2021-06-12, 05:54
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Är det bara jag som tycker att han påminner om Dr Alban? Dom skulle lätt tas för att vara far och son. Nu är ju Albanen från Nigeria och Tusse är från Kongo så det spricker...

1990-talsfavoriten med brottarhiten No Coke att spela i bilen igår, har en mycket stor släkt som sin tur har en rätt hög andel är tandläkare. Besök i närbelägna länder för uppdrag kan mycket väl tänkas blivit kombinerade med lite sådd av vildhavre av Dr Albans bror t ex.

Tusse blev intervjuad på P4s nyheter i morse och skötte sig bra som nybakt student, som bl a hoppades hålla kontakten med många i gamla klassen.
Han klev lätt i klaveret då han ansåg studentdagarna är något alla får uppleva.
Jag känner en kille som är något år yngre och inte har utvecklingsstörning som bara gick nio år i skolan.
Han jobbar på gatukontoret och har ett barn så nästa generation är säkrad. 😋
Senast redigerad av Ny.Deodorant 2021-06-12 kl. 05:58. Anledning: Vildkatter ändrat till vildhavre...
Citera
2021-06-12, 12:27
Medlem
mjukmjukares avatar
Är det Tusse vi behöver? Denna färgklick, men också produkt.
-Talang
-Idol
-Och Mello för säkerhets skull, innan han har spelat in en enda egen låt eller två, som blivit populär pga låten.

Vi får produkten i paket, färdig och klar.

Usch för industrin. Självklart är Tusse som tänkbar artist på en Sverigeturné bara att glömma. Han ska släppa låtar enligt en förutbestämd ordning, gästa Bingolotto och Idrottsgalan. Och där emellan glömmas bort.

Citera
2021-08-05, 13:12
Medlem
Pumpleffes avatar
Kan rekommendera att följa tusse på snapchat. Härom veckan så stog han på balkongen till sitt hotell och pissade ner på grannens.
Citera
2021-08-05, 18:57
Medlem
MongoHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpleffe
Kan rekommendera att följa tusse på snapchat. Härom veckan så stog han på balkongen till sitt hotell och pissade ner på grannens.

Visade han "lilltusse"?
Citera
2021-08-05, 21:25
Medlem
Pumpleffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MongoHasse
Visade han "lilltusse"?
Oklart, var rätt mörkt ute vid tillfället😛
Citera
2021-08-08, 06:18
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Det enda jag vet är att han blev intervjuad i P1-morgon. Ensamkommande från Kongo om jag minns rätt.

Fel. De var 11 ...

Citat:
”Tidningarna skriver alltid att jag kom ensam till Sverige, men det är fel” säger han, han hade tio av sina släktingar med sig. Det är anmärkningsvärt att till och med Sveriges Radio i utskicket med förhandslyssning till detta sommarprat då skriver att han kom ensam.
https://www.gp.se/kultur/kultur/rece...iza-1.52476257
Senast redigerad av Tillsson 2021-08-08 kl. 06:21.
Citera
2021-08-08, 14:58
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Det var riktigt uppmuntrande att lyssna till hans tonåriga livsglädje och optimism i sommarpratet liksom hans vägran att anta den offerroll (med dito "revansch") som svenska medier så gärna vill lägga på honom. "Jag är ingen symbol, ingen snyfthistoria, inget propagandainstrument, jag har blivit omhändertagen i hela mitt liv" – sånt är mycket starkt för en nittonåring bara att tänka, långt mer att säga. Gissar personligen att det har att göra med hans kristna uppfostran som han visserligen verkade vilja distansera sig ifrån men som ändå tycks ha givit honom personlig integritet parad med sund självinsikt. Välgörande fjärran från såväl svenska schlagerartisters gängse hämndlystna narcissism som från mediaklassens hänsynslösa lust att reducera människor till enbart redskap och symboler och "berättelser".

"Även du som fötts direkt in i det svenska samhället kanske har en hel del att vara tacksam för" – sådana ord borde vara provocerande för dem som är så ivriga att förneka våra förfäders och förmödrars arbete för sina efterkommande och vill reducera samhället till en slump. Likaså orden om att tala väl om sina föräldrar, känslorna av svek mot sitt eget folk och sin familj, av förvirring och rotlöshet.
Citera
2021-08-09, 17:53
Medlem
MadameRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyDriver
Kommer sluta med att han åker runt på gallerior och köpcentrum och sjunger playback.

Nix, det är han för smart och jordnära för. Han kommer plugga vidare och skaffa sig ett "riktigt" jobb. Också.
Citera
2021-08-26, 20:16
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Oklart om Tusse räknas som en hotad art....

men efter att ha fått framföra första musiknummer på TV4s ”miljöpopulist-insamling” i kväll så har han nog säkrat plats i Fångarna på Fortet m m närmsta åren. 🥳
Citera
2021-09-30, 18:03
Medlem
AlphaHannens avatar
Citat:

Man tar sig för pannan när man ser sånna där som han. Han ska lukta rätt illa också, enligt folk som träffat honom.
Citera
2021-11-13, 21:42
Han verkar inte helt hundra, passande namn för ett program där Tusse medverkar.
Citera
2021-11-13, 23:17
Medlem
picapicans avatar
Citat:

Tror jag knappast på. Bevis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in