2021-03-23, 12:38
Medlem
scraftys avatar
Det står på SKV's hemsida att man ska kunna chatta med dem.
Mellan den 16 mars och 7 maj kan du chatta med oss och ställa frågor om Inkomstdeklaration 1, både du som är privatperson och du som har frågor i rollen som enskild näringsidkare.

Chattens ordinarie öppettider är vardagar 9–15, och du kommer åt den när du har loggat in på Mina sidor.

När jag loggat in på Mina Sidor hittar jag dock inget annat än chatt-boten. Är det någon här som lyckats klura ut var man ska ta sig?

EDIT: Jag hittade den nu. Den finns inte under "chatta med oss", man måste gå till "skatter och deklarationer" på Mina Sidor...
Senast redigerad av scrafty 2021-03-23 kl. 13:25.
2021-03-23, 12:57
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Det står på SKV's hemsida att man ska kunna chatta med dem.
Mellan den 16 mars och 7 maj kan du chatta med oss och ställa frågor om Inkomstdeklaration 1, både du som är privatperson och du som har frågor i rollen som enskild näringsidkare.

Chattens ordinarie öppettider är vardagar 9–15, och du kommer åt den när du har loggat in på Mina sidor.

När jag loggat in på Mina Sidor hittar jag dock inget annat än chatt-boten. Är det någon här som lyckats klura ut var man ska ta sig?

Man ger tre idiotfrågor till chattboten som den inte kan svara på så kommer man vidare till en människa. Funkar på alla dessa chattar.
Hatar skiten.

Du kan skriva äkta galimatias med bara slumpmässiga bokstäver så löser det sig.
2021-03-23, 12:59
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Man ger tre idiotfrågor till chattboten som den inte kan svara på så kommer man vidare till en människa. Funkar på alla dessa chattar.
Hatar skiten.

Du kan skriva äkta galimatias med bara slumpmässiga bokstäver så löser det sig.
Provade just, men fungerade inte.
2021-03-23, 13:01
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Provade just, men fungerade inte.

Du behöver kanske skriva skit fler gånger då tills det kopplas vidare eller så har skatteverket för mycket att göra så ingen har möjlighet att hinna chatta.
2021-03-23, 13:03
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Du behöver kanske skriva skit fler gånger då tills det kopplas vidare eller så har skatteverket för mycket att göra så ingen har möjlighet att hinna chatta.
Chatten ska ju vara en separat chatt från chatt-boten. Det är ingen chatt man ska kopplas vidare till.

Om SKV har chatten stängd trots att de skrivit att den ska vara öppen så borde de meddela det.
2021-03-25, 05:05
Medlem
Diablo1118s avatar
Då ts löst sitt problem och vi redan har trådar om skatteverket låser jag denna.. / Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in