• 1
  • 2
2021-03-14, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragan-shitfucker
Fysiskt bly. Det är på väg att ta slut. Köp hem så mycket du har råd med och fyll lägenheten.
Gamla bilbatterier funkar. Oroa dig inte för golvets hållfasthet. Bara stacka på!

Min känsla säger att det skulle kunna utgöra någon slags hälsorisk att fylla lägenheten med bly och bilbatterier.
Citera
2021-03-14, 23:13
Medlem
falsksons avatar
Vad tror ni om ett (ISK) investeringssparkonto? Jag fattar dock inte hur det fungerar med ränta på ränta-effekten men jag har blivit tipsad om det.
Citera
2021-03-19, 14:24
Medlem
OrangePicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falskson
Vad tror ni om ett (ISK) investeringssparkonto? Jag fattar dock inte hur det fungerar med ränta på ränta-effekten men jag har blivit tipsad om det.

Du bör absolut använda dig av ISK. Det är mer eller mindre alltid fördelaktigt om du inte förväntar dig att gå med förlust.

Du kan köpa blyterminer på Avanza, så öppna upp ett ISK där och fullinvestera dig.

För ett mer seriöst svar så kan jag rekommendera Lysa, det är väldigt enkelt att sätta upp. Det är väldigt tråkigt också men det är oftast bara positivt i sånna här sammanhang.
Senast redigerad av OrangePick 2021-03-19 kl. 14:30.
Citera
2021-03-19, 15:07
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Min känsla säger att det skulle kunna utgöra någon slags hälsorisk att fylla lägenheten med bly och bilbatterier.
Haha snubben är nog ironisk. Bly håller absolut inte på att ta slut alls. Tidigare hade man det i bränsle men det förbjöds på 90-talet. Samma i färg. Nu är bilbatterier med bly snart historia.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in