2021-03-13, 16:58
Medlem
Gabriel Knights avatar
På Wikin står det att i USA finansieras public service av frivilliga bidrag samt fokuserar sig på nyheter, vetenskap, samhälle, kultur och visar independentfilmer. Borde svensk public service utvecklas i den riktningen i stället, dvs finansieras av frivilliga bidrag och bara fokusera på bla samhällsinformation och kulturinslag?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Medier_i_USA
Citat:
I USA finns det så kallade Public Broadcasting Service (PBS) som är ungefär som Sveriges public service-program. Det är ett allmännyttigt televisionsbolag. Nätverket finansieras av donationer från privatpersoner, organisationer och företag som frivilligt skänker pengar. I PBS-programmen i USA ligger fokus på nyheter, vetenskap, samhälle, kultur och independentfilmer.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2021-03-13 kl. 17:01.
Citera
2021-03-13, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Nej. Sluta drömma.

Varför inte?
Citera
2021-03-13, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Varför inte?
Börjar du tro att någon annan kirrar biffen blir du passiv.
Citera
2021-03-13, 17:15
Medlem
Amazon-mannens avatar
Statliga media är som advokater, de justerar sanningen, ändrar här och där, undanhåller en icke oväntlig del och tycker folk ska acceptera uttalandet som följer..
Citera
2021-03-13, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orosmoln
Börjar du tro att någon annan kirrar biffen blir du passiv.

Det är ju bara att börja med att gå tillbaka till licens sen kan vi jobba för att det ska bli som USAs motsvarighet PBS.
Citera
2021-03-13, 17:29
Medlem
Citat:
Det är ju bara att börja med att gå tillbaka till licens sen kan vi jobba för att det ska bli som USAs motsvarighet PBS.
Fan vad smart du är! Jag ska bara lära mig andas svartmateria först! Sen hakar jag på dig jag lovar . Vart börjar vi?
Citera
2021-03-13, 17:30
Medlem
Citat:
Fan vad smart du är! Jag ska bara lära mig andas svartmateria först! Sen hakar jag på dig jag lovar . Vart börjar vi?
Citera
2021-03-13, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bedlund
I Ekots lördagsintervju med Ebba Busch (KD) idag sa hon:

Fredrik Furtenbach, Ekots inrikespolitiske kommentator, sa efter programmet att han inte förstod detta uttalande, vad det syftade till. Han menade att det var tvärtom, att vid viktiga händelser vänder sig folk till public service.

Vill man lyssna på just Ebbas uttalande så kommer det nästan sist i intervjun. Bara att spola fram.

tänkte på vetlanda dådet, då dröjde det iaf 48 timmar innan man fick veta av SVT att det var en 22-årig afghan. Här på Flashbckc fick man veta det långt innan. Furtenbach har kanske aldrig varit på sociala medier.

https://sverigesradio.se/avsnitt/1668472

Självklart förstår dom inte påståendet då detta är själva grundförutsättningen för att dessa enorma mängder skattemedel ska gå till public service.
Citera
2021-03-13, 17:35
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
Drottninggatan:
SVT; det har inträffat en HÄNDELSE, vi rapporterar vidare. (det tog mååånga timmar innan dom hulkande med förtvivlan i rösten till slut fick ge med sig att det var ett terrorbrott.)

Polisen samtidigt i högtalarbilar; TERRORBROTT, sätt er i säkerhet!

Public Service är en samhällsfara.
Drottninggatan var ju en olyckshändelse, han tog fel på broms och gaspedalen. Det kan hända även den bäste.
Citera
2021-03-13, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orosmoln

Jag skrev ju var vi bör börja.
Citera
2021-03-13, 17:41
Medlem
Rikslarm, 7-åring kidnappad av sin (syriske) pappa för 2h sedan.

Inget på svt.se...
Citera
2021-03-13, 17:43
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Nej. Sluta drömma.
I östra Europa levde folket länge under ett totalitärt förtryck. En dag gick en miljon medborgare till torget och välte ner Stalinstatyerna. Precis som i öststaterna är vi förtryckta och rädda, men en vacker dag händer det även här. När andra partier än SD vågar säga som det är närmar sig den dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in