Flashback bygger pepparkakshus!
2010-02-12, 14:48
Medlem
SkurtCobains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emol
hette han inte Sonny, karaktären i bullen?

Stämmer bra det. Kom på det nyss medan jag snaskade på ett kycklingben.
Citera
2010-02-13, 18:03
Citat:
Ursprungligen postat av Maks
Nästa gång du ser filmen, (Om du nu hade tänkt göra det) så lystna på hur hon säger det! 08:a fjortis stuk nr:1!

Jag fattar noll, men å andra sidan så har jag ju fel. Såg filmen med fyra kompisar igår och nästan alla tyckte scenen var mkt kul, eller lite kul.
Citera
2010-02-13, 18:48
Medlem
jävligt bra film faktiskt!
Citera
2010-02-13, 18:59
Medlem
Bruuka allvaar grabbaar!
Citera
2010-06-13, 02:20
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Dags för bump då jag nyss såg denna och måste få skriva av mig lite. När man såg filmen för runt 10 år sen så kändes den bra på riktigt. Idag upplevde jag den på ett helt annat sätt, som ett skämt i stort sett, men filmen har ändå levererat fler odödliga citat än någon annan svensk rulle. Uttryck som cirkulerar i min och mina bekantas vokabulär och som kommer upp i tid och otid än idag:

"Nä... det var braaaaaa så".
"Damm på korven".
"GÖRRRUUU? Titta inte på mig de va du som saaare"
"Seeeeg jävla neger asså".

Detta, mina damer och herrar, är svensk kultur.

Är det förresten nån som vet vad skådespelarna gör idag? När jag såg filmen nyss så fick jag för mig att han som spelar Kalle var AIK:s förre tränare Micke Stahre, så jag sprang till imdb i tron att jag gjort världens scoop. Men ack.

Jonte Halldén heter han tydligen. Vad blev det av honom, OnOff eller Elgiganten?

Nånting säger mig att Jenny Lindroth som spelar Eva skulle kunnat bli ett household name i svensk skådespelarensemble med tanke på utseendet. Nån med info?

Spaggarna, blev dom kriminella på heltid hela bunten? Sören verkar vara den ende i filmen, förutom poliserna, som fortsatte i offentlighetens ljus.
Citera
2010-08-19, 17:13
Medlem
Undercasts avatar
Råka slå på svt nu i veckan och då visades programet Hemlös som denna gången handlade om Situation Stockholm. Och då dök ett bekant ansikte upp i tvn.

Flickan som spelar Carlos flickvän, lilla söta fröken Jenny Lindroth.

http://www.situationsthlm.se/GATUPLANET/Kontakta-oss/ Bild, mail och telefonnummer om någon skulle vilja ta kontakt med denna skönhet. ; )
Citera
2010-08-19, 22:55
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undercast
Råka slå på svt nu i veckan och då visades programet Hemlös som denna gången handlade om Situation Stockholm. Och då dök ett bekant ansikte upp i tvn.

Flickan som spelar Carlos flickvän, lilla söta fröken Jenny Lindroth.

http://www.situationsthlm.se/GATUPLANET/Kontakta-oss/ Bild, mail och telefonnummer om någon skulle vilja ta kontakt med denna skönhet. ; )
Död länk.

Denna film är som sagt kultur.
Det var ett jäääävvvlaaa liiiv!
Citera
2010-08-20, 13:00
Medlem
Bret-Harts avatar
Sören i filmen gjorde en hiphop karaktär i Bullen som hette Sonny,har flera "musikvideos" med honom inspelad,dessutom hade han en sidekick som jag tror var samma kille som var Kalles storebrorsa i filmen.
Den sämsta skådespelarprestationen måste vara när Invandrargänget börjar mucka med dom där killarna i t-banan och en av tjejerna säger: Nej sluta...genast,låter precis som om hon läser från ett papper
Citera
2010-08-20, 13:09
Medlem
Dobbelss avatar
Ah, Nattbuss 807 minns jag gott och väl. Skitfilm egentligen men skruvad som satan, ser gärna om den någon dag.
Citera
2010-08-20, 13:16
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Det var ett jäääävvvlaaa liiiv!

Så jävla kul, skrattar alltid lika mycket!
Citera
2010-08-20, 22:09
Medlem
ultramagnuss avatar
jag har den två blåbär - vill inte

om nån vill ha den kan ni pma så skickar jag på irc eller msn
Citera
2010-10-15, 15:24
Medlem
BillTheButchers avatar
"Va äre merej, vill du inte ha?"
Citera