2021-03-10, 12:19
Bannlyst
Det bryter mot svensk lag att köpa sex. Ändå har Flashback forum för att recensera horor. Det bryter även mot lagen att bruka droger, och det finns forum för det också. Är inte detta att uppmuntra till brott mot svensk lag? Går det att anmäla Flashback trots att deras servrar ligger i USA? De riktar sig ju mot svenskar helt uppenbart.
Citera
2021-03-10, 12:20
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsten-osten
Det bryter mot svensk lag att köpa sex. Ändå har Flashback forum för att recensera horor. Det bryter även mot lagen att bruka droger, och det finns forum för det också. Är inte detta att uppmuntra till brott mot svensk lag? Går det att anmäla Flashback trots att deras servrar ligger i USA? De riktar sig ju mot svenskar helt uppenbart.
Det ligger i mitt intresse att diskutera bombtillverkning, får jag göra det för dig?

Vilken tur att jag inte behöver fråga. Yttrandefrihet är ett grundlagsstadgat skydd. Om vi inte hade drogforum att fråga så skulle nog vården sett annorlunda ut på den fronten.

Tycker recensionerna underbygger intressanta diskussioner.
Citera
2021-03-10, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Det ligger i mitt intresse att diskutera bombtillverkning, får jag göra det för dig?

Vilken tur att jag inte behöver fråga.

Tycker recensionerna underbygger intressanta diskussioner.
Recensioner grundas dock på att man genomfört ett sexköp. OK att du kan diskutera droger utan att själv använda, men du kan inte recensera horor utan att först ha brutit mot lagen.
Citera
2021-03-10, 12:24
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Recensioner grundas dock på att man genomfört ett sexköp. OK att du kan diskutera droger utan att själv använda, men du kan inte recensera horor utan att först ha brutit mot lagen.
Och vad gör det, tänker jag. Utöver att det är ofräscht att plocka upp horor och betala för dem (som hellre gör något annat än att sälja sig). Prostitution på nätet kommer inte bli mindre bara för att torskar tipsar andra torskar om det är nån värd att besöka eller om det är en bulgarisk liga som åker runt och rånar sexköpare.

Jag bryter mot lagen hela tiden.
Citera
2021-03-10, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Och vad gör det, tänker jag. Utöver att det är ofräscht att plocka upp horor och betala för dem (som hellre gör något annat än att sälja sig). Prostitution på nätet kommer inte bli mindre bara för att torskar tipsar andra torskar om det är nån värd att besöka eller om det är en bulgarisk liga som åker runt och rånar sexköpare.

Jag bryter mot lagen hela tiden.
Flashback ska inte bryta mot lagen. Sajten som bryter mot svensk lag bör stängas ned och ägarna bör sättas i fängelse.
Citera
2021-03-10, 12:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Vilken lag bryter Flashback mot menar du?
Citera
2021-03-10, 12:27
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:

Det är inte olagligt att skriva om sina sexköp. Det olagliga i sexköpet sker inte via Flashback på något sätt. Man får prata om alla olagligheter man gjort hur mycket man vill, även om man har mördat någon.
Citera
2021-03-10, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vilken lag bryter Flashback mot menar du?
Man möjliggör för användare att köpa sex genom att diskutera annonser, platser horor osv som krävs för att genomföra ett sexköp.
Citera
2021-03-10, 12:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Man möjliggör för användare att köpa sex genom att diskutera annonser, platser horor osv som krävs för att genomföra ett sexköp.
Något sådant brott hittar du nog inte i lagboken.
Citera
Medlem
snivlems avatar
Citat:

Recenserar man ett besök på tysk bordell så är det inget problem?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Det är inte olagligt att skriva om sina sexköp. Det olagliga i sexköpet sker inte via Flashback på något sätt. Man får prata om alla olagligheter man gjort hur mycket man vill, även om man har mördat någon.
Men eftersom forumet tillhandahåller bevismaterial, och FB vägrar lämna ut IP-adresser, skyddar man brottslingar som öppet erkänner sina gärningar. Det är straffbart.
Citera
2021-03-10, 12:30
Moderator
Carlboms avatar
Citat:

Men recensionen i sig är väl inte olaglig även om du önskar så vore fallet. Om vi låtsas att den skulle vara olaglig; vad för brott skulle du vilja anmäla Flashback för?

Om det ska vara olagligt att prata om sånt som är brottsligt så kommer mycket tystas ner. Både på internet och runt fikarbordet på jobbet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in