attackera dess sakpolitik och vinn på sån väg, det är betydligt ärligare och kommer ge bättre resultat på lång sikt. Säger inte att man automatisk kommer att "vinna över" väljare då SD likt tex V faktiskt attraherar en hel del väljare (vilket jag faktiskt kan förstå).
Citat:
Ursprungligen postat av
Halv8hosmig
Är inte religiös för fem öre. Men jag skulle nog påstå att många hellre vill se islam än nazister och fascister.
Religion ska inte finnas i politiken, den ska stå under politiken och rätta sig efter nationens regelverk. Det ska förstås vara fritt att kunna utöva sin tro men religionen ska aldrig kunna sätta sig över staten (oavsett ifall det är islam eller kristendom) .
Vi går ju redan idag (med S) mot ett mer kontrollerade och fascistiskt samhälle så det är tydligt att människor hellre har det än religion. SD (och M) skulle garanterat fortsätta på samma linje (med mer kontroll).
Personligen vill jag inte ha något av dem, det är en väldigt tråkig utvecklingen vi ser.