Citat:
Ursprungligen postat av
happilappi
Jag kan tänka mig att det bör vara ganska liberalt att vara för krypto. Med andra ord liberalerna.
De kallar sig det, typ som S kallar sig socialdemokrater, men L är ju klassisk batonghöger sen ett bra tag.
Svårt att se något riksdagsparti idag som skulle vara vänligt mot krypto, i den mån de ens bryr sig. PP hade såklart varit om de klamrat sig kvar (det var EU, men hade kunnat sprida sig).
Högriga partier vill kontrollera makten, dvs i slutänden pengarna och kan ju också alltid hytta med näven om hårdare tag osv för att vinna över fikarumsidioterna.
Vänstriga partier kan säkert gå bananas över miljö/energi, även om jag sett påståenden om att det inte alls är värre över tid, låter det vara osagt, och så vill de ju gärna dra åt hållet gemensamma resurser pga bygga samhälle är bra och krypto är ännu lite vilda västern.
I sammanfattning så måste nog partier övertygas om att det är bra, på ett sätt som matchar deras övriga ideologi, men kan inte komma på ett enda som skulle stå upp för krypto idag. Möjligen om typ SD får för sig att krypto är osvenskt pga icke-vita minar, att de andra partierna blir för krypto av princip.
De bryr sig inte. Än.