2021-03-20, 19:05
Medlem
godboys avatar
Det är väl dessa kvinnor som blir kvar till sist. För vilken normal man vill ha:
-En arbetslös kvinna som inte tar tag i sitt liv? (att vara studerande är ok tycker jag)
-Vara försörjare till en gökunge som du ändå bara får skit från och skäll av kärringen när du säger åt ungen?

För mig så var detta ett stort "no-no" på den tiden jag dejtade. Var mer än en snygg kvinna som avskrevs p g a ovanstående.

Fan vad glad att jag är gift och i en bra relation utan styvungar.
Citera
2021-03-20, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av druiddance1337
Efter drygt 1 år swipande på flertal appar undrar jag en sak, vad fan är grejen med alla arbetslösa brudar som är mellan 20 och 30 med 1-3 barn? Det är nästan fler brudar med barn än utan, vart är alla farsor? Varför har dom inget jobb? Det är ju verkligen sjukt hur mycket brudar det är som har flera barn som söker någon med stabil inkomst och som kan ''älska deras barn som sitt eget'', finns rätt så få singelbrudar utan barn desto högre upp du kommer i åldrarna. Har det alltid varit såhär eller är det nytt fenomen?

Efter drygt ett år av swipande utan resultat sitter du här och ser ner på unga mammor, allt för att förneka att du är en simp. Blir du så hotad av barnen? Och exakt alla tjejer som dissat dig har barn eller var det en riktig 10-poängarmorsa som blockade dig för hon inte pallade med en till unge?Hur många dejtningsappar hade du nu igen haha
Citera
2021-03-20, 19:08
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Efter drygt 1 år swipande på flertal appar undrar jag en sak, vad fan är grejen med alla arbetslösa brudar som är mellan 20 och 30 med 1-3 barn? Det är nästan fler brudar med barn än utan, vart är alla farsor? Varför har dom inget jobb? Det är ju verkligen sjukt hur mycket brudar det är som har flera barn som söker någon med stabil inkomst och som kan ''älska deras barn som sitt eget'', finns rätt så få singelbrudar utan barn desto högre upp du kommer i åldrarna. Har det alltid varit såhär eller är det nytt fenomen?

Har också märkt det är stort överflöd med singelmorsor. Tyvärr är man i den åldern där varenda en är singelmorsa. När jag var yngre för tio år sedan kunde man lätt dejta en massa 20 åringar eller t om yngre. Nu är det skitsvårt trots att man utseendemässigt inte gått ned sig.

För dessa 25 åringar som söker äldre finns inte där på Tinder iallafall.
Citera
2021-03-20, 19:08
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:

Jadu många människor vill ju ha barn och romantiserar hur deras samliv ska bli efter det. Barn är dock ett oerhört stort projekt att ta hand om och sätter press på många föräldrar samt att det kan finnas skillnader i föräldrarnas syn på uppfostran. Sammantaget så är det lätt att detta leder till konflikter som resulterar i separation, oerhört tråkigt för barnen men så ser det ut för många idag. Men bara för att man förälder betyder inte det att man inte vill ha närhet/ömhet/sexuella relationer. Man är ju trots allt fortfarande människa.

Jag vet inte hur du definierar "nytt" men barn med skilda föräldrar har varit en grej rätt länge nu, skulle väl tippa på att det blev allt vanligare på 70-talet och sen har det ökat stadigt sen dess.
Citera
2021-03-20, 19:10
Medlem
Pungpuckels avatar
Om en singelmorsa, som inte ränner på krogen längre är redo för en ny relation.
Är det då jättelilla att hon gör ett försök på en dejting sida som övrig befolkning gör?
Citera
2021-03-20, 19:11
Medlem
pigfaceregulates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Grejen är "feminism" (och med den följer skruvade ideal som tjejer slaviskt följer, vilket leder till dåliga livsval) och välfärdsstat.

Väldigt bra sammanfattat, man mer eller mindre subventionerar kvinnors dåliga val. Detta är något kvinnor röstat igenom, då de är majoriteten av röstberättigande. Det blir så när kvinnor röstar helt enkelt. Antingen är man för kvinnors rösträtt och rättigheter och får detta utfall eller så väljer man att ta ifrån de valet. De flesta vill inte göra något åt grundproblemet och istället gnälla över utfallet.
Citera
2021-03-20, 19:12
Medlem
pigfaceregulates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Om en singelmorsa, som inte ränner på krogen längre är redo för en ny relation.
Är det då jättelilla att hon gör ett försök på en dejting sida som övrig befolkning gör?

Vettiga män hon egentligen vill ha vägrar att ha med horungar att göra, de vill skapa egen familj.
Citera
2021-03-20, 19:15
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pigfaceregulate
Vettiga män hon egentligen vill ha vägrar att ha med horungar att göra, de vill skapa egen familj.

Naturligtvis.
Men är det fel av en singelmorsa att försöka dejta på nätet, när alla andra kategorier gör det?

Fängelseinterner, homosexuella, handikappade, gamlingar, unga, singelpappor men singelmorsor! Nej banne mig, där drar vi gränsen.
Citera
2021-03-20, 19:16
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pigfaceregulate

Du menar att andra mäns barn än dina är horungar?
Citera
2021-03-20, 19:17
Medlem
Gemensamt för alla de här singelmammorna är att nu har dom minsann "lekt färdigt" och "söker seriöst"... verkligheten är den att dom bara söker en plånbok som kan försörja hennes livsstil + hennes barn, så att hon kan ägna sig åt att göra "det hon vill", "förverkliga sina drömmar" och så vidare, vilket inte så sällan betyder att ligga runt med snygga bad-boys bakom ryggen på den snälla försörjaren som haft det dåliga omdömet att faktiskt kliva in i singelmammornas liv. Don´t fall for it guys - it´s a trap!
Citera
2021-03-20, 19:18
Medlem
pigfaceregulates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Naturligtvis.
Men är det fel av en singelmorsa att försöka dejta på nätet, när alla andra kategorier gör det?

Fängelseinterner, homosexuella, handikappade, gamlingar, unga, singelpappor men singelmorsor! Nej banne mig, där drar vi gränsen.

De kan alltid försöka.

Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Du menar att andra mäns barn än dina är horungar?

Du är en aning utvecklingsstörd eller kvinna. Syftar på barn till singelmorsor.
Citera
2021-03-20, 19:19
Medlem
Etta.Places avatar
Det blir så himla konstigt när snubbar tar dejtingsidor som någon sorts snitt av den kvinnliga befolkningen i landet. Okej, brudarna du nämner kanske har sina issues, men vad har du för issues om swipeande på dejtingsidor är din kontakt med det kvinnliga könet? Att det är många unga singelmammor på dejtingapparna beror väl på:

1. Om du är mamma till små barn är det inte lätt att komma ut på fester, krogen etc för att träffa folk. I synnerhet inte om du dessutom är arbetslös och därmed inte träffar folk på arbetsplatsen eller studier, samt saknar pengar att gå ut och göra saker för. Och ja, det är klart att denna kategori (arbetslös+småbarnsmamma) är mer sugen på att hitta en provider.

2. Kvar på dejtingapparna länge blir folk som har svårt att få en partner. De som har lätt för att få en partner gör bara en kort runda där, om de alls dyker upp, sen har de en partner om de vill ha en. Klart att ett ung, arbetslös småbarnsmamma är handikappad på flera plan, dels har hon ju lyckats med att skaffa barn tidigt och snabbt separera från farsan = troligt att hon är impulsiv och har svårt att hålla ihop relationer rent allmänt. Dessutom är väl denna typ inte mest tilltalande för män, singelmammorna går bättre i lite högre åldrar och med fast sysselsättning, där det även finns gott om singelpappor som hellre dejtar någon i samma livssituation.

3. En del av dem är antagligen bara där för att håva in uppmärksamhet då de inte får bekräftelse på så många andra plan i livet.

Att det är många unga singelmammor på dejtingsidor har ingenting att göra med hur vanliga de är i befolkningen i stort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in