• 8
  • 9
2021-03-17, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Ja, gärningsmannen var verkligen ovanligt korkad.

Desperat afghan som förstod att tiden för att hitta ett
arbete höll på att rinna ut.
inget arbete=avslag på asylansökan.

När han då blir nekad ett arbete kände han sig så oerhört kränkt och slutgiltiga lösningen var att göra en Allauh Akbar !

För klanfolk i klansamhällen ökar kränkhetkänslighet klanens fortsätta överlevnad
Citera
2021-03-17, 20:02
Medlem
Imnshos avatar
Kanske hade Abbe repat lacken på gärningsblattens bil? En svart pizzabagar-BMW är inte att leka med. Kränkningen krävde att hedern upprättades med följd att kniven åkte fram.

Jag har aldrig i mitt liv gjort annat än att handtvätta min egen bil, och jag skulle aldrig lämna åt den några slarviga babbar som tvättar bilar svart. Dessutom är det nog en fasad för ännu skummare affärer. Knark, betting, cig-smuggling, asylsmuggling m.m.
Citera
2021-03-17, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najs
Kod:
På Allstars Training Center tränar professionella fighters sida vid sida med nybörjare.

Vem fan rånar ett kampsports gym. Stor risk att bli gripen och få rejält med stryk.

Nä tror jag inte. Varför det?
Citera
2021-03-18, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCryptKeeper
Mycket intressant!
Då kan ju teorin om att han blåst någon svartanställld stämma.
En annan tanke som slog mig är om det kan vara så att denna biltvätt är en front för droghandel och att det inte bara är pengar och bilar som tvättas där utan pengar också?

Det kan man lätt styrka om man orkar göra en husrannsakan hos Abraham och hans anhöriga. De har dyra saker och lever ett liv hemma och utomlands som inte en biltvätt kan generera. Han tar viss procent av de paket som lämnas och ges vidare.
Citera
2021-03-18, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godemannen
Kan tillägga att fenomenet är samma i Göteborg. Typiskt ställe där folk lever i en skuggvärld. 10 som ansöker om jobb i veckan tror jag är lågt räknat. Ingen med ljus hudfärg söker dock

Finnens bil (AD verkstad) i Högsbo drivs av en ohederlig zigenare och har 10 talet papperslösa som sover där.
Citera
2021-03-18, 11:32
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCryptKeeper
Ja det är väl bara att kolla recensionerna på Google för att få en uppfattning om vad det är för en typ.

Saxat från en recension:
"Oerhört trevlig i början men när man säger att han har lurat oss så blir han väldigt obehaglig och nästintill hotfull."

Har även själv träffat på denna Abraham och jag reagerade på att han hade en mycket märklig attityd.
Det var också anledning till att jag tidigt i tråden misstänkte att just han kunde vara BO när jag läste att någon hade blivit knivhuggen I garaget.
Tycker dessutom att hans historia över vad som har hänt känns märklig på flera punkter.

Varför ringer han "en vän" för att fråga om råd med vad han ska göra med en arbetssökande och vad är det för vän han ringer?
Tycker det mer låter som "jag ska ringa mina bruschor"..

Varför ber han den arbetssökande att vänta i personalrummet om han redan har avvisat honom och han dessutom inte jobbar där?

Han säger att han har ett 10-tal personer som söker jobb där varje vecka?
Det låter som en stor överdrift.

Kan också vara så lätt som att det är utpressning av skyddspengar som gått snett?
Citera
2021-03-18, 12:50
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Sedan så blir dom, kristna, bögar eller vad som behövs för att få stanna och alltid så är det döden som väntar om dom blir utskickade.

Hittills har väl inte en enda utvisad apghan råkar illa ut på hemmaplan.

På aftonbladet just nu..

Ensamkommande kan få längre tid att hitta jobb

"Regeringen har lämnat in ett förslag om tillfälliga lättnader i den så kallade gymnasielagen. Ensamkommande som gått ut gymnasiet har i nuläget haft ett halvår på sig att hitta ett fast arbete för att få möjlighet till permanent uppehållstillstånd, PUT."
Citera
2021-03-18, 12:51
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Hur fungerar det med uppehållstillstånd när man blir fängslad?
Förlängs det automatiskt eller fryser dom tiden från att man blir dömd?
Citera
2021-03-18, 16:25
Medlem
RadhusRolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
På aftonbladet just nu..

Ensamkommande kan få längre tid att hitta jobb

"Regeringen har lämnat in ett förslag om tillfälliga lättnader i den så kallade gymnasielagen. Ensamkommande som gått ut gymnasiet har i nuläget haft ett halvår på sig att hitta ett fast arbete för att få möjlighet till permanent uppehållstillstånd, PUT."

Helt sinnessjukt!

Varför sks alltid "ensamkommande" särbehandlas?
Citera
2021-03-19, 08:23
Medlem
TheCryptKeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Det kan man lätt styrka om man orkar göra en husrannsakan hos Abraham och hans anhöriga. De har dyra saker och lever ett liv hemma och utomlands som inte en biltvätt kan generera. Han tar viss procent av de paket som lämnas och ges vidare.
Ja vi får hoppas att polisen och skatteverket drar till sig öronen efter den här tråden.
Eftersom abrahams biltvätt drivs som enskild firma går det inte att se någon ekonomisk översikt på företaget, vore kul att veta vilka siffror företaget omsätter för att se om det är rimligt för en biltvätt eller ej.
Citera
2021-06-03, 22:10
Medlem
"Arbetsintervjun gick snett"
Citera
2021-06-03, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
"Arbetsintervjun gick snett"

Lite också.. snacka om kemibrist!🤣

Jävla apor.. tillsammans ska vi kasta ut dem ur landet.
Ja.. det kanske finns 1 bra babbe av 10 här, som sköter sig och betalar skatt. Men ställ krav på dem skötsamma att ta hand om dräggen då!
Inte bara försvara fanskapen..
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in