2021-03-20, 20:49
Medlem
Det fungerar inte som i USA, även om donken har gjort fel så finns det inget för dom att ersätta så jag förstår inte vad du ska stämma för.
Citera
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needtogitgood
Men det var ju andra som beställde?
Märkligt med tanke på att dom hade stängt sedan flera timmar.
Stäm dom för att dom byter mot smittskyddslagstiftningen.
Citera
Medlem
Needtogitgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Yeah right.

Men oavsett vilket, dom har rätt att neka. Gilla läget och gå vidare.

Maten var ju förfan klar, den stod på värmesaken de har vid grillen. Hon hade helt enkelt kunnat ge oss den färdiga maten, så hade vi betalat och dragit.
Citera
2021-03-20, 20:50
Medlem
GeleZachas avatar
Citat:
Det var ju på diskriminerande grunder. De som jobbade i kassan och de övriga kunderna var invandrare, men när vi (ett gäng svenskar), försökte beställa, så var det tydligen stängt.
Även om det var så kommer det vara mycket svårt att bevisa och det kommer bara bli omständligt. Jag hade inte pallat stämma för en sån liten grej. Hellre då gått tillbaka till restaurangen och klagat hos restaurangchefen.
Nu var jag inte där och vet inte exakt hur allt gick till men jag tycker det låter som att de faktiskt stängde av maskinerna för att de ville gå hem så snabbt som möjligt när arbetsdagen slutar. Inte så schysst, men fullt lagligt.
Citera
2021-03-20, 20:50
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Maten var ju förfan klar, den stod på värmesaken de har vid grillen. Hon hade helt enkelt kunnat ge oss den färdiga maten, så hade vi betalat och dragit.

Kanske det, men det behöver dom inte göra.
Citera
2021-03-20, 20:52
Medlem
Needtogitgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Ni var kanske ett stort gäng dessutom som säkert hade segat vid beställningen.

Frågan är vad ni gjorde eftersom polisen kom? De kanske stämmer er istället?

Maten var bokstavligen klar, det enda "jobbet" som krävdes, var att kvinnan i kassan skulle ge oss våra burgare, ingen hade behövt laga något.

Anledningen till att polisen tillkallades var att vi blev lite upprörda och en av mina polare kallade kvinnan ett antal glåpord (hon va svart), men han var som sagt väldigt arg/ledsen och full.
Citera
2021-03-20, 20:53
Medlem
Needtogitgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Även om det var så kommer det vara mycket svårt att bevisa och det kommer bara bli omständligt. Jag hade inte pallat stämma för en sån liten grej. Hellre då gått tillbaka till restaurangen och klagat hos restaurangchefen.
Nu var jag inte där och vet inte exakt hur allt gick till men jag tycker det låter som att de faktiskt stängde av maskinerna för att de ville gå hem så snabbt som möjligt när arbetsdagen slutar. Inte så schysst, men fullt lagligt.

De har ju kameror så de kan väl bara gå igenom banden?
Citera
2021-03-20, 20:53
Medlem
Citat:
Så restaurangen kan alltså neka oss servering för att vi är vita? Är du störd på riktigt?

1) de sa inte så.
2) jag konstaterar bara att ingen i detta land har blivit dömd för att ha diskriminerat en person pga den var vit.
Citera
2021-03-20, 20:54
Medlem
Needtogitgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Kanske det, men det behöver dom inte göra.

Jaha, och jag antar att piloter inte behöver flyga deras flygplan eller? Klart att man ska göra sitt jobb.
Citera
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Det finns ingen lag som säger att man måste ta emot alla kunder.

”Jag känner inte för att sälja någon burgare till dig”, räcker fint.

Gå vidare i livet.
Citera
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:

Maten som låg klar på värmning lär väl ha varit till personalen som äter den efter stängning. Hur får du det till att du har rätt till den?
Citera
2021-03-20, 20:55
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Så du menar att 1-2 minuter ska avgöra om man får beställa eller inte? Maten vi ville ha var dessutom klar.
Du fattar väl att folk vill gå hem när de slutar jobba? Vet inte vad donken/burgflippare har för avtal/arbetstid, men vet folk i affärer som slutar 19.15 om affären stänger 19.00, då skall allt vara avstängt, nersläckt och låst.
Ingen vill arbeta gratis, och särskilt inte om man slutar 03.00 på natten, inte ens om man är neger.

De visste kanske inte om att ni ville ha de där burgarna som låg färdiga? Kanske ni skulle ha något superduper konstigt mål utan gluten, utan gurka men med friterat enhörningshorn? de ville inte ta diskussion om vad ni ville ha, de ville bara stänga och gå hem när de slutar och inte får lön längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in