Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-05-25, 00:17
Medlem
fettosvinets avatar
Jag visste inte var jag skulle lägga denna tråden riktigt så det fick bli under "övrigt". Cirka hur mycket växer håret på huvudet varje månad?
Citera
2006-05-25, 00:23
Medlem
Cryingmantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettosvinet
Jag visste inte var jag skulle lägga denna tråden riktigt så det fick bli under "övrigt". Cirka hur mycket växer håret på huvudet varje månad?

Jag har hört att det skulle växa ca 1cm, lite olika beroende på hårkvalité och diverse. Om det stämmer vet jag dock inte, och har ingen källa på det. En frisör sa det åt mig en gång,
Dvs håret blir ca 10 - 12 cm under ett år
Citera
2006-05-25, 00:48
Medlem
sezdiablos avatar
borde väl vara olika för alla? (bara en fundering)
Citera
2006-05-25, 01:10
Medlem
fettosvinets avatar
har några polare som påstår att håret växer snabbare om man klipper topparna lite då och då? sant oder falsch?
Citera
2006-05-25, 02:35
Medlem
det blir längre och längre för var dag
Citera
2006-05-25, 03:40
Medlem
Perry Masons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettosvinet
har några polare som påstår att håret växer snabbare om man klipper topparna lite då och då? sant oder falsch?

Skulle håret växa snabbare för att du klipper av det? Däremot så ser det mycket fräschare ut. Kan säga att mitt hår växer ungefär 12-13 mm i månaden.
Citera
2006-05-25, 03:49
Medlem
erikgottfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perry Mason
Skulle håret växa snabbare för att du klipper av det? Däremot så ser det mycket fräschare ut. Kan säga att mitt hår växer ungefär 12-13 mm i månaden.
Det sa en frisör till mig för ett par år sedan. Så jag tror det stämmer.
Citera
2006-05-26, 13:36
Medlem
fettosvinets avatar
goa gubbar
Citera
2006-05-26, 14:01
Medlem
brobbans avatar
Skiljer väl ganska rejält från person till person. Jag, min far samt lillebror har nå grymt snabb hårväxt, måste klippa mig var 3:e månad minst. Brukar "raka" mig dvs spara 2-4mm och klipper mig när det hänger långt nedanför öronen. Har en kompis som klipper sig en gång om året ungefär samt att han behöver raka sig en gång varannan vecka ungefär, så det är jävligt individuellt.
Citera
2006-05-26, 19:34
Medlem
Rans avatar
Mitt hår växer minst 2cm varje månad. Hur ofta klipper ni er? Jag måste göra det minst var tredje månad (gärna kortare). Jävligt störande när håret hamnar ivägen när man försöker se.
Citera
2006-05-27, 05:18
Medlem
Seagates avatar
Vad i helvete? Själv klipper jag mig en gång i månaden, ibland var tredje vecka.

// Farbror Seagate
Citera
2006-05-27, 05:49
Medlem
Motvilligs avatar
Wikipedia vet besked:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hair#Growth

Head hair, by comparison, grows for a long duration and to a great length before being shed. The rate of growth is approximately 1.25 centimeters, or about 0.5 inches, per month.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in