2021-03-15, 19:18
Medlem
alltså detta är ju helt otroligt. har det rusat 300 gånger pengarna under någon minut eller på grund av robotar alltså omöjligt för en privatperson att kunna köpa in sig i tid, eller vad handlar detta om?

https://digital.di.se/artikel/svenska-kryptovalutan-slapptes-i-morse-har-rusat-30-000-procent

är ej premunant så kan inte läsa...
Citera
2021-03-15, 19:20
Medlem
pigfaceregulates avatar
30000% av noll är fortfarande noll. Att få kryptovalutor i början att rusa är knappast någon större bedrift.
Citera
2021-03-15, 19:23
Medlem
Kalkeaudrors avatar
Skaparna hittade en trovärdig målvakt. Det är därför den rusar. Den kommer inte hålla ens en första dip.
Citera
2021-03-15, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkeaudror
Skaparna hittade en trovärdig målvakt. Det är därför den rusar. Den kommer inte hålla ens en första dip.

okej förlåt men förklara för en okunnig, den ska ha startat på 10 cent imorse och gått till 60 dollar. alltså inte 0. det måste ju vara möjligt för en privatperson att teckna ICOn eller köpa direkt när handeln öppnade för ett par tusen för att en timme senare vara miljonär?

eller var det omöjligt att handla den till 10 cent av ena eller andra anledningen berätta varför i sådana fall?
Citera
2021-03-15, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzcola86
okej förlåt men förklara för en okunnig, den ska ha startat på 10 cent imorse och gått till 60 dollar. alltså inte 0. det måste ju vara möjligt för en privatperson att teckna ICOn eller köpa direkt när handeln öppnade för ett par tusen för att en timme senare vara miljonär?

eller var det omöjligt att handla den till 10 cent av ena eller andra anledningen berätta varför i sådana fall?

Det kallas för "Pump & Dump"
Klassiskt knep för att lura in nya som köper när priset rusat för att hoppas "hänga med i ruschen". Det som faktiskt händer är att du köper av valarna. Ibland sker processen på minuter, ibland på några dagar.

För att va med innan den listades och pump&dumpades behövde du köpa och staka Binance token BNB https://launchpad.binance.com/en/launchpool/ALICE_BNB
Brukar vara så att man får lite dust, om man inte är en val med massor av BNB.
Citera
2021-03-15, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerbank9
Du kan inte ens matte.

Jag blev helt förbluffad över hur du resonerar att jag loggade in i ett konto som jag hade dumpat för länge sedan.

Läs grafen vad ser du? Jag ser största bedrägeriet de utför, alltså marknadsför något som gått ner 50% och får det se ut som att det gått upp i pris.

Om du ens stod först i kön för att köpa detta hade du inte ens kunnat köpa något för 100 kronor, den gick från 0 till 450 kr, alltså hade du inte ens kunnat köpa något för 10 cent som de får det att se ut som för det finns ingen som säljer för det då alla köper redan på 60 dollar från start.

Detta är bara marknadsföring på ett skit.

Kolla om en månad och se vart priset hamnat.

Hejdå

tack tror jag fattar
Citera
2021-03-15, 23:13
Medlem
Jag gör bara ett inlägg här för att vara med i historien. Detta projekt är en stor bluff och ju längre de svenska medierna väljer att uppmärksamma det, desto pinsammare kommer det att bli. Är VD:n för spelföretaget Sveriges egna Holmes? Hoppas inte det.
Citera
2021-03-16, 02:26
Medlem
För mig som är okunnig, vad använder man alla dessa olika mynt till? Vet att man kan använda använda bitcoins för att köpa vissa saker men känns som man hela tiden hör om ett nytt mynt men jag förstår inte hur dessa har något värde.
Citera
2021-03-16, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hesus1231
För mig som är okunnig, vad använder man alla dessa olika mynt till? Vet att man kan använda använda bitcoins för att köpa vissa saker men känns som man hela tiden hör om ett nytt mynt men jag förstår inte hur dessa har något värde.
I det här fallet handlar det om ett mynt som fungerar som valuta för spelet de gör. Istället för att bara göra ett spel som interagerar med den digitala ekonomin, så har de gjort ett eget mynt. För då har de möjlighet att bli rika via en galen marknad som är överhettad just nu.
Citera
2021-03-16, 23:19
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkeaudror
Så DI hakar på ett billigt försök till syntetisk hausse? I så fall är DI så tappade att deras trovärdighet sjunk i linje med slaskmedia.
Citat:
Ursprungligen postat av Powerbank9
Du kan inte ens matte.

Jag blev helt förbluffad över hur du resonerar att jag loggade in i ett konto som jag hade dumpat för länge sedan.

Hejdå
Tidsperspektiv som en treåring, intellekt som ett decenium-barn.
Senast redigerad av GoUoD 2021-03-16 kl. 23:22.
Citera
2021-03-16, 23:26
Medlem
Botar höjer priset och säljer sedan till idioter som köpte vid lanseringen. Dessa botar köper upp en mikrosekund efter valutan släpps och som människa har du inte en chans att time:a det perfekt innan dem. De köper upp ett enormt innehav för att sälja till folk som inte fattar vad de gör. Alltså de spammar ”Market buy” istället för ”limit buy” . Ok hamnar i en fälla, var de tvingas hålla i sin krypto för att slippa göra en förlust. Det här är super vanligt. Vissa valiutor kan gå upp direkt men majoriteten exploderar til en början för att lägga sig pladask. Rådet är, om du inte var med innan lansering, köp 1-3 dagar efter lanseringen och tänkt långsiktigt 1-2 mån om du tror på projektet då är de som billigast.
Citera
2021-03-17, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acekorv
Botar höjer priset och säljer sedan till idioter som köpte vid lanseringen. Dessa botar köper upp en mikrosekund efter valutan släpps och som människa har du inte en chans att time:a det perfekt innan dem. De köper upp ett enormt innehav för att sälja till folk som inte fattar vad de gör. Alltså de spammar ”Market buy” istället för ”limit buy” . Ok hamnar i en fälla, var de tvingas hålla i sin krypto för att slippa göra en förlust. Det här är super vanligt. Vissa valiutor kan gå upp direkt men majoriteten exploderar til en början för att lägga sig pladask. Rådet är, om du inte var med innan lansering, köp 1-3 dagar efter lanseringen och tänkt långsiktigt 1-2 mån om du tror på projektet då är de som billigast.

Market ordrar prioriteras framför limit ordrar precis som i vilken aktiehandel som helst så det är ingen faktor för att hamna fastna i orderboken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in