Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-20, 19:48
Medlem
Knaviuss avatar
Jag har ett jobb som får mig att vilja dö eller rättare sagt jag är nog hellre död än fortsätter såhär som en zombie resten av livet. Jag utbildade mig för att få jobbet och tjänar väldigt bra men det är inte värt att slava för ett företag hela sin existens. Har också tappat hoppet för att skola om mig eftersom jag börjat se igenom dessa beskrivningar på yrkena och sitter och skrattar åt hur de förskönar vad som förmodligen är väldigt tråkigt.

Sitter och letar jobb i mitt område just nu av nyfikenhet och det finns inte mycket, har inte kompetens till nåt av det så jag har inte ens något val än att fortsätta såhär.

Jag ser ingen realistisk utväg så jag velar mellan självmord med hedern i behåll eller att bara ge upp och se vad som händer oavsett sociala konsekvenser.
Citera
2021-03-20, 19:54
Medlem
Känner med dig och har varit i situationen. Jag lämnade med de konsekvenser det medförde. Stänger man en dörr öppnar sig en annan. Prioritera ditt eget mående.
Citera
2021-03-20, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knavius
Jag har ett jobb som får mig att vilja dö eller rättare sagt jag är nog hellre död än fortsätter såhär som en zombie resten av livet. Jag utbildade mig för att få jobbet och tjänar väldigt bra men det är inte värt att slava för ett företag hela sin existens. Har också tappat hoppet för att skola om mig eftersom jag börjat se igenom dessa beskrivningar på yrkena och sitter och skrattar åt hur de förskönar vad som förmodligen är väldigt tråkigt.

Sitter och letar jobb i mitt område just nu av nyfikenhet och det finns inte mycket, har inte kompetens till nåt av det så jag har inte ens något val än att fortsätta såhär.

Jag ser ingen realistisk utväg så jag velar mellan självmord med hedern i behåll eller att bara ge upp och se vad som händer oavsett sociala konsekvenser.

Nu ska du ta det lugnt och andas. Det är okej att inte vara på topp eller behöva vara perfekt. Du ska inte slava för ett arbete men förstår att det känns svårt med utväg. Det finns alltid en utväg. Snälla läs bibeln. Kram
Citera
2021-03-20, 19:59
Medlem
Citat:

Släpp det jävla jobbet
Citera
2021-03-20, 20:10
Medlem
SittFints avatar
Ungefär hur mycket är "väldigt bra"?
Citera
2021-03-20, 20:17
Medlem
BadPostures avatar
Låter som ett lyxproblem. Och det låter väldigt drastiskt med självmord, bara för att man inte gillar sitt yrke. Är det nåt bakomliggande, att allt känns meningslöst?
Finns det inget närliggande du kan arbeta med? Finns det något som du överhuvudtaget vill arbeta med?

Mitt tips är mitt standardsvar: att skaffa barn och börja med något givande fritidsintresse samt träning. Det hjälper att koppla bort den existensiella ångesten.
Citera
2021-03-20, 20:33
Medlem
Heligaskits avatar
Säg upp dig. Hellre arbetslös än död. Du behöver söka professionell hjälp. Ta hand om din mentala hälsa, du existerar inte för att jobba.

När du mår lite bättre i framtiden så kan du jobba 50% och leva knapert, om jobbet verkligen är orsaken till din mentala ohälsa.
Citera
2021-03-20, 20:44
Medlem
Knaviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klokakamelen
Känner med dig och har varit i situationen. Jag lämnade med de konsekvenser det medförde. Stänger man en dörr öppnar sig en annan. Prioritera ditt eget mående.

Det blir väl uppsägning snart. Vad som händer sen vet jag inte. Det blir spännande.
Citera
2021-03-20, 20:45
Avslutad
Dumpa jobbet och ta vård om dig själv!
Citera
2021-03-20, 20:50
Medlem
Knaviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadPosture
Låter som ett lyxproblem. Och det låter väldigt drastiskt med självmord, bara för att man inte gillar sitt yrke. Är det nåt bakomliggande, att allt känns meningslöst?
Finns det inget närliggande du kan arbeta med? Finns det något som du överhuvudtaget vill arbeta med?

Mitt tips är mitt standardsvar: att skaffa barn och börja med något givande fritidsintresse samt träning. Det hjälper att koppla bort den existensiella ångesten.

Jag tycker det är en logisk slutsats för om jobbet är pest blir större delen av ens liv pest och då finns det ingen anledning att leva. Man jobbar och kommer hem för att göra samma sak dagen efter. Finns inget slut, det är Groundhog Day.
Citera
2021-03-20, 20:54
Medlem
Citat:

Ditt välmående är viktigare än alla pengar i världen. Klarar du inte av jobbet på grund av ovan nämnda skäl så säg upp dig. Testa ett annat arbete som kanske inte ger lika bra betalt, men är roligare. Svårt att ge några konkreta råd såklart eftersom jag inte känner till din situation till fullo, men skulle verkligen rekommendera att testa någonting nytt. Jag var väldigt trött på mitt jobb innan jag tog tjänstledigt för studier, nu mår jag betydligt bättre. Det går, gäller bara att våga. Jag tror på dig!
Citera
2021-03-20, 21:01
Medlem
BadPostures avatar
Citat:
Jag tycker det är en logisk slutsats för om jobbet är pest blir större delen av ens liv pest och då finns det ingen anledning att leva. Man jobbar och kommer hem för att göra samma sak dagen efter. Finns inget slut, det är Groundhog Day.

Sådant är livet. Återupprepningar av äta, skita, jobba, sova. Däremot kan man peta in roliga saker där emellan. Knulla, kolla Bajen lira boll, knarka, knyppla, leka med sina barn, placera pengar för tidig pension, laga god mat et cetera.

Bill Murrays karaktär lärde sig både att spela piano och bli en trevligare människa. Och fick doppa i en typ fin tjej. Han fick väl i slutändan ett bättre liv av sin otrevliga upplevelse.

Du svarade inte helt på min fråga. Vad vill du göra av ditt liv? Finns det nåt som känns meningsfullt? Köra lastbil? Jobba på fritids? Skriva poesi om din svåra kamp mot livsvåndan?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in