2021-03-16, 17:19
Medlem
Har stött på det sjukaste problem jag någonsin hört om.
Allt går att lösa, säger dem, men tydligen ej detta problemet.

Paypal har börjat med mobilverifiering.
Inga problem tänker ni. Nej, det hade det inte varit heller om det inte hade varit så att jag tvingats byta nummer.

Jag har kvar mitt inlogg på paypal, automatisk inloggning med mejl och lösenord. Kan alla mina svar på säkerhetsfrågorna osv.
Men när jag försöker logga in, vill de att jag ska verifiera via mobilnumret jag inte längre har.
Och inte finns det något sätt att komma runt detta heller.
Testade byta lösen för att se om jag kom runt det. Men nej, samma sak där.

Ringer man kundtjänst får man höra "Vi kan tyvärr inte ta emot ditt samtal, prova vår kundtjänst på nätet istället."

Så kollar in kundtjänst på nätet, krävs inlogg - därmed mobilverifiering.

Moment 22.

Hur FAN kommer jag vidare?
Och hur FAN kan idioterna inte ha ett annat alternativ eller lösning på detta problem??
Citera
2021-03-16, 17:43
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Är man en seriös kund så är paypal total omöjliga att ha att göra med, tro mig jag stångade mig blodig och gav till slut upp och skapade ett nytt konto så var problemet löst. Det är lättare att vara bedragare än försöka göra rätt vid adress/namn/telefonbyte.
Citera
2021-03-16, 17:51
Bannlyst
Paypal är den mest oseriösa skittjänsten som finns. De har inte ens en kundtjänst.
Citera
2021-03-17, 00:38
Medlem
Helt värdelösa är dom. Jag kunde inte logga in. Återställning fungerar inte. Kontakter kundtjänst och dom är så skadade i huvudet att dom inte kan svara på normal väg, utan istället skickar dom sitt svar till ens inkorg på Paypal som man alltså måste logga in på. Sen fick jag på mejlen bara ett meddelande om att dom har svarat och att jag har fått ett oläst meddelande från deras kundtjänst.

Jag kontaktade kundtjänst på nytt. Jag fick skapa ett nytt ärende eftersom jag inte kunde logga in pch inte svara på det gamla mejlet. Jag förklarade mitt problem och att jag inte kan logga in och därför inte heller ta del av deras respons. Vad gör dom? Jo, samma sak igen naturligtvis. Dom svarade till mitt konto som jag inte kan logga in på, så jag kan inte läsa det. Och en ny påminnelse kommer på min mejl om att jag ska logga in för att läsa meddelandet från dom.

Jag blev rätt så sur och återupprepade processen en gång till. Självfallet med samma resultat. Så jag övergav skitsidan helt och hållet till slut. Riktigt kundfientliga är dom. Tur att jag inte hade något kopplat betaltkort till deras skräptjänst för då hade jag fått fortsätta att bråka med dom i evigheter.
Citera
2021-03-17, 07:16
Medlem
Eeries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
Har stött på det sjukaste problem jag någonsin hört om.
Allt går att lösa, säger dem, men tydligen ej detta problemet.

Paypal har börjat med mobilverifiering.
Inga problem tänker ni. Nej, det hade det inte varit heller om det inte hade varit så att jag tvingats byta nummer.

Jag har kvar mitt inlogg på paypal, automatisk inloggning med mejl och lösenord. Kan alla mina svar på säkerhetsfrågorna osv.
Men när jag försöker logga in, vill de att jag ska verifiera via mobilnumret jag inte längre har.
Och inte finns det något sätt att komma runt detta heller.
Testade byta lösen för att se om jag kom runt det. Men nej, samma sak där.

Ringer man kundtjänst får man höra "Vi kan tyvärr inte ta emot ditt samtal, prova vår kundtjänst på nätet istället."

Så kollar in kundtjänst på nätet, krävs inlogg - därmed mobilverifiering.

Moment 22.

Hur FAN kommer jag vidare?
Och hur FAN kan idioterna inte ha ett annat alternativ eller lösning på detta problem??

Jag har exakt samma problem och kom inte heller runt det. Gav helt enkelt upp men det kvittar för jag har ingen anledning att använda paypal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in