2021-03-14, 15:09
Medlem
Hej på er alla kryptoinsatta flashbackare!

Jag är ny inom detta med krypto. Är intresserad av att investera i blockchain-aktier, men frågan är om det är rätt tid att investera där nu? Bolag som t.ex. Riot och Mara har ju stuckit iväg nåt så in i h*lvete. Är det fortfarande de aktierna som kommer klättra eller är det bättre att investera bredare som t.ex. Ava Blockchain Tracker. De följer indexet över alla blockchain-relaterade aktiebolag.

Hur går era tankar?
Citera
2021-03-14, 15:16
Medlem
Mina tankar går till att du bör sluta med det där.
Ytterst få gör nån vinst.
Citera
2021-03-14, 15:21
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Ytterst få gör någon vinst av vad? Crypto eller Aktier?
Citera
2021-03-14, 15:25
Medlem
Citat:
"OK boomer" samt no-coiner upptäckt . Dock så är ju de flesta krypto på eller runt ATH just nu så det är ju helt klart en risk att gå in i marknaden just nu. Om du har ett 5:års perspektiv eller längre kanske det är okej trots allt, svårt att säga.

TS: Har ingen koll på de index och bolag du nämner. Det händer mycket med Etherium just nu (EIP 1559) och Eth har fortf. inte kommit tillbaka till sin ATH från förra månaden (Feb) på strax över $2000. Eventuellt kan det bli läge för XBT-Eth derivat på Avanza nästa vecka, 120-145 SEK är helt okej ingång om du tror på en fortsatt tjurmarknad.

OBS: Inte finansiella råd, bara min snabba bedömning av nuläget för derivat på svenska marknaden.
Citera
2021-03-14, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Ytterst få gör någon vinst av vad? Crypto eller Aktier?
Bitcoin odyl + handla med råvaror tex.
Citera
2021-03-14, 19:13
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Bitcoin odyl + handla med råvaror tex.
Jag vet inte om du är allvarlig eller trollar, men det är fruktansvärt många som har gjort, och givetvis fortfarande gör, oerhört stora pengar på bitcoin och en del alt.coins om dom håller dom under medel/lång tid.

Att göra jättepengar på day- eller swingtrading är däremot en annan sak, där är det många som går back oavsett om det gäller crypto eller traditionella marknaderna.
Senast redigerad av CrilleKex 2021-03-14 kl. 20:10.
Citera
2021-03-14, 20:02
Medlem
Tack för era svar!
Citera
2021-03-14, 20:37
Medlem
knors avatar
Kryptotraders är kanonmat. "Buy and HODL" i BTC/ETC har funkat bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in