Flashback bygger pepparkakshus!
2025-03-31, 04:30
Medlem
Nu har jag fått några favoriter, Roy är en stor favorit, och Hugo på Torpet.
Citera
2025-03-31, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amarace
Roy var mycket bra som storbonde ledde med fast hand och jobbade själv.
Dessutom var en bra psykolog med stöttning och undervisning.
Däremot kanske han borde varit lite återhållsam med goda råd som avgående storbonde när efterträdaren var en junior med dåligt självförtroende.
Bra självförtroende som "dödser" och älskar att visa upp sina cirkuskonster men lite osäker annars.
Hugo var bullrig i början men kanterna slipades av snabbt och han delar med sig av sin kunskap.
Fast det är nästan väl mycket "Hotell romantik" i Farmen/Torpet.
Citera
2025-03-31, 14:04
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amarace
Håller med. Gött med gubbar som visar var skåpet ska stå.
Citera
2025-04-02, 16:43
Medlem
Bakarettans avatar
Det börjar hetta till nu. Den här Madelen...vilken liten "wannabe" hon är. Skvallrar hit & dit. Klär av sej mer & mer.
Bästa gubbarna i storbondestugan nu.
Han Alex med sina frivolter till höger & vänster är nog född med de minsta öronen jag någonsin sett. Dessutom verkar hsn inte ha alla hästar hemma i stallet.
Grymt bra uppdrag de får för att förbättra gården.
Citera
2025-04-02, 23:29
Avstängd
Har precis börjat titta och det är Roy som är storbonde. Allt är så fint och djuren enormt gulliga. Fattar inte hur den svenska kan vara så vidrig inklusive deltagarna. Hoppas det hettar till senare då det fortfarande är puttinuttigt.

Har svårt för den blonda valpen och tankarna går till vår egen spända lill-Trump. Inte charmigt när någon ser sig själv som nåt överhuvud och ska visa det ständigt. Kullerbyttor och att stå på händerna. Ingen favorit ännu men Roy verkar cool.

Såg nu att han heter Alex. En riktig fjolla.
Senast redigerad av Vipan 2025-04-03 kl. 00:04.
Citera
2025-04-03, 00:44
Avstängd
Någon som vet hur mycket vinnaren får i Norge? År 2022 var det 1,6 miljoner och har för mig att det var nån "hytte" (fritidshus) också inblandat nåt år. Väldigt stor skillnad mot Sverige om det stämmer. Förklarar varför det bara är tatuerade stolpskott i den svenska som söker. I Sverige får dom väl en riktig kvsrskatt också att betala när dom supit upp alla pengar.
Senast redigerad av Vipan 2025-04-03 kl. 00:47.
Citera
2025-04-04, 14:40
Medlem
Bakarettans avatar
Tråkigt slut på veckan.
Nu börjar det visas hur spelet går.
Sorgligt att Glenn lämnade och att han lämnade Torpet. Men fanns ju en bra anledning till det.
Farmen Sverige är såå otroligt dåligt upplagd så man storknar.
Som jag skrev innan...I Farmen Norge FÖRBÄTTRAR man gården genom olika uppdrag.
I slutet av Farmen Sverige river man år efter år hönshus, grishage, kohage mm. Nästa säsong ska allt byggas upp igen.
Hela upplägget med hur det norska prod.teamet lagt upp allt är suveränt.
Citera
2025-04-04, 19:45
Medlem
Farmen Norge är 100x svenska versionen, ni hjärndöda folk som har hand om svenska versionen, se och lär från norska versionen.
Citera
2025-04-05, 02:07
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Någon som vet hur mycket vinnaren får i Norge? År 2022 var det 1,6 miljoner och har för mig att det var nån "hytte" (fritidshus) också inblandat nåt år. Väldigt stor skillnad mot Sverige om det stämmer. Förklarar varför det bara är tatuerade stolpskott i den svenska som söker. I Sverige får dom väl en riktig kvsrskatt också att betala när dom supit upp alla pengar.
Förut fick de ett fritidshus och en bil till ett värde av 1,6 miljoner men de har aldrig fått några kontanter.
Sedan blev det ett fritidshus och en hyrbil i ett år och nu Sedan några år får de bara ett presentkort från Norgeshus på 450.000 kr.
Jag läste att deltagarna blev väldigt arga när de mitt i säsongen fick reda på att vinst summan var sänkt så mycket.
Och att det är för att de måste ge så höga gager till kändisarna i Farmen kändis som de har varje år i Norge.
Citera
2025-04-05, 02:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Förut fick de ett fritidshus och en bil till ett värde av 1,6 miljoner men de har aldrig fått några kontanter.
Sedan blev det ett fritidshus och en hyrbil i ett år och nu Sedan några år får de bara ett presentkort från Norgeshus på 450.000 kr.
Jag läste att deltagarna blev väldigt arga när de mitt i säsongen fick reda på att vinst summan var sänkt så mycket.
Och att det är för att de måste ge så höga gager till kändisarna i Farmen kändis som de har varje år i Norge.
Tack för svaret!. Då är det ungefär lika mycket som i den svenska. Trodde faktiskt att Norge var mer generösa. Det ökar spänningen när girigheten vaknar till liv om det är en hög vinst.Då vet jag och tycker det var dåligt.
Senast redigerad av Vipan 2025-04-05 kl. 02:38.
Citera
2025-04-05, 04:18
Avstängd
För varje gång jättebebisen slår en kullerbytta blir det pinsamt. Tror inte han fattade att det räckte med en gång.
Citera
2025-04-06, 15:08
Medlem
CS128s avatar
Finns en del självgoda deltagare i år tycker jag.

På Torpet just nu är det Hugo. Han har helt fräckt "glömt bort" att hans medarbetare Alina nog faktiskt har jobbat mycket mer än 10% på båthuset. Glenn och Hugo fick en kort Bromance för Glenn fegade ur tror jag och tordes nog inte ta någon kamp mera. Tidigare fegade Edip och Jonathan ur också och jag tror att de alla faktiskt inte törs gå i kamp när de kommer till Torpet för de trodde nog alla att de skulle få ta den kampen mot Hugo vilket de inte tordes.

På Farmen just nu är det Svein som tror han kan göra vad som helst och gå fri från att ha stulit spriten (Till rönnbärs-supen i burkarna) och att han lovat i princip nästan alla deltagare att de "skulle ha någon pakt" tillsammans och dessutom ljuger Storbonden Renate rakt in i ögonen om: Att det har han inte gjort. Ja det gick tydligen hem hos Renate som valde Alex till 1e kämpe och hon i sin tur bedyrade att hon inte alls följde Glenn's hint om vilka som "borde ut" först

De senaste avsnitten av Torpet idag - var helt korkade att de ens spelades in. Knepig humor norrmännen har om de tyckte de två avsnitten var roliga. Helt värdelösa tycker jag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in