2021-03-16, 01:09
Medlem
jag-har-oxo-en-kuks avatar
Tjena FB,

Vill ha ett par kopior på mitt FUP, då det har blivit o-ordning i sidorna.

Någon som vet hur många ex man kan begära? Gratis!

Gärna häftade.
Citera
2021-03-16, 01:29
Bannlyst
Hur många ex behöver du, tror inte det finns någon gräns om du blir nekad så får väl en polare beställa åt dig.
Citera
2021-03-16, 01:33
Medlem
Jag känner att jag måste ha ett par kopior till. Kanske 10 ex till att börja med, måste ju ha papper på utsagon. Sedan blir det en annan historia.....

Men mitt ex som jag fick i efterföljande förhör har ramlat sönder. Behöver nytt.
Citera
2021-03-16, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jag-har-oxo-en-kuk
Jag känner att jag måste ha ett par kopior till. Kanske 10 ex till att börja med, måste ju ha papper på utsagon. Sedan blir det en annan historia.....

Men mitt ex som jag fick i efterföljande förhör har ramlat sönder. Behöver nytt.

Man har inte någon laglig rätt till ett visst antal. Absolut rätt har du bara till ett exemplar gratis, samt exemplar till ombud om du har ett sådant.
Det blir en bedömning från förundersökningsledaren hur många exemplar de anser är rimligt.
Vill du ha fler än de anse att du behöver kommer du antingen få övertyga dem om behovet eller betala för de extra exemplaren.
10 exemplar kommer du knappast kunna få dem att tro att du behöver.
Citera
2021-03-16, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkaGoraKaos
Hur många ex behöver du, tror inte det finns någon gräns om du blir nekad så får väl en polare beställa åt dig.

Han vill ju ha det gratis, betalar man kan man få hur många exemplar som helst.
Beställer hans polare får hans polare betala för hans polare har ingen rätt till något gratisexemplar alls.
Citera
2021-03-16, 01:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Han vill ju ha det gratis, betalar man kan man få hur många exemplar som helst.
Beställer hans polare får hans polare betala för hans polare har ingen rätt till något gratisexemplar alls.

Ja nu när du säger det, det kostar väl typ 130 spänn?
Citera
2021-03-16, 01:50
Medlem
Citat:
Man har inte någon laglig rätt till ett visst antal. Absolut rätt har du bara till ett exemplar gratis, samt exemplar till ombud om du har ett sådant.
Det blir en bedömning från förundersökningsledaren hur många exemplar de anser är rimligt.
Vill du ha fler än de anse att du behöver kommer du antingen få övertyga dem om behovet eller betala för de extra exemplaren.
10 exemplar kommer du knappast kunna få dem att tro att du behöver.

Det var ju lite surt. Har väl 30 sidor i fuppen. dom har blivit isär och det finns igen numrering vad jag kan se.
Citera
2021-03-16, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkaGoraKaos
Ja nu när du säger det, det kostar väl typ 130 spänn?

Första 9sidorna är gratis. 10:e sidan kostar 50spänn sedan är det 2kr per sida.
Ts säger 30sidor, det ger 90spänn per exemplar. Inte så mycket. men vill man ha 10ex så drar det ju iväg så klart.
Citera
2021-03-16, 01:56
Medlem
Citat:
Det var ju lite surt. Har väl 30 sidor i fuppen. dom har blivit isär och det finns igen numrering vad jag kan se.

Det kostar inget att fråga. Tror nog att du kan få ut minst ett exemplar till gratis om du förklarar att det blivit skadat.
Aldrig varit med om en FUP som inte haft sidonumrering.
Citera
2021-03-16, 02:15
Medlem
Jo, det stämmer att vissa sidor är numrerade, men inte alla: Flukta
Citera
2021-03-16, 02:16
Bannlyst
Citat:
Första 9sidorna är gratis. 10:e sidan kostar 50spänn sedan är det 2kr per sida.
Ts säger 30sidor, det ger 90spänn per exemplar. Inte så mycket. men vill man ha 10ex så drar det ju iväg så klart.

Ok, tack för info.
Citera
2021-03-16, 02:58
Medlem
Citat:
Jo, det stämmer att vissa sidor är numrerade, men inte alla: Flukta

Viss tusan är det numrerat uppe i högra hörnet på den bilden?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in