Citat:
Ursprungligen postat av
RussianPking
Hög lön är inte 50k. Det skulle jag nog påstå är övre medel.
Men nu till din fråga. Nöjer du dig med 40-50k så är en snabb väg in VVS som andra sagt.
Vill du ha bredare utbildning och möjlighet till andra typer av jobb så ska du gå efter något inom ekonomi. Där har du större möjlighet att komma högre än 50k.
Jag gillar matte och därför tror jag civilekonom skulle kunna passa. Men jag brukar höra att de som är utbildade hamnar ibland på Willys eller får nu en okvalificerad jobb inom yrket, och dessa faktorer kan bero på att det inte behövs jättemånga civilekonomer. T.ex. man kan jobba som redovisningsekonom och även någon som läst på yrkeshögskolan kan också bli det.Dessutom är det ännu svårare att få de jobben med bra betald. Rätta mig om jag har fel uppfattning.
Jag satsar helst på en 3årig- 6årig program på universitetet. Data civing intresserar mig inte mycket men det skadar inte om man skulle prova. Inom civing är det byggnation jag är intresserad av (tror jag). Medellönen ligger på 44k enligt de flesta av källorna på nätet, dock vet man ej hur mycket man ska lita på de.
Tack för alla förslag! Kom gärna med fler förslag om ni vill

. Har ca 25dagar på mig att välja och är villig att kolla på fler utbildningar. Det är också intressant om ni också kommer med förslag om mer internationellt gångbara utbildningar.