2021-03-10, 22:29
Medlem
orolfstolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lissa46
Nej jag är varken polis eller nära denna lilla flickan, men att behöva bevittna något
Såhär tragiskt trodde jag aldrig att jag skulle behöva uppleva. Men att även hela gatan skrek deras namn och att det franska språket talades så har du svar på din fråga..

Har du någon aning om offrets etnicitet?
Citera
2021-03-10, 23:22
Medlem
Citat:
Brottsplats kebab kund söder.
GM är bröderna Lala, Karim och Amin. Tidningen antyder på att det är Amin som är anhållen och Karin fortsatt efterlyst.

Citat:
Nej jag är varken polis eller nära denna lilla flickan, men att behöva bevittna något
Såhär tragiskt trodde jag aldrig att jag skulle behöva uppleva. Men att även hela gatan skrek deras namn och att det franska språket talades så har du svar på din fråga..

När du skriver "kebab kund söder", menar du då stället som heter Kebab Kungen Söder, i närheten av biblioteket? Var det alltså där misshandeln skedde?

Vad menar du med att "franska språket talades"? Har gärningsmännen ursprung i något land där franska talas? Någon tidigare fransk koloni i Öst- eller Nordafrika?

Och vad menar du med att "tidningen" antyder att Amin är anhållen och Karim efterlyst? Är det Helsingborgs Dagblad du syftar på? Kan du i så fall citera vad tidningen skriver, för oss som inte har tillgång till artiklar som ligger bakom betalvägg?

Om du var på platsen och såg händelsen, vem var BO? Svensk tjej?
Senast redigerad av skanskman 2021-03-10 kl. 23:31.
Citera
2021-03-11, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Vad menar du med att "franska språket talades"? Har gärningsmännen ursprung i något land där franska talas? Någon tidigare fransk koloni i Öst- eller Nordafrika?

Det här är antagligen bröderna
https://www.ratsit.se/19990927-Karim...YK4#paAdressen
https://www.ratsit.se/19940611-Amin_...0Es#paAdressen

Söker man på deras morsas namn, Assia L, på Facebook hittar man franskspråkiga kvinnor med algerisk och marockansk bakgrund.
Senast redigerad av anonn 2021-03-11 kl. 02:40.
Citera
2021-03-11, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja det var min tanke också och den här tystnaden att inget kommer fram i tråden om varken BO eller gärningsmän tyder på att det är släktrelaterad. Det finns en för oss obehaglig förståelse för det inträffade och man tiger. Hade det varit någon etnisk svensk som GM så hade garanterat någon sagt upp bekantskapen och skrivit här och fördömt. Finns ju en liten risk att det är bruschor som gett sig på en svensk tjej också med en tigande pappa som följd.
https://www.expressen.se/kvallsposte...er-misshandel/
https://www.hd.se/2021-03-10/flicka-...-i-helsingborg

Bo är Sara haifi. Syster till mördade samy haifi 2018 och younes haifi 2020
Citera
2021-03-11, 15:30
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Så det rör sig alltså om en familjefejd där den ena familjen har det totala övertaget. Vad är det som den utsatta familjen gjort som fått den andra att ta till sånt ohyggligt våld? Något måste ju ha skett!

Hur stora är dessa två familjer, finns det fler våldsverkare och fler som är i riskzonen för att bli mördade eller misshandlade. Kommer familjen Haifi att slå tillbaka? Vad har dessa två familjer för ursprung - två olika nordafrikanska länder?
Citera
2021-03-11, 15:59
Medlem
kubuns avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Även om inte svensson kliver in och styr upp så kan jag tycka att det borde funnits en och annan invandrare som gjorde det.
Ja som du ser av inlägget ovanför ditt av mig nu citerade så lade sig tydligen folk i till viss del i och kanske var det just dessa skrik som räddade flickan så hon "bara" är allvarligt skadad.

Verkar ju vara en släktfejd som ligger bakom och där stort våldskapacitet existerar och då är insatsen nog för stor för att någon oavsett nationalitet vågar blanda sig alltför direkt. Man måste ju ta hänsyn inte bara till sig själv utan även till hela sin egen familjs hälsa o väl.
Citera
2021-03-12, 09:55
Medlem
ChiCoLas avatar
Hur många syskon finns kvar i familjen ? Finns det fler bröder ?
Citera
2021-03-13, 00:45
Medlem
https://www.hd.se/2021-03-12/krimine...tt-rasa-samman

Kriminellt nätverk i Helsingborg på väg att rasa samman
I tisdags misshandlades en tjej i äldre tonåren allvarligt – nu har två ledande personer i ett kriminellt nätverk häktats för dådet. De är bröder till ligaledaren som nyligen dömdes till 10 års fängelse.
Citera
2021-03-13, 08:24
Medlem
kubuns avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av SebSup
https://www.hd.se/2021-03-12/krimine...tt-rasa-samman

Kriminellt nätverk i Helsingborg på väg att rasa samman
I tisdags misshandlades en tjej i äldre tonåren allvarligt – nu har två ledande personer i ett kriminellt nätverk häktats för dådet. De är bröder till ligaledaren som nyligen dömdes till 10 års fängelse.
Nu är nog bilden (nästan) hel om vad det rör sig om. Det verkar alltså vara två bröder som har hämnats en tonårstjej som antagligen har vittnat mot den tredje brodern och på så sätt bidragit eller varit ett avgörande vittne för att fälla den tredje brodern för morden på sina egna två bröder. Rena gangsterkriget alltså mellan två familjer.

Så två gangsterfamiljer borta från gatan i Helsingborg. Om de var ledande så då står det väl inte långt undan än att en tredje dyker upp och tar över nu då och det lär väl finnas konkurrerande familjer i faggorna beredda att ta upp gatustriderna om narkotika distributionen. Vilka då....någon?
Citera
2021-03-13, 21:11
Medlem
mr.aidss avatar
Är det inte så att Lala och Haifi familjerna faktiskt är släkt? Undrar vad som krävs för att man ska skjuta ihjäl tre familjemedlemmar och stampa ner en fjärde, kvinnlig medlem..
Citera
2021-03-14, 13:48
Medlem
Uranusismightybigs avatar
Ja det är ju inte undra på att man som Svensk utvecklat ett reserverat och undvikande förhållningssätt gentemot mot, specifikt araber med deras aggressiva beteende direkt det är något, och tillhörande stora släkter som gärna hänger med på kaoz o våld....men ochså Somalier med omnejd.....alltså dom två grupperna saknar ju totalt konsekvenstänk och spärrar(!)....och som svensk, även om man står upp mot dom i någon situation, så blir man ju väldigt omgående övermannad av deras antal, dom liksom svärmar....och sen kommer efterkonsekvenserna, hot och våld mot familj släkt och vänner.
Fint lugna sverige blivit 🙄
Citera
2021-03-14, 21:07
Medlem
UngCynikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uranusismightybig
Ja det är ju inte undra på att man som Svensk utvecklat ett reserverat och undvikande förhållningssätt gentemot mot, specifikt araber med deras aggressiva beteende direkt det är något, och tillhörande stora släkter som gärna hänger med på kaoz o våld....men ochså Somalier med omnejd.....alltså dom två grupperna saknar ju totalt konsekvenstänk och spärrar(!)....och som svensk, även om man står upp mot dom i någon situation, så blir man ju väldigt omgående övermannad av deras antal, dom liksom svärmar....och sen kommer efterkonsekvenserna, hot och våld mot familj släkt och vänner.
Fint lugna sverige blivit 🙄
Man kan alltid tvinga tillbaka dem med våld och hot. Att ge upp kommer leda till att svenska folket dör ut helt och hållet inom ett par generationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in