Dags för bump då jag nyss såg denna och måste få skriva av mig lite. När man såg filmen för runt 10 år sen så kändes den bra på riktigt. Idag upplevde jag den på ett helt annat sätt, som ett skämt i stort sett, men filmen har ändå levererat fler odödliga citat än någon annan svensk rulle. Uttryck som cirkulerar i min och mina bekantas vokabulär och som kommer upp i tid och otid än idag:
"Nä... det var braaaaaa så".
"Damm på korven".
"GÖRRRUUU? Titta inte på mig de va du som saaare"
"Seeeeg jävla neger asså".
Detta, mina damer och herrar, är svensk kultur.
Är det förresten nån som vet vad skådespelarna gör idag? När jag såg filmen nyss så fick jag för mig att han som spelar Kalle var AIK:s förre tränare Micke Stahre, så jag sprang till imdb i tron att jag gjort världens scoop. Men ack.
Jonte Halldén heter han tydligen. Vad blev det av honom, OnOff eller Elgiganten?
Nånting säger mig att Jenny Lindroth som spelar Eva skulle kunnat bli ett household name i svensk skådespelarensemble med tanke på utseendet. Nån med info?
Spaggarna, blev dom kriminella på heltid hela bunten? Sören verkar vara den ende i filmen, förutom poliserna, som fortsatte i offentlighetens ljus.