• 1
  • 2
2006-05-25, 02:39
Medlem
Litet gult djurs avatar
Hittade en snus mellan det röda "pappersskinnet" och själva korven på en falukorv tillverkad i Hälsingland en gång.

Har även hittat en del insekter i konserver, bl.a. en geting i en burk sylt från "godegården".

En gång när jag öppnade en burk musslor låg det en rejäl bit av en manet överst.

Hittade en nästan kvadratdecimeter stor hudfärgad gummibit i lapskojsen när jag gick i plugget, personalen trodde jag drev med dem när jag visade den.

Stötte ihop med en kock som jagade en katt med en köttyxa (alltså, kocken hade köttyxan) på en bakom en restaurang i Italien en gång.

Och vad fan menas med "bindvävnad från gris" som står i innehållsförteckningen på nästan all svensk korv?!
Citera
2006-05-25, 02:43
Medlem
systems avatar
Från verkligheten:
Jag låg i lumpen och skulle ta hand om överbliven mat.
Foliefat med s.k. Slottsstek var överblivet och jag skulle slänga detta, och då jag sköljde ur foliefaten (oöppnade från fabrik, men uppvärmda av kungen) så såg jag hur en portionssnus åkte ut ur förpackningen och landade i slasken innan matkvarnen.

Helt 100% sant!!
Citera
2006-05-25, 09:42
Medlem
Kharazuloths avatar
Jag har aldrig åkt ut för något nämnvärt äckligt. Däremot hittade min polare en råttsvans i O'boypaketet när han var yngre och fick O'boy för ett år.
Citera
2006-05-25, 09:51
Medlem
Tacoritzs avatar
Bara man vill kan man nog få fram skit om vilket matföretag som helst.
Jag har däremot aldrig fått något äckligt i maten (som jag vet om)
Citera
2006-05-30, 17:37
Medlem
Sonic2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rauz
Tyvärr finns det folk som gör det - helt sjukt.
Fast dom flesta vet väl att dom finns där bara för att personalen ska kunna räknas som restauranganställda och därigenom inte vara berättigade till OB-tillägg.

Det där låter lite konstigt eftersom man har bättre lön och bättre OB innom handel, för pressbyrån personeln lär ju ha handel som fack.
Citera
2006-05-30, 23:36
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonic2k5
Det där låter lite konstigt eftersom man har bättre lön och bättre OB innom handel, för pressbyrån personeln lär ju ha handel som fack.
Jag pratar om personalen på "Sleven" (7-11) nu. Pressbyrån stänger oftast redan vid typ 20.00 vad jag vet.
Citera
2006-05-30, 23:51
Medlem
Madchilds avatar
Säg så här. Jag äter aldrig rätter som Bolognese, Pytt i Panna etc på restauranger jag aldrig ätit på förr eller allmänt tveksamma hak.

Det mest anmärkningsvärda jag sett var ett kok till ett gäng muslimer där julbordets grishuvud kokade med för den härliga röksmaken.
Citera
2006-05-31, 00:32
Medlem
roppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kharazuloth
Jag har aldrig åkt ut för något nämnvärt äckligt. Däremot hittade min polare en råttsvans i O'boypaketet när han var yngre och fick O'boy för ett år.

Råttan i pizzan har jag läst men oboy-paketet? Nä du!

Fick höra idag av en arbetskamrat som tidigare jobbat på burger king att det inte var helt ovanligt att dom bytte datummärkning på dip/majonnäs-burkar i köket. Detta efter order från högre uppsatta
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in