2021-03-13, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Du tyckte uppenbarligen det var konstigt att inte låna ut pengar till en person utan ordentlig anställning därav förtydligade jag det.

Finns ingen som magiskt kommer gå in till dina aktier eller sparkonto innan du hunnit spendera dem om du så vill.

Pengar man har sparat ihop är utom räckhåll för banken - det är HELT IRRELEVANT hur mycket pengar du har sparat, förstår du?
Varför tycker du att det är någonting banken ska bry sig om?

Du verkar ju smått handikappad.

Du som verkar ha problem , var har jag påstått att sparat och 0 inkomst av tjänst är bättre eller lilvärdigt 0 sparat och arbete?

Enda jag påstått är arbete + sparat borde vara mer värt än 0 sparat och arbete
Citera
2021-03-13, 11:49
Medlem
Duerfs avatar
Det är inte så svartvitt så att om man har en fast anställning är det automatiskt ja och om man inte har det är det automatiskt nej.

Det är en helhetsbedömning. Om banken kan se en historik på inkomster kan det gå bra att räkna in visstidsanställningar. Inom vissa branscher är det ständiga projekt som gäller. Klart de som jobbar där kan få bolån.
Citera
2021-03-14, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lodjuret
Du som verkar ha problem , var har jag påstått att sparat och 0 inkomst av tjänst är bättre eller lilvärdigt 0 sparat och arbete?

Enda jag påstått är arbete + sparat borde vara mer värt än 0 sparat och arbete

Jag har aldrig påstått det, TS och hela tråden går ut på att det är otroligt att man inte får lån när man har hög inkomst men "osäker" anställning - sedan om man har sparat pengar är oväsentligt.

Jag säger att det spelar ingen roll hur mycket man har sparat, har man en osäker anställning så är det inte konstigt om banken vägrar låna ut pengar.
Varför skulle ett sparkonto göra skillnad? om 3 månader kanske den ligger på 0 och du får kicken.
Givetvis väljer banken att godkänna lån om man har en ordentlig anställning - sparade pengar eller ej.

Det är det enda jag sagt.
Citera
2021-03-14, 06:10
Medlem
Conams avatar
Också en fantastisk sak med FB! Här söker man stöd för sina smått genialiska planer och funderingar som oftast är tvärtemot det normala förnuftiga! Ibland lyckas man få stöd för sina teser och ibland inte...
Citera
2021-03-14, 07:04
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohannaIsik
Jag tänker att det blir mer att amortera om låntagaren tjänar mer ?

Dom skiter i amortering.
Du skall betala ränta, med ett säkert jobb.
Amortera ska du helst göra så lite som möjligt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in