2021-03-19, 06:11
Medlem
Hej,
Intresserad av att köpa bil på Optimal Cars Stockholm, vill veta mera om dem, om man väl ska bestämma sig för att köpa en bil från dom i miljonklassen.
är dom verkligen och lita på ?
hört både bra och väldigt mkt dåligt också, sen dessutom blivit svartlistade av ARN, vad har man för garanti då? typ noll trygghet och en jävla chansning och köpa grisen i säcken !
vill verkligen ha ärliga svar nu, bra som dåliga, för mkt fina bilar har dom inne som är jäkligt intressanta iaf
Citera
2021-03-19, 06:23
Medlem
Asmodeusvults avatar
Jag skulle inte handla från dem utan välja en mer rekorderlig handlare, men för mig är en av poängerna med att köpa en dyrare bil den service man får.

Vid sidan av svartlistningen du tar upp finns de på lexbase.

Proceed with Caution är mitt råd.
Citera
2021-03-19, 06:30
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Har ingen koll på företaget men skulle själv inte köpa en bil för en miljon av ett svartlistat bolag.
Skulle aldrig köpa en bil för 50000kr heller av ett svartlistat bolag för den delen.

OT - är inte svartlistning ett kränkande ord för svarta människor? Borde byta namn snarast till något mer neutralt, grålistat kanske😀
Citera
2021-03-19, 07:13
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Kolla styrelsemedlemmarna, 😁.
Bolaget är svartlistat i dubbel bemärkelse och du funderar seriöst på ett köp hos dem?
Jesus!
Citera
2021-03-19, 18:16
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Jag skulle inte handla från dem utan välja en mer rekorderlig handlare, men för mig är en av poängerna med att köpa en dyrare bil den service man får.

Vid sidan av svartlistningen du tar upp finns de på lexbase.

Proceed with Caution är mitt råd.
Dubbla negationer blir positivt, eller vad säger man?

TS: det låter som en utmärkt idé i trollfabriken, bara att tuta och göra. Givetvis ska du inte utsätta din plånbok för ett skojarföretag.
Citera
2021-03-22, 01:24
Medlem
Skulle detta eventuellt kunna vara samma individer som hade Michell & Co?
Citera
2021-03-22, 21:05
Medlem
Akeliuss avatar
De har ju en facebook som uppdateras regelbundet med bilder på nöjda köpare.
Citera
2021-03-23, 21:26
Medlem
Ja jag har tillräckligt med information om Bilfirman och dom står inte för ett skit av vad dom lovar, fått kontakt med några som köpt bil ifrån dem, en kund som ville lämna tillbaka bilen med all rätt så direkt började dom bli riktigt otrevliga och började till och med och hota kunden. så jag kommer inte ha med dem och göra för att köpa bil av. deras ryckte är inte direkt så jätte bra och sånt sprider sig fort, de luktar rätt illa om deras affärsverksamhet och vad dom sysslar med är inte så svårt att lista ut !

Dom kör Gangsterstuket rakt av, men inga smarta grabbar om man inte vill dra åt sig för mkt uppmärksamhet, då ser man till så kunder är nöjda och ser till att man först och främst inte blir svartlistade av ARN.... Amatörer helt enkelt och lär inte hålla länge till !
Citera
2021-03-23, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akelius
De har ju en facebook som uppdateras regelbundet med bilder på nöjda köpare.

har du kollat upp att alla konton är äkta och att personerna inte på något sätt är besläktade med dessa säljare?
Eller är allt som skrivs på facebook sant?

Att bolaget är svartlistat borde säga det du behöver veta. köp en bil där men räkna inte med hjälp om något är fel.
Citera
2022-03-02, 11:50
Medlem
Tja,

Jag vet att min vän köpte en RS6 från GT Performance Cars AB

Det gick inte 2 veckor och vänster Axel ,motorn pajade , dem vägrade stå för kostanden , det har anmält och väntar på besked från DOMSTOL,

Oseriösa , det luktar kriminellt bolag som finansieras samt tvättar pengar åt kriminella ,

Styrelseledamot ? NIMA MANSOURI 25 år gammal ? Inne har bilar över 80 miljoner ?

Han bär på sig lite domar samt haft 0 taxerad inkomst innan 2017 ?

Frågan är vilket kriminellt bolag som finansierar detta, bolaget har funnits mindre än 4 år ,

INGET BOLAG ATT LITA PÅ,
Citera
2022-04-20, 09:21
Medlem
Mullrets avatar
Optimal cars ville köpa en bil av mig. Tur man läste denna tråd.

Känns ju märkligt att de inte ens frågar efter reg numret och vill betala handpeng på 6 siffrigt belopp.

Nåja, sparade nog en miljon genom läsa denna tråd, tack Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in