2021-03-13, 21:20
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Du blev tvingad, va?
Nä. Visste bara inte bättre.
Citera
2021-03-13, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belle.indifference
Det kanske kommer från folks dåliga minnen, från när de var tvungna att åka dit på skolresa oh TITTA PÅ TYGER. (ja, vilken bra idé, det gillar barn?) Sånt sätter sina spår.

Det är klart påtvingat nöje är tråkigt som barn oavsett vad. Hade jag vart på klassresa på järnvägsmuseet i Gävle hade ju inte det varit någon höjdare heller. Gillar iför sig tåg nu spelar ingen roll
Citera
2021-03-13, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Staden är fin, folket är rötet. Borås blandar alla nackdelar av en liten byggd med storstadens alla nackdelar. Folket är en klass i sig (smålänningen frågar "vad kostar det?" , boråsaren "kostar det?") generellt sett småsinta och de flesta går runt med en lobotomerad uppsyn. Att de också lyckats emulera stockholmaren i det att de verkar tro att de bor i en världsmetropol av rang medans de egentligen bor i Sveriges pissränna är en bedrift i sig.

FÖR DET FÖRSTA. ALDIRG hört någon säga "kostar det". Låter bara objektivt tyket.

Kollar man SMHIs statistik så är årsnederbörden inte mycket konstigare än resterande städer nära västkusten.

Finns fan inget bättre ställe än att bo i Borås. Sommarstorsdagar, Ligger precis jämte Sveriges näst största flygplats, Nära till GBG sammanfattningsvis nära till nästan allt.

Dessutom, vad gör en stad rolig? Vi har allting en annan stad har gällande verksamheter osv.
Citera
2021-03-13, 22:38
Medlem
Klas-Vegass avatar
Borås lär vara en av de städer där det revs mest. Regnar mycket gör det också. Och som någon skrev motorväg rakt genom stan.
Citera
2021-03-13, 23:10
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komocka1
Wannabe Göteborg

Seriöst, du kan ju inte ta till hur grova ord som helst. Göteborg är eländigt men att VILJA vara Göteborg och inte lyckats är ju bara wow...
Citera
2021-03-13, 23:31
Medlem
Varit där en gång på parkeringen utanför ert fotbollsstadion. Åt på Max, fick en så utspädd cola att den var brunaktigt transparent och fick ställa mig i en 20-personerkö för att få en ny. Jag föreställer mig att detta aldrig hade kunnat hända i någon annan svensk stad.
Citera
2021-03-13, 23:32
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinaKoala
Jag har sett folk göra narr av min fina stad i åratal nu. Såg det först i parlamentet när satmaran Annika Andersson skulle kritisera staden. Nu har sub-redditen r/unket startat trenden att håna Borås med alla memes. Stereotypen är totalt fake news.

Har ni ens hört talats som Norrköping, Borlänge och alla andra halvrötna städer infekterade av miljonprogrammet. Om ni går in på streetview på te.x Sandwalls plats Gustav Adolf kyrkan så ser ni att Borås faktiskt ÄR en fin stad. Lägg av med trenden och väx upp.

/En arg boråsare

Well, kika åt vilket håll du vill så märker du att du är omringad av fula musslor.

Borås har sina fina ställen centralt och åt Norrmalm tror jag det heter, men det är väl allt
Citera
2021-03-13, 23:53
Medlem
Vireks avatar
För liten för att vara intressant, för nära Göteborg för att någon skulle vilja bo där. Även Sveriges regnigaste stad
Citera
2021-03-13, 23:57
Medlem
Swaywayss avatar
Rolfs hemska svärmor bodde väl i Borås i Rena Rama Rolf
Citera
2021-03-13, 23:57
Medlem
Sveriges fulaste dialekt. Den är så ful att Boråsarna blir fula.
Citera
2021-03-14, 00:00
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Det är inte särskilt mysigt i Borås och det regnar jämt. Men det går säkert att bo där.
Citera
2021-03-14, 00:16
Medlem
De har ju ett kasst fotbollslag också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här