2021-03-25, 12:56
Medlem
Vad var det för lokal dom var i?? Var det en officiell p3 guld efterfest?
Citera
2021-03-25, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trappist-1
Hov1, hade efterfest efter P3 Guld som spårade ur.

Och det här borde väl rimligtvis ses som olagligt om de var fler än 8? Varför pratar ingen om det?
Citera
2021-03-25, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987
Och det här borde väl rimligtvis ses som olagligt om de var fler än 8? Varför pratar ingen om det?
Känns som en grov misshandel väger tyngre än det för media osv.
Citera
2021-03-25, 22:07
Medlem
Drömmen hade varit om det var Bedårande barn som spöat upp rap-dräggen och P3-juryn.
Citera
2021-03-25, 22:43
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurrunge
Drömmen hade varit om det var Bedårande barn som spöat upp rap-dräggen och P3-juryn.
Ja. Som barn av vår tid.
Citera
2021-03-26, 06:00
Medlem
Nå, vilka var bråkmakarna ?
Citera
2021-03-26, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fragboy
Satan vad dålig koll ni har. Lidingö och Danderyd är kommuner och orminge är en förort i nacka kommun. Så ingen av dem är riktiga förorter till Stockholm.
Alla är förorter.
Citera
2021-03-26, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leifivan
Nå, vilka var bråkmakarna ?
Ryktet i tråden och på sociala medier säger Hov1, men inget bekräftat någonstans.
Citera
2021-03-26, 12:31
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Ryktet i tråden och på sociala medier säger Hov1, men inget bekräftat någonstans.
Det är hov1.
Citera
2021-03-26, 14:36
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivaVagina
Nej det är inte Hov1 bara för att de är fyra medlemmar. Hov1 har en stöddig bild utåt ja, men det är inga personer som går i klinch med andra.

Fick lov att slå upp Hov1 på google. Ser lika stöddiga ut som back street boys gjorde på sin tid.
Citera
2021-04-18, 20:56
Medlem
Andy Frains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namatara
Kim Jong Un kan väl också sägas ha "lyckats", man kan vara jävligt oskön även om man enligt vissa "har lyckats".
Den du citerade har enligt egen utsaga gått i samma skola som ungarna i hov1 (hade aldrig hört talas om dem innan denna tråd, sen brukar jag varken lyssna på hitlistmusik eller läsa Aftonbladets nöjessidor), det stämmer säkert att de är osköna, dryga mobbare.

Att det alltid ska bli sånt jävla runkande till personer som gjort mer, "lyckats bättre" än medelsvensson! Även lyckade personer är rätt simpla och äter, skiter och slåss. Och kan i många fall vara elakare än medelmåttan.
Sådana som du vill väl knappt kritisera makten heller, för att det är ju personer som är så himla lyckade!

Bör lyckade aldrig kritiseras hur dryga de än är, eller hur menar du?

Du är ju ett mentalt kalhygge... Skriver att du aldrig hört dom eller hört om dom men ändå är det självklart för dig att dom är mobbare...

Jag kunde inte bry mig mindre om ”makten” i Svedala, där har jag inte bott på mer än fem år och nej, jag blir inte imponerad av ”lyckade” personer, man gör sin egen lycka och den är olika för varje person...
Citera
2021-04-26, 05:39
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Frain
Du är ju ett mentalt kalhygge... Skriver att du aldrig hört dom eller hört om dom men ändå är det självklart för dig att dom är mobbare...

Jag kunde inte bry mig mindre om ”makten” i Svedala, där har jag inte bott på mer än fem år och nej, jag blir inte imponerad av ”lyckade” personer, man gör sin egen lycka och den är olika för varje person...

Det var en skolkamrat till några (alla?) i hov1 som skrev att det var dryga och stöddiga boys med mobbartendenser. Jag tror honom. Hade han velat ljuga hade han kunnat dra till med några saftiga rövarhistorier av mer extrem men fortfarande trovärdig sort.

Du började gorma om att folk är avundsjuka på folk som "lyckats", att man bara bör hylla folk som lyckats annars jantelagsrunkar man. Och liknande suck och gnäll.

Nu skriver du ju ett mycket mer moget inlägg och dessutom mycket klokt, i den sista raden iaf. För det är ju sant, lycka och att vara lyckad är helt olika saker beroende på vem man frågar.

Men din första mening du skrev till mej älskar jag! "Mentalt kalhygge" , skulle man kunna få använda den som signatur i framtiden kanske? Mycket kul:P

Ha det!

Ps. Jag tror nog att du är lite nyfiken på vad som händer i Svea iaf. Men det är bara bra och hälsosamt, särskilt om du migrerat!
Har själv ett högt älskat syskon som började på ett anrikt universitet i en någorlunda närliggande önation för snart 20 år sedan. Syskonet förälskade sej, fick ett bra jobb och köpte bostad med kärleken. Syskonet är sugen på flytt "hem", men det vill inte inhemska kärleken (och kärleken har ju aldrig valt att migrera, så fair enough).
Visst är det kul med familjemedlemmar som utbildar sej eller jobbar utomlands, men det är inte så kul när de stannar kvar mycket längre än någon trott.
Men iaf; mitt syskon säger ofta hur viktigt det är att ofta läsa svenska nyheter och se svenska serier. Annars är det stor risk, om du bara pratat ett språk i 20 år, att du börjar tappa av ditt modersmål lite fast du aldrig tror att det kommer hända. Hänger inte med i nya slanguttryck, är inte lika rapp i språket som förr.
Så mycket viktigt att läsa på svenska, ett viktigt råd på vägen om du inte vill tappa dej själv och dina rötter eller se dina barn växa upp utan att ge dem möjligheten till ett "gratis" språk att kunna flytande, vilket vore att vara en kass förälder.
Lite OT, visst, men ibland kan även OT vara läsvärt.

Hur går det för hov1-grabbarna då? Gråter de sej till sömns på varsin häktesbrits eller är de släppta? Säkert släppta. Domen lär bli typ villkorlig dom och lite skadestånd. När det kommer till våld har Svea löjligt låga straff. När det kommer till kändisar, rikemansbarn och barn till kändisar eller multinationella företagare så riskerar dessa alltid att få lägre straff av någon underlig jäkla anledning. Sjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in