2021-03-10, 22:55
Medlem
Luftgevars avatar
Hej!

Nog har vi alla någon aktie som vi trott på i ur och skur och aldrig gett upp hoppet om. Dag efter dag så lyser den rött i portföljen. Man köper dippen...det fortsätter dippa men man intalar sig själv att det bara är temporärt och snart MÅSTE det bege sig uppåt. Lägre än såhär kan den väl inte gå? Månaderna går och aktien når nivåer som man aldrig ens i sina vildaste drömmar hade kunna trott den skulle nå. Man plöjer in löning efter löning och sänker sitt GAV.

Nämen vafan, hur jävla lågt ska den gå? När fan ska det ta slut? Sorg, smärta, ovisshet, vad händer nu? Hur ska det bli för mig?

Det tar aldrig slut.

Resan fortsätter nedåt. Att bara kolla på kontot resulterar lite i en själslig död och det finns ingen glöd eller något genuint leende när man går på stan eller talar med folk. Tillslut tar man beslutet att ge upp hoppet och man trycker på säljknappen. Trots att detta är ett plågsamt ögonblick i livet så finns det samtidigt så mycket värde i det. Man ömsar skinn, knoppar brister, man blir förlöst. Det gör ont, men det formar och slipar dig.

Vilken aktie var detta för dig? Hur länge höll du den? När rykte du plåstret och tog förlusten?
Senast redigerad av Luftgevar 2021-03-10 kl. 23:00.
Citera
2021-03-11, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Hej!

Nog har vi alla någon aktie som vi trott på i ur och skur och aldrig gett upp hoppet om. Dag efter dag så lyser den rött i portföljen. Man köper dippen...det fortsätter dippa men man intalar sig själv att det bara är temporärt och snart MÅSTE det bege sig uppåt. Lägre än såhär kan den väl inte gå? Månaderna går och aktien når nivåer som man aldrig ens i sina vildaste drömmar hade kunna trott den skulle nå. Man plöjer in löning efter löning och sänker sitt GAV.

Nämen vafan, hur jävla lågt ska den gå? När fan ska det ta slut? Sorg, smärta, ovisshet, vad händer nu? Hur ska det bli för mig?

Det tar aldrig slut.

Resan fortsätter nedåt. Att bara kolla på kontot resulterar lite i en själslig död och det finns ingen glöd eller något genuint leende när man går på stan eller talar med folk. Tillslut tar man beslutet att ge upp hoppet och man trycker på säljknappen. Trots att detta är ett plågsamt ögonblick i livet så finns det samtidigt så mycket värde i det. Man ömsar skinn, knoppar brister, man blir förlöst. Det gör ont, men det formar och slipar dig.

Vilken aktie var detta för dig? Hur länge höll du den? När rykte du plåstret och tog förlusten?

Gjorde mig av med Oasmia i veckan. Hade den i ca ett år, köpte i stort sett på toppen, dagen efter backade den, sedan har den varit röd i stort sett varje dag. Fyllde på när jag var 40% back, sedan fortsatte den självklart att backa. Ryckte av plåstret och tog en förlust på 60%. Klarade inte av att se skiten i portföljen längre, känns faktiskt riktigt bra nu ändå.
Citera
2021-03-11, 06:31
Medlem
Du slipper mycket om du låter bli frimärksaktier samt bolag som konstant går - eller nyttja nyemissioner ex anoto
Citera
2021-03-11, 08:52
Medlem
Ringhals3s avatar
Metro B, sålde den när den gått ner 80% från ATH, surt när jag sålde men efteråt så var det en mycket lyckad försäljning!
Citera
2021-03-11, 10:18
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Nordea. Har haft den sedan börsintroduktionen och den gick bra tills vi fick nollränta. Jag vägrade sälja då jag skulle få en massa vinstskatt. "Inte kunde den falla mer än vad jag får skatta!" tänkte jag. Jo det kunde den visst!
Citera
2021-03-11, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Hej!

Det tar aldrig slut.

Köpte Ericsson år 2000 när den stod i 27. Höll i den hela vägen ner. Köpte fler när den stod i 5. Var sedan med på vägen upp. Sålde sedan och tror jag kan ha gjort någon förlust. Har inte infon kvar.

Jag köpte Nordström och Thulin som ägde Eastline för att de var billiga 1993. När de väl började gå upp och kanske hade gått upp 20 procent från inköpspriset sjönk Estonia. Jag behöll aktien tills den avnoterades.
Citera
2021-03-11, 19:36
Medlem
Finans.killens avatar
Har ett par riktiga surdegar på kontot som påminner mig varje gång jag loggar in att jag inte ska hålla på och trada för mycket. haha
De fyller ett gott syfte, har nog sparat mig mer i att undvika dumma misstag än de kostat i förlust.
Citera
2021-03-11, 19:52
Medlem
Africa Oil. Köpte 2011 och satte 80kr som riktkurs. Var ung och dum, men övertygad. Den dag den gick över 80kr hade jag inget internet så kunde inte sälja, och dit nådde den aldrig upp igen. Sålde 2014 75% under toppnoteringen men gick ändå plus en del.

Edit: målkurs, inte riktkurs. Är ingen analytiker.
Senast redigerad av ErnstRosen 2021-03-11 kl. 19:56.
Citera
2021-03-11, 21:09
Medlem
Precise Biometrics AB, PREC. Ja fy fan. Tror jag börja på 5 kr , fyllde på när den sjönk. Sålde till slut vid 2.50. Glad att den är borta. Står i 1.30 nu så alltid något att glädja sig över...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in