Flashback bygger pepparkakshus!
2010-02-10, 14:14
Medlem
-Zingaja-s avatar
Den här filmen såg jag på bio med min date, har för mig att dom gjorde reklam för den här som en svensk thriller, så det hela blev ju rätt pinsamt.. AKTA KORVEN!!!
Citera
2010-02-11, 02:15
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunja
Säger han inte "Har jag sagt att du har gjort nåt? Hade du gjort nåt hade du varit död nu" eller typ "Kalle sitter inne på grund av dig" i samband med det där?

sören säger hela grejen jag har skrivit, resten sägs också som du säger

http://www.youtube.com/watch?v=8CqjRdOz29c 4:01 in i detta klippet sägs det
Senast redigerad av brajzilla 2010-02-11 kl. 02:20.
Citera
2010-02-11, 07:49
Medlem
"Kollar du om biran blivit lite kalare i kylen?" *tummen up* *ler*
Citera
2010-02-11, 07:54
Medlem
Blastins avatar
Bästa är ju att dom kallar korv för "vurre".. Säger det själv än idag

Förövrigt en väldigt rolig film, visst det är jättedålig men fortfarande rolig
Citera
2010-02-11, 19:45
Medlem
Makss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Varför är det kul?!

Nästa gång du ser filmen, (Om du nu hade tänkt göra det) så lystna på hur hon säger det! 08:a fjortis stuk nr:1!
Citera
2010-02-11, 19:48
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blastin
Bästa är ju att dom kallar korv för "vurre".. Säger det själv än idag

Haha, ja! Jag kallar också korv för "vurre" i alla läger, en kompis i barndomen som lärde mig uttrycket, dock utan att ha sett filmen.
Citera
2010-02-12, 12:16
Medlem
SkurtCobains avatar
Har snackats lite om "Sörens" ytterligare förehavanden i skådespelar-svängen, med bland annat spray- och tandkräms-reklamerna. Jag fyller på lite:

Johan Svanberg gjorde en roll i Bullen under någon av de sista säsongerna.
Har faktiskt för mig att hans figur hette "Sören" där också, men jag kan ha fel. Han hade en träningsoverall på sig då.
Tror det gick ut på att han hamnade i olika "dilemman" och tittarna fick rösta på hur han skulle lösa det.

Han gör också den go karaktär i "Välkommen till festen" - en b-film av Ella Lemhagen (eller vad hon nu heter) med lite samma "så här går det till bland våra ungdomar"-tema.
Han spelar en kille som alltid blir fullast på festen och sedan börjar bära ut alla möbler i trädgården.
Kanske världshistroriens skönaste fylle-fixidé.

Gjorde möjligtvis också lite grejer liknande det han gjorde i Bullen för något UR-program, men detta kan vara något min hjärna kokat ihop själv också.

Verkar vara en hyvens grabb.
Citera
2010-02-12, 12:28
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maks
Haha!!! Förhöret med tjejen!

-Kommer du ihåg vilka som satt på bussen?
-Ja, jag har fotografiskt minne!

HAHAHAHAHAHAHA
Hon hette väl dessutom Jenny Ahl (Genial) .

Har filmen på vhs. En "omskakande svensk thriller" står det bland annat på baksidan
Citera
2010-02-12, 12:42
Medlem
Makss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Hon hette väl dessutom Jenny Ahl (Genial) .

Har filmen på vhs. En "omskakande svensk thriller" står det bland annat på baksidan

HAHAHA! Det har du rätt i! Kommer inte ihåg, men har för mig att polisen / berättarrösten säger något i stil med "Hoppas bara att hon är lika genial som hennes namn."

faan så skön rulle! har 3h bussfärd framför mig, får bli att slänga på den på dvdisken
Citera
2010-02-12, 12:44
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maks
HAHAHA! Det har du rätt i! Kommer inte ihåg, men har för mig att polisen / berättarrösten säger något i stil med "Hoppas bara att hon är lika genial som hennes namn."

faan så skön rulle! har 3h bussfärd framför mig, får bli att slänga på den på dvdisken
En av utredarna kommenterar namnet med något i stil med "Ja men det var ju genialt"...
NIGHT BUS 807 (Swedish title: Nattbuss 807) PART 8
Senast redigerad av epost72 2010-02-12 kl. 13:15.
Citera
2010-02-12, 14:10
Medlem
Makss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
En av utredarna kommenterar namnet med något i stil med "Ja men det var ju genialt"...
NIGHT BUS 807 (Swedish title: Nattbuss 807) PART 8

Yesbox! Där satt den =)
Citera
2010-02-12, 14:21
Medlem
Emols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtCobain
Har snackats lite om "Sörens" ytterligare förehavanden i skådespelar-svängen, med bland annat spray- och tandkräms-reklamerna. Jag fyller på lite:

Johan Svanberg gjorde en roll i Bullen under någon av de sista säsongerna.
Har faktiskt för mig att hans figur hette "Sören" där också, men jag kan ha fel. Han hade en träningsoverall på sig då.
Tror det gick ut på att han hamnade i olika "dilemman" och tittarna fick rösta på hur han skulle lösa det.

Han gör också den go karaktär i "Välkommen till festen" - en b-film av Ella Lemhagen (eller vad hon nu heter) med lite samma "så här går det till bland våra ungdomar"-tema.
Han spelar en kille som alltid blir fullast på festen och sedan börjar bära ut alla möbler i trädgården.
Kanske världshistroriens skönaste fylle-fixidé.

Gjorde möjligtvis också lite grejer liknande det han gjorde i Bullen för något UR-program, men detta kan vara något min hjärna kokat ihop själv också.

Verkar vara en hyvens grabb.

hette han inte Sonny, karaktären i bullen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in