Citat:
Ursprungligen postat av
exotiskatjejen
Varför kunde du inte bara lämna soffan för en gångs skull och köpa mjölk?
Latmask

Vet ej om det var så att affären var stängd, om jag var sjuk eller bara lat den gången. Kan ju ha varit så att jag var full också och därför inte kunde ta bilen. Men det är inte frågan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pungpuckel
Det kan bero på att fett och socker (mjölksocker) är smakförhöjande.
Kanske också för att kolhydrater och fett ska vara i kombination för att det skall upplevas som en måltid.
Möjligt. Fast många saker som inte upplevs som en måltid smakar fortfarande gott, så det kan inte vara en förklaring.
Citat:
Men ja, tror man att bacon och sidfläsk är samma sak så förstår jag att flingor och vatten känns som ett bottenlöst mysterium.
Jag sa aldrig att det var samma sak, så där får du nog jobba lite på din läsförståelse, men den diskussionen kan vi fortsätta i den tråden om du fortfarande vill det. Det är OT här.
Citat:
Ursprungligen postat av
zepofan
Ibland undrar man hur folk tänker, eller rättare sagt INTE tänker. En normal människa inser redan på idéstadiet att vatten och flingor kommer att smaka skit. Har man ingen mjölk och absolut måste äta flingor så är det bättre att äta flingor till det blir torrt i munnen, ta en klunk vatten (eller vilken dryck som helst) och sen fortsätta äta torra flingor.
Tänkte som så att det inte skadar att testa. Har ju absolut inget att förlora. Misstänkte från början att det skulle vara äckligt, men som sagt, har man tur så har man. Och oavsett så tänkte jag att det kunde vara kul om någon hade någon vettig förklaring till varför det smakar äckligt.
Finns trots allt flera saker inom matlagning som jag trott skulle vara äckligt men visade sig vara gott. Så varför inte prova?
Citat:
Tips till lata/ignoranta. Ha alltid ett par liter UHT-behandlad mjölk hemma, alternativt torrmjölk, både för att kunna äta flingor när man är bakis, men också för att klara en kortare karantän eller en veckas sjukdom.
Har aldrig testat torrmjölk, men uht-mjölk smakar urk. Då är jag hellre utan. I alla fall om det bara handlar om att jag är lat. Men som karantänlösning kan det ju vara bra.