Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-03-20, 21:09
Medlem
Knaviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadPosture
Sådant är livet. Återupprepningar av äta, skita, jobba, sova. Däremot kan man peta in roliga saker där emellan. Knulla, kolla Bajen lira boll, knarka, knyppla, leka med sina barn, placera pengar för tidig pension, laga god mat et cetera.

Bill Murrays karaktär lärde sig både att spela piano och bli en trevligare människa. Och fick doppa i en typ fin tjej. Han fick väl i slutändan ett bättre liv av sin otrevliga upplevelse.

Du svarade inte helt på min fråga. Vad vill du göra av ditt liv? Finns det nåt som känns meningsfullt? Köra lastbil? Jobba på fritids? Skriva poesi om din svåra kamp mot livsvåndan?

Ingen aning vad jag kommer göra sen, jag bara provat ett par yrken.
Citera
2021-03-20, 21:19
Medlem
BadPostures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --cory
Snälla läs bibeln. Kram

"Bibeln består av cirka 1500 sidor, cirka 3 miljoner bokstäver, cirka 740 000 ord, 35 690 verser och 1346 kapitel. Det tar cirka 50 timmar att läsa bibeln rakt igenom tyst för sig själv."

Du kan väl vara lite mindre av en fitta och komma med lite mer specifik hjälp. Bibeln är svammel från för flera tusen år sedan, sedan dess tillkomst filtrerat genom politik och önsketänkande.
Citera
2021-03-20, 21:23
Medlem
prova något nytt ist, tex heroin

eller byta land, har du inga barn så är det ju bara att sälja av allt du har och bosätta dig i värmen
Citera
2021-03-20, 21:31
Medlem
Knaviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
prova något nytt ist, tex heroin

eller byta land, har du inga barn så är det ju bara att sälja av allt du har och bosätta dig i värmen

Jag kan prova men samtidigt ogillar jag inte Sverige eller min fritid. Jag ogillar att spendera större delen av mitt liv åt att göra saker jag inte vill göra bara för att göra ett företag rikare.
Citera
2021-03-20, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knavius
Jag kan prova men samtidigt ogillar jag inte Sverige eller min fritid. Jag ogillar att spendera större delen av mitt liv åt att göra saker jag inte vill göra bara för att göra ett företag rikare.

Men starta eget företag då!

eller lev offgrid! eller skaffa ett arbete du tycker är intressant och roligt,
Citera
2021-03-20, 23:59
Medlem
Mitt tips är ett att lära sig gilla en minimalistisk livstil vilket gör att man kan leva på väldigt lite.

Genom detta så kan du kanske börja gå ner i tid eller hitta ett roligare jobb men med sämre betalt men det spelar ingem roll då du ändå inte längre jagar efter den nyaste bilen eller den stora villan
Citera
2021-03-22, 16:54
Medlem
Knaviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadPosture
Sådant är livet. Återupprepningar av äta, skita, jobba, sova. Däremot kan man peta in roliga saker där emellan. Knulla, kolla Bajen lira boll, knarka, knyppla, leka med sina barn, placera pengar för tidig pension, laga god mat et cetera.

Jag har läst det här inlägget igen och tycker det är oerhört deprimerande. Livet verkar bara vara en rutin där man försöker klämma in lite kickar. En meningslös jakt att tillfredsställa begär. Hedonism som religion.
Citera
2021-03-22, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knavius
Jag har läst det här inlägget igen och tycker det är oerhört deprimerande. Livet verkar bara vara en rutin där man försöker klämma in lite kickar. En meningslös jakt att tillfredsställa begär. Hedonism som religion.

du måste lära dej att njuta av livet också , annars blir det outhärdligt i längden
om man bara går i samma spår dag ut och dag in TS
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in