2021-03-22, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Skärp er. Det är en anspelning på white guide och har inte med vit hudfärg att göra. Skärpning nu. Ni gör er till åtlöje och skämmer ut riktiga nationalister.
Det är väl rätt uppenbart att det är en s.k. double entendre. Dels är det en koppling till den välkända White Guide, men det är ju också väldigt tydligt att restaurangerna som recenseras är av temat "ethnic food" (etnisk mat).

Varför man sen blir upprörd över det vet jag dock inte. Skit i att äta där om ni inte gillar maten.
Citera
2021-03-22, 10:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
"White Guide" borde kunna stämma Halebop för detta varumärkesintrång.

Men det vågar dom sannolikt inte pga. risken för att anklagas för "rasism".
Citera
2021-03-22, 11:23
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
"White Guide" borde kunna stämma Halebop för detta varumärkesintrång.

Men det vågar dom sannolikt inte pga. risken för att anklagas för "rasism".

Det kan dom ju försöka med, inte en chans att dom skulle vinna ett sådant mål.
Citera
2021-03-22, 11:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det kan dom ju försöka med, inte en chans att dom skulle vinna ett sådant mål.
Jo, det tror jag faktiskt. Tror du t.ex. att man hade kommit undan med "Not so Michelin Guide"? Givetvis inte.
Citera
2021-03-22, 11:30
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Jo, det tror jag faktiskt. Tror du t.ex. att man hade kommit undan med "Not so Michelin Guide"? Givetvis inte.

Det är stor skillnad på orden "Michelin" och "White".
Citera
2021-03-22, 11:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det är stor skillnad på orden "Michelin" och "White".
"White Guide" är ett registrerat varumärke. Hade dom bara skrivit "Not so White" så hade det givetvis inte varit problematiskt.
Citera
2021-03-22, 11:34
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Skärp er. Det är en anspelning på white guide och har inte med vit hudfärg att göra. Skärpning nu. Ni gör er till åtlöje och skämmer ut riktiga nationalister.

Om det hade varit de, hade de haft med vita människor. Men det har de inte. Därför anspelar det på hudfärg. Så skärpning på dig!
Citera
2021-03-22, 11:35
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
"White Guide" är ett registrerat varumärke. Hade dom bara skrivit "Not so White" så hade det givetvis inte varit problematiskt.

Det är det, men det är också två helt vanliga ord.
Citera
2021-03-22, 11:36
Medlem
ragnarokkrs avatar
Kan vara bra att kolla upp vad det skrivs om innan man svarar. White Guide skriver om restauranger med mat från alla länder. Bra med restaurangguider, utan tvekan.

Men Not so white verkar inte hittat någon bra restaurang med svensk mat. En slump? Ett helt oskyldigt svar på White Guide? För att de missat några restauranger? Man flörtar med sin kundgrupp och namnet har helt klart dubbla meningar. Man kryddar med lite rasismen, fräscht.

Det går nog att hitta större problem än denna restauranguide men när vissa får sparken för att de gillar SD på Facebook luktar kommersiella rasvinklingar väldigt illa. Förstår om det verkar harmlöst, få svenskar kommer ta illa upp inklusive mig men visar att man inte förstår vad rasismen är och det stör mig i det hysteriska samhällsklimatet vänsterns skapat. Jag håller mig borts från Halebop pga deras dubbla måttstockar.
Citera
2021-03-22, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassesvin
Jag gick även igenom deras tidning och det är helt riktigt, inte en enda vit människa finns med.

Här är de som skapat den här rasistiska smörjan:

Text: Obeya och WavemakerFörord: Assia Dahir, Guleed, Ailin Mirlashari, Saliboy, Husko och Pontus Engblom.
Foto: Senay Berhe
Så går det när man släpper in folk med marxistiska idéer in i företag.

EDIT: Halebop kommer inte tjäna på detta i längden, dom kommer gå back och speciellt efter 2022 så lär vi se en ny politisk karta rita där åsiktskorridorerna kommer ändras.
Senast redigerad av Xxrudeacidxx 2021-03-22 kl. 11:43.
Citera
2021-03-22, 11:47
Medlem
Skulle de höra av sig är det bara att säga till dem: tyvärr men jag är vit så ni får höra av er till de mörkhyade.
Citera
2021-03-22, 11:52
Medlem
https://se.trustpilot.com/review/www.halebop.se

Enligt Trustpilot har Halebop inte så värst mycket positiva omdömen.
Senast redigerad av Xxrudeacidxx 2021-03-22 kl. 11:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in