2021-03-11, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Hon ser då verkligen förförisk ut. Snacka om att hon lindat honom om sitt lillfinger. Konstigt å komma så här sent med våldtäktsanklagelser. De borde ju ha skett direkt om det verkligen har rört sig om sådant. Låter som en fyllegrej som hon nu ångrar när det av nån anledning har skurit sig mellan dem. Stackars sate ser verkligen ut som att det är han som under en längre tid blivit sexuellt utnyttjad

EDIT: Ser nu att det ifrågasätts att det ska vara denna donna som är offret....ja det verkar lite märkligt om hon nu också har två VM-guld i karate

Ja alltså, om det inte framgick så försökte jag vara ironisk eftersom det så uppenbart inte är hon det handlar om då det där skrevs knappt en månad senare. Talar emot allt det som skrivs här
Citera
2021-03-11, 22:11
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severstal
Judge Dress?

Om nu anklagelserna visar sig vara sanna, så " Judge Dressing" kanske?
"Såsen som kommer ut".. Usch.

Vi får väl anta att han än så länge anses vara oskyldig.
(Knepigt att han sitter häktad, rymningsrisk torde inte vara aktuellt. Återfall mindre troligt, i alla fall i närtid. Möjligen kan det anses att han kan påverka åtalet/"utredningen". I så fall torde han sitta häktad med restriktioner).

Var inte Alice Timander hans syster? (Eller blandar jag ihop det nu?)
Citera
2021-03-11, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Du har imho en ytterst simplifierad syn på rättskipningen; jag delar den inte (men har dock synpunkter på rättsystemet i allmänhet). Jag har haft sex med ganska många kvinnor och aldrig blivit dragen inför tinget, än mindre anmäld.

Och med det fetade förflyttade du dig till kategorin:Rabiata idioter som saknar belägg för sina påståenden.

De går till så i verkligheten, många oskyldiga som döms i sexualmål samt många som frias i hovrätten, där sjunker tillräckliga skäl för åtal från 90% (de vanliga) till 50%, i ord mot ord situationer, ibland helt utan bevisning som övertygar gemene man (kroppskador som blåmärken, annan bevisning)

Men du ser Göran Lambertz hur de gick för han, de är verkligheten för unga män. Han har bara varit singel 2 år sen sin fru dog 2018. När han då själv börja playa lite i 70 års ålder dröjde de inte länge innan han sitter för våldtäkt

De han gjorde i sin ungdom är sannolikt numera, olagligt, enligt samma rättsväsende han suttit som justitieråd i.

Som sagt knullar du nån brud med psykiska problem som har dåligt med pengar (Lambertz drog ju på en bidragstagande student under feminist regering, aj aj) kan hon "ångra sig" efteråt, plocka hem 100 000 kr i skadestånd osv.
Citera
2021-03-11, 22:13
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Här har du:

https://youtu.be/KXN0qMdb264?list=PLs8dpMB0VRLoOfuR2HOXfSdCuYyvDJep d&t=570

Märkligt att det inte speglades i statistiken?

5 918 anmälda våldtäkter
176 lagföringsbeslut för våldtäkt (inklusive grov våldtäkt) som huvudbrott
115 lagföringsbeslut för våldtäkt mot barn (inklusive grov våldtäkt mot barn)

2015
https://www.bra.se/statistik/kriminalstatistik.html
Citera
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apjordan
Svensken våldtar igen. Stackars hjärntvättade kvinnor. Aldrig att dom lär sig. Kommer man från en apkultur så är det inte så konstigt.

Ja ligger ju i linje med vänster-svensken, anamma det nya kulturerna som dom känner så varmt för. #feministkillar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Var fick du luft från? Klart det räcker som stödbevisning. Att någon verifierar ens berättelse.

Ja det är väl självklart - men det räcker inte med att någon ser någon gråta som var påståendet här. Idiot
Citera
2021-03-11, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T7-FF
Så Görans identitet döljs trots att han är en känd figur men inte de två advokater som misstänks för att ha läckt information? Kan någon förklara detta?

Det är extremt sällan media namnpublicerar någon redan vid en häktning. Eftersom det inte krävs speciellt mycket bevisning vid häktninstillfället och media då inte heller själva har möjlighet att se något av bevisningen är det för svajigt för att publicera. Brottsrubriceringen är allvarlig och GL skulle drabbats av stor publicitetsskada utan skäl om det visar sig att bevisen inte håller.
Du kan däremot vara helt säker på att han, till skillnad från de flesta andra, kommer namnges om han döms. KANSKE redan vid eventuellt åtal beroende på hur fuppen ser ut.

Mig veterligen är det ju bara Expressen som publicerat de båda advokaternas namn i nuläget. Jag vet inte hur Expressen har tänkt men jag kan ändå se en skillnad jämfört med GL. Advokaternas väldigt uppseendeväckande encrochattande med sina klienter finns i en fup så att redaktionerna har kunnat se med egna ögon. De vet på vilka grunder de publicerar.
(Advokaterna är inget brottmål som kommer inte bli aktuellt med eventuellt åtal.)
Citera
2021-03-11, 22:14
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Märkligt att det inte speglades i statistiken?

5 918 anmälda våldtäkter
176 lagföringsbeslut för våldtäkt (inklusive grov våldtäkt) som huvudbrott
115 lagföringsbeslut för våldtäkt mot barn (inklusive grov våldtäkt mot barn)

2015
https://www.bra.se/statistik/kriminalstatistik.html

Det förutsätter att kvinnan kan berätta en trovärdig historia och att hon inte kan motbevisas. Många lögnaktiga kvinnor klarar inte av det.
Citera
2021-03-11, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasektomi
Det (fetade ovan) verkar inte ha hjälpt dig, så jag avstår.

Jag gillar inte Lambertz, men hans person är ointressant. Har han våldtagit en kvinna ska han straffas för det.

Som om att brottslingens person inte har något med brottet att göra...

Hmm...

/Johan
Citera
2021-03-11, 22:18
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det förutsätter att kvinnan kan berätta en trovärdig historia och att hon inte kan motbevisas. Många lögnaktiga kvinnor klarar inte av det.

Du skrev att det räcker med kvinnans ord för en fällande dom. Stödbevisningen skulle också enbart vara kvinnans ord, eller att hon ska ha berättat om saken för en väninna?
Citera
2021-03-11, 22:20
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Hon hade ju däckat efter en massa alkohol och vaknar av att han har sex med henne, enl BOs utsaga. Den storyn låter ju inte så osannolik i mina öron. Hon är inte den första att bli utnyttjad ”under influence” i så fall.

Det måste nog vara det absolut sämsta karriärsdraget någonsin i så fall - att falskeligen anklaga en jurist av den här kalibern, hälsa feministen det.
Hon kläderna på. Han full och 70. Ska ta av henne kläderna OCH få upp kuken. Och hon ska då vara värnlös under denna process. Finns inte.
Citera
2021-03-11, 22:21
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Du skrev att det räcker med kvinnans ord för en fällande dom. Stödbevisningen skulle också enbart vara kvinnans ord, eller att hon ska ha berättat om saken för en väninna?

Ja precis, gör som denna kvinna, gråt ut hos en väninna och berätta historien. Anmäl sedan och använd väninnan som stödbevisning. Se till att historien är trovärdig och rent tekniskt kan ha inträffat. Detta görs enklast genom att kvinnan och mannen faktiskt varit på samma plats när andra inte varit närvarande så att det finns en möjlighet att våldtäkten kunnat ske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in