2025-09-30, 10:45
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Att böja sig för makten får dig dock att se feg och patetisk ut.

Att du inte ser att Palestinarörelsen är kopplad till främmande makt är patetiskt. De följer gamla KGB-manualen till punkt och pricka.
Citera
2025-09-30, 18:10
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
SD slutar aldrig med att älta i sionismen

Jag följer massa unga SD-politiker/medlemmar/väljare på tiktok, facebook osv och de pratar aldrig om Israel. De vill ha ut Palestina-demonstranterna (eftersom dessa sammanfaller med kaosblattar och med vänstern), men annars pratar de inte om Israel/Palestina. Så du har delvis fel. Åkesson och Jomshof är inte hela SD som du vet.
Citera
2025-10-03, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Som kristen är det enkelt. Gud gav judarna det landet. Det är deras.

Det betyder inte att jag tycker att allt Israel gör är rätt, men rätten till landet är solklar. Dom har fått den från hösta ort.
Tillbaka till skolan med dig. Om Gud gav ateistiska judar Heliga Landet så gav han också det till muslimska och kristna judar - palestinierna. Det är inte rätt en en bunt sekuläriter och ateister från central och östeuropa missbrukar Heliga Skrifter för en koloniseringsprojekt.
Citera
2025-10-03, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Att du inte ser att Palestinarörelsen är kopplad till främmande makt är patetiskt. De följer gamla KGB-manualen till punkt och pricka.
Jag bryr mig ite någon "Palestinarörelse" men om Heliga Landets invånares rätt till att live fri från oket av främmande makt , samt deras frihet från folkmord. Det är emot Guds vilja.
Citera
2025-10-03, 17:50
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Jag bryr mig ite någon "Palestinarörelse" men om Heliga Landets invånares rätt till att live fri från oket av främmande makt , samt deras frihet från folkmord. Det är emot Guds vilja.

Jag är rätt säker att Gud hjälpt araberna om Gud inte ville att judarna skulle vara där. Någon gång får man väl försöka ta in läget.
Citera
2025-10-12, 23:02
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Vid det här laget så är det märkligt ifall någon som påstår vara kristen fortfarande är pro-folkmord.

Ser viden på folkmordsturism där israeler betalar för sightseeing och se bomberna smälla över Gaza, israeler som gör videon där de hånar svältande palestinier, soldater som skrattar när de siktar mot barn, israeliska mediepersonligheter och politiker som påstår att israeliska soldater har rätt att våldta palestinier.

Jag har aldrig sett så väldokumenterade bevis på ren och skär ondska. När jag startade denna tråd så var jag naiv och trodde att frågan var mer komplex än den var. Kunde inte tänka mig att israelerna var så här onda.
Ja, jag med!
Inte tråden, men efter att jag satt mig in lite. Det är inte komplext, Israel är en nod i vapenhandel, dödande och speciellt i övervakning och "säkerhets"-industrin. Världens största utomhus fängelse har gett dem kunskap och erfarenhet.

-->Kunde inte tänka mig att israelerna var så här onda.<-- Inte jag heller...

The World Doesn't Hate Jews, The World Hates Israel
Senast redigerad av ett2ett2ett2 2025-10-12 kl. 23:04.
Citera
2025-10-25, 21:55
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Ok, och som muslim är det enkelt också, gud har givit dem landet och man kan hata kristna och ändå komma till himmelen. Nu var dock frågan varför tänkande, icke-religiösa människor föredrar Israel.

Mitt svar blir att folk är manipulerade av judisk media.

Det finns inget i koranen som säger något sådant. Däremot går det att härleda att landet tillhör... Judarna, oops.
Citera
2025-10-25, 21:58
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Tillbaka till skolan med dig. Om Gud gav ateistiska judar Heliga Landet så gav han också det till muslimska och kristna judar - palestinierna. Det är inte rätt en en bunt sekuläriter och ateister från central och östeuropa missbrukar Heliga Skrifter för en koloniseringsprojekt.

Ta och läs gamla testamentet. Det var ju inte direkt så att judarna följde Gud perfekt på den tiden heller. Och visst fick det konsekvenser, och det lär det få igen.
Citera
2025-10-26, 09:54
Medlem
Citat:
Ta och läs gamla testamentet. Det var ju inte direkt så att judarna följde Gud perfekt på den tiden heller. Och visst fick det konsekvenser, och det lär det få igen.

Säger gamla testamentet att judar ej ska ha rätt till landet om de anammar kristendomen? Kristendomens mål är väl just att alla ska bli kristna.

För det är ju så Israels Law of Return fungerar. En jude som blir kristen omfattas ej. Men en icke-jude som blir jude omfattas. Grupper som palestinier som härstammar från judar som konverterade till kristendom och islam omfattas definitivt inte.
Citera
2025-10-26, 10:57
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profilbild
Säger gamla testamentet att judar ej ska ha rätt till landet om de anammar kristendomen? Kristendomens mål är väl just att alla ska bli kristna.

För det är ju så Israels Law of Return fungerar. En jude som blir kristen omfattas ej. Men en icke-jude som blir jude omfattas. Grupper som palestinier som härstammar från judar som konverterade till kristendom och islam omfattas definitivt inte.

Källa på det fetade.
Citera
2025-10-26, 15:04
Medlem
Gaspodins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profilbild
Säger gamla testamentet att judar ej ska ha rätt till landet om de anammar kristendomen?
Mig veterligt så var kristendomen inte uppfunnen på gammaltestamentlig tid.
Citera
2025-10-26, 16:30
Medlem
Citat:
Källa på det fetade.

"Jews who have converted to another religion are not eligible to immigrate under the Law of Return, even though they are still Jews according to halakha."

https://en.wikipedia.org/wiki/Law_of_Return

Citat:
Ursprungligen postat av Gaspodin
Mig veterligt så var kristendomen inte uppfunnen på gammaltestamentlig tid.

Både kristendomen och rabbinska judendomen gör anspråk på att vara fortsättningen på Gamla testamentets religion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in