2022-02-21, 21:57
Medlem
MadameDuBarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Så är det. Hade man gott på talang hade han hankat sig fram som trubadör på sin höjd.

Men nu checkar han medias alla boxar; transa, svart, nagellack, flykting, tjock....

Ja, även om medierna fortfarande står på tå för honom så verkar publiken ha tröttnat och han riskerar att bli en sk one-hit-wonder-artist.

Låten "Grow" som släpptes i oktober förra året efter hans framgångsrika "Voices", passerade ganska obemärkt förbi och gick inte ens in på Svensktoppen, där den testades den 31 oktober. Han blev nog besviken.

Och han är heller inte med årets mello...
Citera
2022-04-23, 10:23
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Varför låtsas dom att de är en kille?
Citera
2022-04-23, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Varför låtsas dom att de är en kille?

Tja, enligt Mr Koll är han iaf man. Köpt en etta i Stockholm för några veckor sedan. Heter egentligen Tousin Chiza.
Citera
2022-05-01, 18:06
Medlem
MadameDuBarys avatar
Besvikelns vecka för Tusse. Hbtq-tidningen QX:s läsare röstade inte fram hans Voices som Årets (2021) låt utan det blev Abbas Don't shut me down som tog hem priset.

Det ville sig heller inte på Svensktoppen i dag den 1 maj - hans senaste låt Happiness before love gick samma öde till mötes som hans förra låtsläpp Grow - tog sig inte in på listan. Är han på väg att bli en "one-hit-wonder"-artist? Vi får se - en EP-skiva lär vara på väg!

Han får trösta sig i sin nyinköpta lilla tvårummare på Södermalm, 34 kvm stor, som kostade 3,4 mille. Måtte han ha köpt den kontant - annars kan det bli kärvt nu med räntehöjningarna om inkomsterna kanske tryter.
Citera
2022-05-01, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadameDuBary
Besvikelns vecka för Tusse. Hbtq-tidningen QX:s läsare röstade inte fram hans Voices som Årets (2021) låt utan det blev Abbas Don't shut me down som tog hem priset.

Det ville sig heller inte på Svensktoppen i dag den 1 maj - hans senaste låt Happiness before love gick samma öde till mötes som hans förra låtsläpp Grow - tog sig inte in på listan. Är han på väg att bli en "one-hit-wonder"-artist? Vi får se - en EP-skiva lär vara på väg!

Han får trösta sig i sin nyinköpta lilla tvårummare på Södermalm, 34 kvm stor, som kostade 3,4 mille. Måtte han ha köpt den kontant - annars kan det bli kärvt nu med räntehöjningarna om inkomsterna kanske tryter.

Tusse har bra röst men behöver variera sig mer. Låtarna låter likadant
Citera
2022-05-01, 18:47
Medlem
Retsinas avatar
Jag tycker kaffern är rätt schysst.
Citera
2022-05-18, 21:00
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PytheasNavigator
Lyssnar man lite mer noga på vad Tusse säger och inte bara tittar på hans spralliga sätt så blir det uppenbart att han inte alls är dum, utan tvärtom ganska reflekterande och snabbtänkt. Dessutom verkar han riktigt sympatisk.

Varför måste vi göra ner Tusse? Kan vi inte glädja oss åt att invandringen verkar ha fört något bra med sig för en gångs skull? Vill man hata så finns det massor av invandrade rötägg att hata utan att man behöver ge sig på Tusse...

Tycker för övrigt att Tusse är ett jättebra artistnamn. Det passar honom och man glömmer det inte. Kanske lite svårare internationellt, det är väl nästan lika exotiskt där som Tousin är i Sverige. Men det överlever han nog.
Han hade minst antal rätt svar av alla i Hjulet på tv4
Citera
2022-05-19, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Han hade minst antal rätt svar av alla i Hjulet på tv4

Ja, Tusse är inte den skarpaste kniven i lådan om man säger så. Det räcker att höra en intervju med honom så inser man att hans IQ inte ligger över 60.
Citera
2022-05-19, 19:41
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja, Tusse är inte den skarpaste kniven i lådan om man säger så. Det räcker att höra en intervju med honom så inser man att hans IQ inte ligger över 60.
Jag kommer inte orka lyssna på någon intervju, så du får berätta istället berätta om tecknen någon inte har IQ över 60 bara genom att lyssna på hur någon pratar i en personlig intervju

Citat:
utan tvärtom ganska reflekterande och snabbtänkt. Dessutom verkar han riktigt sympatisk.
Kan man verkligen? vara detta och samtidigt ha IQ under 60
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-05-19 kl. 19:57.
Citera
2022-08-06, 18:31
Medlem
Är det bara jag som lagt märke till hur Tusse från melodifestivalen för sig på snapchat story nu för tiden?? allt han lägger ut är antingen en stor skara fest där man ser hur markant spritfet han blivit, eller inlägg som är väldigt besynnerligt riktade mot etniska svenskar.

Han har en Snapchat story där han la ut en drös videos varav majoriteten handlade om att en svensk äldre kvinna hade stoppat Tusse på gatan på grund av att hon störde sig på att han spottade så dant på gatan..därefter kom ett inlägg om hur rasistisk kvinnan var och han skrev även att "det är säkert någon av era jävla mor/farföräldrar". Han ska ofta och flitigt göra sig rolig på svenskars bekostnad vilket jag finner uppseendeväckande då såvitt jag vet var det en etnisk svensk familj som tog emot Tusse som barn när han flydde från sitt apland Kongo?? Konstigt hur han kan ha vuxit upp i en (som jag uppfattat det) trygg svensk familj, men såfort han blivit lite känd ska han lägga upp videos på sina storys och säga saker som "åååhh här sitter vi ett gäng och dricker, alla är svarta förutom du!! *skratt*" och pekar på den enda svensken i sällskapet som om det vore något jätteroligt...han har även börjat kodväxla och använder sig mestadels av engelska när han härjar rundor på Stockholms gator för att verka lite mer universell.

Förutom hans oavbrutna rasistiska inlägg på snapchat delar han även med sig av sina absurda vardagsproblem som världsstjärna. 3/6 la han ut en påfrestande betungande bild på sitt plufsiga substansskadade ansikte i sängen med texten: "hörrni sorry men kommer inte göra några fler hälsningar till nåns klass.. har fått 52 styckna som frågar efter 7 hälsningar mår jag skit". Även affektuella inlägg om hur hans Uber är ett fåtal minuter sen och att han "inte orkar mer!!! "...måste vara svårt att vara så brutalt känd och tillfredsställa sina unga fans som gör det möjligt för honom att ens ta en Uber, annars hade han väl cyklat runt på en rostig stulen cykel nånstans..

Vad är det som hänt med Tusse?? Han verkade enligt mig som en hyfsat snäll oskuldsfull varelse för några år sedan men nu har han förfallit helt..både kroppsligt och själsligt. Är detta resultatet av den kulturella pluralismen som råder i Sverige?? kanske hans sätt att kompensera för den assimilering han utsattes för när han invigde Sveriges gränser som åttaåring?
Citera
2022-08-09, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungtritonus
Är det bara jag som lagt märke till hur Tusse från melodifestivalen för sig på snapchat story nu för tiden?? allt han lägger ut är antingen en stor skara fest där man ser hur markant spritfet han blivit, eller inlägg som är väldigt besynnerligt riktade mot etniska svenskar.

Han har en Snapchat story där han la ut en drös videos varav majoriteten handlade om att en svensk äldre kvinna hade stoppat Tusse på gatan på grund av att hon störde sig på att han spottade så dant på gatan..därefter kom ett inlägg om hur rasistisk kvinnan var och han skrev även att "det är säkert någon av era jävla mor/farföräldrar". Han ska ofta och flitigt göra sig rolig på svenskars bekostnad vilket jag finner uppseendeväckande då såvitt jag vet var det en etnisk svensk familj som tog emot Tusse som barn när han flydde från sitt apland Kongo?? Konstigt hur han kan ha vuxit upp i en (som jag uppfattat det) trygg svensk familj, men såfort han blivit lite känd ska han lägga upp videos på sina storys och säga saker som "åååhh här sitter vi ett gäng och dricker, alla är svarta förutom du!! *skratt*" och pekar på den enda svensken i sällskapet som om det vore något jätteroligt...han har även börjat kodväxla och använder sig mestadels av engelska när han härjar rundor på Stockholms gator för att verka lite mer universell.

Förutom hans oavbrutna rasistiska inlägg på snapchat delar han även med sig av sina absurda vardagsproblem som världsstjärna. 3/6 la han ut en påfrestande betungande bild på sitt plufsiga substansskadade ansikte i sängen med texten: "hörrni sorry men kommer inte göra några fler hälsningar till nåns klass.. har fått 52 styckna som frågar efter 7 hälsningar mår jag skit". Även affektuella inlägg om hur hans Uber är ett fåtal minuter sen och att han "inte orkar mer!!! "...måste vara svårt att vara så brutalt känd och tillfredsställa sina unga fans som gör det möjligt för honom att ens ta en Uber, annars hade han väl cyklat runt på en rostig stulen cykel nånstans..

Vad är det som hänt med Tusse?? Han verkade enligt mig som en hyfsat snäll oskuldsfull varelse för några år sedan men nu har han förfallit helt..både kroppsligt och själsligt. Är detta resultatet av den kulturella pluralismen som råder i Sverige?? kanske hans sätt att kompensera för den assimilering han utsattes för när han invigde Sveriges gränser som åttaåring?

Det är tydligt att negern inte mår bra.
Citera
2022-08-09, 15:15
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungtritonus

Han fick hybris och tror han är nån A-kändis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in