2021-03-25, 14:51
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewhitesnake
Vilka är dem andra problemen du syftar på?
Är ju lätt att kolla upp vilka skador sådant gör på en människa.
Citera
2021-03-25, 15:33
Medlem
Phobiazis avatar
Min vän har ingen skiljeväg kvar nu mera , vilket låter mindre skoj efter ett missbruk av dylikt.. .
Citera
2021-03-25, 23:02
Medlem
Citat:
Hur lång tid tog detta?
Vet inte riktigt, men han har hållit på under många år.
Men som sagt, skadorna i näsan kommer knappast vara ditt största bekymmer om du fortsätter missbruka.
Du dricker ju sjuka mängder sprit och tar stora mängder kokain. En mycket skadligare kombination än så finns inte. Det kommer bli stora problem både psykiskt och fysiskt, garanterat.
Ta dig en funderare på om du verkligen vill fortsätta missbruka.
Citera
2021-03-25, 23:47
Medlem
Citat:
Medveten att jag dricker mycket men mår inte psykiskt eller fysiskt dåligt (än)
Ska väll trappa ner lite så det inte kommer. Men med 9 standardglas som referens är ju fan nästan varenda svensk alkoholist...

ska försöka hålla mig borta från alkoholen resten av denna veckan till och börja med. Men man kan aldrig säga aldrig. Lätt att de blir en go middag ute o lite vin och sen blir de sprit hemma. Skulle nog ändå vilja kalla mig för livsnjutare.
Lika stor livsnjutare som horsare som trycker i sig en fin sil och glider av mot nirvana.
Citera
2021-03-26, 02:55
Medlem
Citat:
Har fått en liten nojja, brukar kokain antal gånger i veckan, pillar tyvärr en del i snoken också dagen efter som ett jävla ticks.. nu är frågan, har laddet frätt sönder min näsa mycket? Är nojjig jag ska få hål eller jävla tunna näsväggar osv.... Ni fattar. Är det någon som varit med om det? Eller är de en myt? Kan väl säga de blir 5 dagar i veckan emellan åt. Kanske snittar 3-6 g i veckan

3-6g i veckan är inte det vad man måste typ dra i sig på typ ett par dagars festande för att fylla på och bibehålla ruset under dom 40-50 minuter man nu känner av det beaktat att man även behöver ta större linor när toleransen ökar? Jag har bara tagit kola två gånger utomlands i Spanien vilket inte köptes av mig. Men för jävla bra var det även om man var tvungen att fylla på efter typ 45-1 timme för att behålla effekten. Då gick vi ut ganska tidigt minns jag och av det drar jag slutsatsen att om man nu vill vara på den där upptrissade nivån hade det krävts iaf 1,5-2g bara under den kvällen och natten. Sen gick iof den där lätt nedstämda känslan ur kroppen ganska snabbt iof så man kunde fortsätta att bara dricka både under tiden och efter utan problem.

Kola är bra om man ska ut och festa helt klart men skulle överhuvudtaget inte uppskatta det om jag ska sitta och jobba och göra vettiga saker. Man får ett överdrivet självförtroende och hela beteendet man får av det borde göra att man tar jävligt oförnuftiga beslut även om man ändå även i ruset kan vara medveten om hur jävla bra man är trots att man på något sätt vet med sig att alla andra tycker man är för egocentrisk, på och självcentrerad vilket man också skiter i då man är av åsikten att "det är fan mig dom ska lyssna på" oavsett.

Ekonomiskt sett hade jag inte haft något problem med kola men det vettigaste från min synpunkt är att du försöker bryta det där kola beroendet och om du kan bara tar när du verkligen ska festa till och dra ut på krogen om nu inte dina avtändningar är förknippade med alldeles för mycket ovillig ångest. För jag anser att självförtroendet i kombination med hjärnans finess och verklighetsförankring påverkar en alldeles för mycket till en överdriven nivå, som iof kan uppskattas ibland i sällskap där folk är på samma nivå för hyfsat nyktra personer måste utan problem veta om och känna på sig att man är jävligt påtänd. För även folk med samma självförtroende naturligt som vissa får på kola har ändå en form av känsla för sitt sociala beteende vilket kola snortaren inte har.

Har du råd med det så visst men går man på det ständigt så skulle jag nog oroa mig mer över att hela tiden behöva ha tillgång till det och kunna ta det på alla möjliga lämpliga och olämpliga ställen vilket känns jävligt bökigt ärligt talat. Vi kan anta att du utan att nämna hur länge du nu hållit på och tagit 3-6g i veckan mest troligt slitit rejält på näsväggarna ja. Vet du huruvida du inte redan nu snortat sönder nässkiljeväggen eftersom det kan vara ganska svårt att veta om man snortar ofta eftersom näsan ändå domnar bort och är avdomnad när man snortar? Det kräver således att man är ifrån snortandet i 1-2 veckor för att få "realistisk" känsel i näsan.

Jag hade inte tyckt att det varit värt det kanske inte främst för själva näsan i sig utan pga den där orealistiska känslan och beteendet där det alltid finns lösningar på allting och där man alltid vilket givetvis har med tolerans att göra innebär att man högst väsentligt är jävligt egoistiskt fast man ändå skulle tjäna på att vara lite mer "tolerant" och "undergiven". Sen det där andra att det är ett jävla bök att alltid ha med kola och att näsan ska fyllas på, nja, tycker dessa anledningar väger högre att trappa ner på kolan.

Näsan är väl lite skitsamma egentligen eftersom den där nässkiljeväggen kan man vänja sig vid eller operera vad jag hört, men den kanske ändå aldrig blir helt bra, ingen aning. Kroppen och näsan är trots allt van vid och konstruerad för att faktiskt ta upp och även filtrera massa avgaser och föroreningar vi oavsett koks bruk eller inte tar upp i näsan. Så oavsett kommer näsan och du själv bli van och anpassad vid att skiljeväggen är paj. Att du pillar i näsan som du säger beror förmligen utan att nu veta om du snortat sönder skiljeväggen på att näsan är torr av allt snortande. Skaffa en nässprej eller dra ett par linor till så du fuktar upp näsan och det försvinner.
Citera
2021-03-26, 12:13
Medlem
Citat:
Medveten att jag dricker mycket men mår inte psykiskt eller fysiskt dåligt (än)
Ska väll trappa ner lite så det inte kommer. Men med 9 standardglas som referens är ju fan nästan varenda svensk alkoholist...

ska försöka hålla mig borta från alkoholen resten av denna veckan till och börja med. Men man kan aldrig säga aldrig. Lätt att de blir en go middag ute o lite vin och sen blir de sprit hemma.

Citat:
Skulle nog ändå vilja kalla mig för livsnjutare.
Ja det är ju så man ser det innan ens missbruk frambringat några konsekvenser.
I början är det mestadels njutning och mycket lite lidande. Men successivt minskar njutningen och lidandet ökar, innan det slutligen är nästan enbart lidande.
Alkoholism och kokainmissbruk är en kombination som kan dra ner en på botten ganska fort. Otroligt skadligt fysiskt såväl som psykiskt.

Sluta innan det går åt helvete är mitt råd. För åt helvete kommer det att gå, finns ingen som klarar av ett sådant missbruk utan konsekvenser.
Citera
2021-05-03, 17:50
Medlem
Citat:
Vilka är dem andra problemen du syftar på?

Får du inget problem med ständigt rinnande näsa när du tar så mycket så ofta?
Citera
2021-05-03, 20:29
Medlem
Dum fråga.
JA!
Citera
2021-05-04, 19:44
Medlem
Det fräter hål i näsan och efter de mänderna du tar är det nog redan hål. Din näsa, skiljevägg och dina tänder är nog helt trasiga. Hjärtat och dina blodkärl i hjärnan måste också vara helt trasiga.
Vad du än gör injicera inte då tar hjärtat stryk ännu mer och stroke kommer som ett brev på posten och då sitter du med blöjor snart om du överlever. Hänt polare till mig
Citera
2021-05-14, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwerty20
Det fräter hål i näsan och efter de mänderna du tar är det nog redan hål. Din näsa, skiljevägg och dina tänder är nog helt trasiga. Hjärtat och dina blodkärl i hjärnan måste också vara helt trasiga.
Vad du än gör injicera inte då tar hjärtat stryk ännu mer och stroke kommer som ett brev på posten och då sitter du med blöjor snart om du överlever. Hänt polare till mig

Nope inget hål, kikat noga, även varit hos näsdoktorn, tänderna är även fina. Blodtrycket är lågt o fint konstigt nog. Hjärtat vet jag inte, den kollen har man inte gjort. Men tack för ångesten. Får hoppas man överlever eller dör snabbt
Citera
2023-02-24, 12:39
Medlem
beatonthebrats avatar
Citat:
Nope inget hål, kikat noga, även varit hos näsdoktorn, tänderna är även fina. Blodtrycket är lågt o fint konstigt nog. Hjärtat vet jag inte, den kollen har man inte gjort. Men tack för ångesten. Får hoppas man överlever eller dör snabbt

Hur är det med snoken nu då ? Bland bekanta har jag räknat ut att efter 5 år i snitt har man hål genom näsan sen..
Citera
2023-02-25, 22:26
Medlem
Peta_Es avatar
Periodare som man är kan det gå åt 1-2g om dagen ibland.

Brukar skölja ur näsan ordentligt med destillerat vatten lite då och då under dagen och snyta mig ordentligt, i främsta syfte att inte bli täppt.

Kvällsproceduren tag lite längre tid då näsan spolas ordentligt och ”oljas” upp med receptfria produkter som återfuktar.

Värsta som hänt genom åren är att det bildats en hård slemklump som varit ett helevete att få ut, men som sagt.

Bruka mindre ladd och låt kroppen återhämta sig emellanåt så slipper du MJ effekten 😏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in