2021-03-15, 14:51
Medlem
Hej!

Kommer inom kort behöva ha två bakvända bilbarnstolar i baksätet.

Vilken bil rekommenderas för att fortsatt kunna sitta säkert och bekvämt i förarstolen?

Är relativt lång.
Citera
2021-03-15, 16:13
Medlem
Bjurras avatar
Själva stolen är väldigt viktig.

Jag har en Axkid One, en Britax Maxway och en Besafe. Den sistnämnda är klart mest skrymmande och rekommenderas inte om man inte har en bil i storleksklassen XC90 eller BMW 7-serie.

Britaxen tar inte upp mycket plats alls men är lite ranglig.

Axkid One är fantastiskt bra, man fäster stolen med Isofix och sen löper stolen på en skena så att man kan dra den fram och tillbaka med ett enkelt handgrepp beroende på om man vill prioritera barnets benutrymme eller den som sitter i framsätet. Jäkligt dyr dock men gissar att den kommer ha bra andrahansvärde.

Hur gamla är barnen? Vad har du för budget? SUV eller kombi?
Citera
2021-03-16, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Själva stolen är väldigt viktig.

Jag har en Axkid One, en Britax Maxway och en Besafe. Den sistnämnda är klart mest skrymmande och rekommenderas inte om man inte har en bil i storleksklassen XC90 eller BMW 7-serie.

Britaxen tar inte upp mycket plats alls men är lite ranglig.

Axkid One är fantastiskt bra, man fäster stolen med Isofix och sen löper stolen på en skena så att man kan dra den fram och tillbaka med ett enkelt handgrepp beroende på om man vill prioritera barnets benutrymme eller den som sitter i framsätet. Jäkligt dyr dock men gissar att den kommer ha bra andrahansvärde.

Hur gamla är barnen? Vad har du för budget? SUV eller kombi?

7 månader.

Budgeten är ganska flexibel, men vill helst kunna ha en Renault Mégane Touring eller liknande. Inte för dyr med andra ord.
Citera
2021-03-17, 11:23
Medlem
Bjurras avatar
Jag tror inte det skiljer sig sådär jättemycket i kupelängd mellan olika bilar i den klassen. Om du åker till Babyworld eller liknande så låter de dig bära ut stolen och montera den i bilen så kan du jämföra mellan olika stolar och se hur mycket plats de tar. Så gjorde jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in