2021-03-13, 14:18
Medlem
Fy fan vilken händelse, det som gör det värre är att det är en polis inblandad. Nu låter det här fel, men ändå tur i oturen att det var en vit kvinna. Uppståndelsen kommer inte alls bli lika stor i varken nyhetsmedia eller sociala medier, jämfört med om hon hade varit svart. Gator och torg förblir förvarade och inga kravaller kommer uppstå. Skönt! Låt rättsprocessen hantera detta och låt svinet få sitta inne resten av sitt liv.
Citera
2021-03-13, 15:52
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Fy fan vilken händelse, det som gör det värre är att det är en polis inblandad. Nu låter det här fel, men ändå tur i oturen att det var en vit kvinna. Uppståndelsen kommer inte alls bli lika stor i varken nyhetsmedia eller sociala medier, jämfört med om hon hade varit svart. Gator och torg förblir förvarade och inga kravaller kommer uppstå. Skönt! Låt rättsprocessen hantera detta och låt svinet få sitta inne resten av sitt liv.

Ja, jag gjorde samma reflektion idag när jag hörde hur mycket politik man ändå gör av detta utifrån att kvinnor känner sig otrygga på stan.

Sedan kan jag inte släppa tanken på vad han gjort innan som inte blivit upptäckt... Man lär matcha hans rörelser med varenda försvunnen kvinna i Stor-London de senaste åren och det är nog fler som frågar sig om britterna har fått ännu en seriemördare att lägga till samlingen?
Citera
2021-03-13, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Ja, jag gjorde samma reflektion idag när jag hörde hur mycket politik man ändå gör av detta utifrån att kvinnor känner sig otrygga på stan.

Sedan kan jag inte släppa tanken på vad han gjort innan som inte blivit upptäckt... Man lär matcha hans rörelser med varenda försvunnen kvinna i Stor-London de senaste åren och det är nog fler som frågar sig om britterna har fått ännu en seriemördare att lägga till samlingen?
Tycker det är lite lustigt att personer gör antaganden att polisen skuldbelägger kvinnor när polisen varnar att det inte är tryggt att röra sig på stan tills han var arresterad. Det är väl ingen skillnad på om polisen hade varnat för terrordåd, kan jag tycka.

Ja han måste onekligen haft tillgång till mycket hjälpmedel i sin yrkesroll för att mörka detta. Jag har inte fördjupat mig i detta, men är han misstänkt för fler mord (dvs tolkar man honom som en seriemördare) eller hanterar man det som en enskild händelse?
Citera
2021-03-13, 16:26
Medlem
Venators avatar
Citat:
Tycker det är lite lustigt att personer gör antaganden att polisen skuldbelägger kvinnor när polisen varnar att det inte är tryggt att röra sig på stan tills han var arresterad. Det är väl ingen skillnad på om polisen hade varnat för terrordåd, kan jag tycka.

Ja han måste onekligen haft tillgång till mycket hjälpmedel i sin yrkesroll för att mörka detta. Jag har inte fördjupat mig i detta, men är han misstänkt för fler mord (dvs tolkar man honom som en seriemördare) eller hanterar man det som en enskild händelse?

Vad jag sett hittills i brittiska medier hanterar man det som en enskild händelse utåt men jag såg någon krönikör som nämnde att polisen inte har råd med några misstag när det gäller eventuell tidigare brottslighet. Och polischefen och inrikesministern lär hålla med. Det verkar grävas lite varstans också.

När det gäller anklagelser om att skuldbelägga kvinnor finns det ju inte minst många olika vinklingar på att ta politiska poänger på detta.
Citera
2021-03-13, 21:52
Medlem
Venators avatar
Han har tydligen behövt sjukhusvård vid två tillfällen för huvudskador han ådragit sig när han varit själv i cellen - både i torsdags och i fredags. Nu skriver även BBC ut hans namn, Wayne Couzens. Där finns också en teckning av honom vid någon form av häktningsförhandling idag. En skada i pannan syns på teckningen, röda bandage enligt artikeln.

https://www.bbc.com/news/uk-england-london-56385657
Citera
2021-03-13, 22:20
Medlem
TheCryptKeepers avatar
Inte konstigt att han försökt ta livet av sig i cellen, han vet vad som väntar han i fängelset...
Citera
2021-03-14, 16:18
Avstängd
Citat:

Han måste ha varit extremt desperat, förmodligen pga att ha dopat sig med testosteron och kanske lite potensmedel också. Han måste ju ha förstått att polisen mycket enkelt kan identifiera alla bilar som rör sig i London
Citera
2021-03-16, 09:44
Medlem
Wigilantes avatar
Hörde att polisen var underrättelse polis och hade hand om Assange när/om han skulle rymma från ambassaden i London. Så han är med andra ord utbildad kidnappare.
Citera
2021-03-16, 09:49
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator

Jag tänkte det också! Känns ju inte som detta är hans första, men däremot att detta var fallet som avslöjade honom. Skulle inte förvåna mig om han gjort det tidigare, dvs seriemördare. Att vara ute och köra på natten och sedan kidnappa och mörda en okänd kvinna är inget man bara plötsligt får för sig att göra?
Läste att dom enbart kunnat identifiera henne via tandkort, och då hade hon ”bara” legat en vecka, så han måste verkligen ha sabbat henne😟
Citera
2021-03-16, 09:51
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Tydligen hade polismannen någon dag innan mordet blottat sig för en kvinna också. Måste vart någon skada i huvudet på den mannen.
Är det sant? Måste vara ngn sjuk form av framlobsdemens 😳
Citera
2021-03-16, 14:03
Medlem
gralehs avatar
Citat:

Det är väl inte skönt, det är tragiskt att som vit kvinna har man sämre värde. Att det blir lite artiklar och that's it.
Citera
2021-03-16, 17:00
Medlem
Tapiridaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graleh
Det är väl inte skönt, det är tragiskt att som vit kvinna har man sämre värde. Att det blir lite artiklar och that's it.
Jobbigt när verkligheten inte överensstämmer med ens egen snäva världsbild. Tusentals människor trotsade i helgen de brittiska coronarestriktionerna för att högtidlighålla minnet av Sarah Everard. Mordet har skapat en jättestor rörelse för kvinnors trygghet i hela Storbritannien. Det har knappast stannat vid "lite artiklar".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in