Serien anvnder sig av den eviga klyschan i svenska produktioner. Den rike svenske mannen som misshandlar sin sambo. Det slr aldrig fel. Att vld mot kvinnor r mer prevalent bland socioekonomiskt utsatta grupper r inget som terspeglas i svenska filmer.
Det kan tyckas vara fr bagatellartat att reta sig p det men dessa pekoral blir s tjatiga med tiden.
En av f positiva saker med serien r dock att filtret inte r lika grtt som det brukar vara i kriminalserier.
Serien kan inte utspela sig i nutid eller? Jag fr inte ihop tidslinjen med tanke p Gteborgskravallerna och polisen i koma samt den lilla dottern.
Jag fr vl svara p min egen frga nu nr jag har sett frdigt skiten. De Gteborgskravaller vid ett EU-toppmte som frekommer i serien r allts phittade kravaller som inte hnger ihop med de verkliga Gteborgskravallerna 2001. Inga problem med tidslinjen sledes. Bara taskiga manusfrfattare.
Str mig riktigt p att man inte fr veta vart pappan r och varfr hennes syster r dd.
Helt vrdelsa filmer..
Drogade inte dottern jenny i dem tidigare filmerna har jag fr mig? kanske en verdos. Knullade inte irene nn dansk snut ocks i nn film som kollegan jonny senare slog ner i en trappuppgng i danmark?
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!