2021-03-13, 13:18
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Har du huvudet i sanden? Gör ett studiebesök på exv Sturehof så ska du få se hur unga flickor på rad uppvaktar äldre män. I synnerhet de män som är kända för framgång och en välfylld (penga)pung.

Det kan väl inte gått dig förbi att det finns män 30-50 år yngre kvinnor?

Läs vad som skrivs bland kommentarerna på GL artikeln publiceraded av Dagens juridik på Facebook. Ett par kvinnor som skriver exv "jag har alltid upplevt honom som sexuellt attraktiv" osv
Men det är väl en annan sak med Sugar Daddies och Sugar Babes. Ömsesidigt sex mot betalning är en annan sak än våldtäkt.
Citera
2021-03-13, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
OM du hade varit med om en våldtäkt så skulle du generellt inte påstå att kvinnan ljuger, en enkel slutsats. Därför säger jag att du inte har tolkningsföreträde efter som det sannolikt inte har hänt dig.

I min ålder 55+ så har de flesta män en annan erfarenhet och inte så mycket hat mot kvinnor som ni yngre, mellan tummen och pekfingret, i åldrarna 18-35 år. Vet inte om jag kan räkna 35-åringar som yngre i och för sig.

Hur fan lyder din logik? Så om jag hade varit med om en våldtäkt, eller annat trauma, så skulle jag inte kunna säga att en annan människa kan ljuga om att dom har varit med om våldtäkt, eller annat trauma?
Måste alla våldtagna säga att alla andra som hävdar dylikt per automatik talar sanning.

Och du tillhör en generation som inte har varit med om det den yngre generationen har varit med om. Du saknar alltså insikt och bör väl kanske ta dig en funderare istället för att hävda att din gamla bild av hur saker och ting ser ut fortfarande är status quo?

Samhället har förändrats och folks beteenden har definitivt förändrats. Kvinnors i synnerlighet. Män också då dom är mer he-bitches än män nu för tiden.

Allting är upp och ner.
Citera
2021-03-13, 13:21
Medlem
Citat:
Är det av egna erfarenheter du talar?

I princip ja.
Citera
2021-03-13, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
3 timmar tog häktningsförhandlingen, vi kan ju tänka oss att GL tog fram alla juridiska kunskaper han hade till förfogande och ändå blir han häktad.
Hal som en blöt fisk(torsk) har han försökt komma ur nätet.
Jag tror inte åklagaren går vidare med en "svag" bevisning.

Jag ser ett fängelsestraff komma.
Varför skulle det inte finnas korrumperade/vänstermarxistiska åklagare, med bakgrund på södertörns högskola, vilka vill flytta fram sin position , i ett ärende helt utan bevisning?
Citera
2021-03-13, 13:25
Medlem
Citat:
Men det är väl en annan sak med Sugar Daddies och Sugar Babes. Ömsesidigt sex mot betalning är en annan sak än våldtäkt.

Snälla förklara. Om två personer dricker sig berusade och ömsesidigt väljer att ha sex, hur kan det då bli våldtäkt för att den ena någon dag senare nykter ångrar sig? Hur ska man utifrån samtyckeskravet kunna förstå att det personen nu samtycker till möjligen reklameras dagen efter eller om 2 år?
Citera
2021-03-13, 13:27
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Snälla förklara. Om två personer dricker sig berusade och ömsesidigt väljer att ha sex, hur kan det då bli våldtäkt för att den ena någon dag senare nykter ångrar sig? Hur ska man utifrån samtyckeskravet kunna förstå att det personen nu samtycker till möjligen reklameras dagen efter eller om 2 år?

Nej det är inte våldtäkt enligt svensk rätt.
Citera
2021-03-13, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Kvinnor liksom män har väl främst sex för njutningens skull. Hade syftet endast varit att föröka sig så hade marknaden för preventivmedel varit bra mycket mindre.

Nej. Inte biologiskt. Sex är överskattat som njutningsform. Majoriteten som knullar utanför en relation gör det för uppmärksamhet och bekräftelse. Finns inte många som vittnat om att fyllesex varit njutning.
Citera
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Hur fan lyder din logik? Så om jag hade varit med om en våldtäkt, eller annat trauma, så skulle jag inte kunna säga att en annan människa kan ljuga om att dom har varit med om våldtäkt, eller annat trauma?
Måste alla våldtagna säga att alla andra som hävdar dylikt per automatik talar sanning.

Och du tillhör en generation som inte har varit med om det den yngre generationen har varit med om. Du saknar alltså insikt och bör väl kanske ta dig en funderare istället för att hävda att din gamla bild av hur saker och ting ser ut fortfarande är status quo?

Samhället har förändrats och folks beteenden har definitivt förändrats. Kvinnors i synnerlighet. Män också då dom är mer he-bitches än män nu för tiden.

Allting är upp och ner.
Jag har flera barn i trettioårs åldern, är inte gammaldags (då hade jag tyckt som du och misstrott tjejen) och uppdaterad. Men det har inte med saken att göra.

Jag förstår inte hur folk här på FB automatiskt tror på att Lambertz hade ömsesidig sex med en kvinna som påstår tvärtom. Män i hans ställning har i alla tider kunnat göra vad som helst, precis som Kapten Klänning gjorde utan repressalier, tills de till slut torskade. Eller rättare sagt att polisen och åklagare tog kvinnorna på allvar.
Citera
Medlem
Citat:
Är det av egna erfarenheter du talar?

Förstår inte varför alla andra måste besitta egen erfarenhet av det dom säger. Är samma regler applicerade på dig själv eller har du undantagit dig själv ifrån detta?

Du gör många underliga antaganden.
Citera
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Varför skulle det inte finnas korrumperade/vänstermarxistiska åklagare, med bakgrund på södertörns högskola, vilka vill flytta fram sin position , i ett ärende helt utan bevisning?
Därför att helt utan stödbevisning kommer GL ord väga tungt. Tyngre än kreti och pleti.

Men vi får se, spännande att se hur en sån som GL ska trassla sig ur detta.
Citera
2021-03-13, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Nej det är inte våldtäkt enligt svensk rätt.

Jo idag är de det. Utifrån hur domstolarna valt att värdera bevis
Citera
2021-03-13, 13:30
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Nej. Inte biologiskt. Sex är överskattat som njutningsform. Majoriteten som knullar utanför en relation gör det för uppmärksamhet och bekräftelse. Finns inte många som vittnat om att fyllesex varit njutning.

Känseln och njutningen är ju densamma vid fyllesex för båda könen så då har män också sex för uppmärksamhet och bekräftelse?

Vari menar du att syftet med sex skiljer sig åt då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in