2021-03-19, 21:48
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Konflikträdd, ja. Men jag vet att det är djupare än så.

Utan att skriva en hel roman:
Hon röstar supervänster/MP, jag röstar SD. När våra gamla övervintrade 70-tals-kommunister till föräldrar fick reda på detta tog det hus i helvete och jag märkte en tydlig förändring i hur de såg på mig. Men min syster märkte jag absolut ingen förändring alls. Hon älskar nog mig oavsett vad. Dåligt exempel kanske.

EDIT: Eller så är jag för dum för att se det /EDIT

Kan tänka mig att det är "svårt att tro" med tanke på hur många fisförnäma 'intellektuella' vi har som syns i media, men tro mig; de är inte alla lika.
Röstar hon vänster för att hon tror på det, genuint, eller för att hon tror att det är så man ska rösta för att bli accepterad?
Citera
2021-03-19, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Röstar hon vänster för att hon tror på det, genuint, eller för att hon tror att det är så man ska rösta för att bli accepterad?
Haha, det kan jag naturligtvis inte veta. Men jag är 99% säker på att det är en autentisk tro på att det är det bästa politiska systemet.
(Not: med vänster menar hon nog alltså inte en kommunistisk diktatur, utan "lite V" kombinerat med stor portion ursprunglig MP. Något i stil med: "Alla är visserligen lika mycket värda men moder jord är viktigare än allt". Ungefär som mig, bortsett från att hon är helt ointresserad av människor och deras meningslösa problem, pengar och politik).
Citera
2021-03-19, 22:06
Medlem
Är du väldigt intelligent och umgås med någon som är "normal" så att säga. Ja då blir det lite som att en normal skulle umgås med ett barn.

Klart man klarar av det finfint, men man kanske inte tycker det är superstimulerande.

Att hitta likasinnade kan vara svårt, eftersom majoriteten befinner sig runt medel, det finns alltså ett mindre urval av potentiella vänner. Dessutom träffar man någon på samma nivå, så betyder det såklart inte per automatik att man kommer bra överens.

Att högbegåvade skulle vara socialt inkompetenta är dock så långt ifrån sanningen man kan komma, utan allt tyder på motsatsen.
Citera
2021-03-19, 22:09
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Äh, det är nog få som faktiskt får någon "kick" av det, möjligen annat än att trolla.

Jag är nöjd och glad med min mediokra intelligens Det kunde varit värre trots allt!

Hade de självutnämnda Mensa här fått välja att vara normal/lågbegåvad men haft ett glatt sexliv med normala partnerbyten, så hade dom valt det. Det är inget att hymla om.

Men att sitta på sin låtsastron hemma i ettan och minsann vara "intelligent", det bara skriker självhat.
Citera
2021-03-19, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Hade de självutnämnda Mensa här fått välja att vara normal/lågbegåvad men haft ett glatt sexliv med normala partnerbyten, så hade dom valt det. Det är inget att hymla om.

Men att sitta på sin låtsastron hemma i ettan och minsann vara "intelligent", det bara skriker självhat.
Haha, ja, fyfan.. den dagen man sitter och ljuger om sin intelligens på internet är det nog dags att kasta in handduken. Absoluta botten
Citera
2021-03-20, 07:24
Medlem
Är det så många som beskriver sig själva och basunerar ut sig som intelligenta? Dom få jag träffat som bevisligen varit intelligenta har jag aldrig hört framhäva sig själva som intelligenta. Det har framgått ändå och dom har inte orkat bry sig om vad andra tror och tänker i så hög grad, tror jag.

Jag har inte svårt att köpa, att tillbakadragenhet KAN vara ett bra sätt för att skydda sig själv från skada från andra mänskor. Eller bara vilja ta vara på sin tid väl. Finns ju många mänskor som beter sig rätt överdrivet självsäkert och ganska buffligt, nästan lite som kristna predikanter och liknande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in