2021-03-30, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Det kan det visst vara!

Om du samtycker till vård tillämpad inte lagen om tvångsvård.
”En förutsättning för vård enligt denna lag är att patienten motsätter sig sådan vård eller det till följd av patientens psykiska tillstånd finns grundad anledning att anta att vården inte kan ges med hans eller hennes samtycke.”
Citera
2021-03-30, 01:21
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Exakt, det är det jag har gjort, och sedan är det bara att sortera på EXIF-fältet "Date taken". Går att göra i Windows till och med.

Leta efter mega-arkivet i tråden (sajten mega alltså) jag tror det var där jag fick alla bilder från. Det ska vara 489 bilder totalt.

Aa har några porriga bilder på telefonen (eget bruk såklart) och kan se datumet dom togs hur lätt som helst
Citera
2021-03-30, 01:22
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Maj 2013 enligt Stoppa Pressarna.

Maj 2013 stämmer överens med bilderna, Lektyrfotografens första bildserie är tagen 2012-05-24 (fyra ganska tråkiga bilder, som ser ut att vara tagna på ett kontor eller i någon offentlig miljö).
Citera
2021-03-30, 01:23
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Det här är ju helt sanslöst. En ny skribent dyker upp och drar i sitt allra
första inlägg en historia om att EA tvångsvårdats på psyket 2012-2013 vilket motsägs av tidstämplar i hundratals bilder tagna av ex-maken. Samma bilder som tidigare accepterats som äkta av såvitt jag vet alla, och samma ex-make som var den som först fick oss uppmärksamma på EAs labila psyke. Nu antar ett antal skribenter att bilderna manipulerats eller haft fel tidstämpel från början. Allt för att den nya smaskiga historien skall kunna vara sann. Men det är den ju inte. Den är ett rent påhitt vilket bergsturk visat er.

Källkritik, någon...?

Nej, något stämmer uppenbarligen inte. EA kan omöjligen vara på semester samtidigt som hon är intagen. Frågan är väl dock vad som inte stämmer. Det där med namnbyten fram och tillbaka låter märkligt det med.
Citera
2021-03-30, 01:28
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Aa har några porriga bilder på telefonen (eget bruk såklart) och kan se datumet dom togs hur lätt som helst

Det här är min favorit: https://ibb.co/DDBZJY6

Grab her by the pussy!

En bild som beskriver EA mycket bra.
Citera
2021-03-30, 01:31
Medlem
Citat:
Fyra månader i början av 2012 är möjligt.

Hon befann sig, BEVISLIGEN, utomlands hela december 2012, tillsammans med Lektyrfotografen. De var bland annat i Phuket. HELA december. De kom tillbaka, så gott det går att bedöma, någon gång i början/mitten av januari 2013. Och hela resten av 2012, maj till december, med relativt små luckor, kan beläggas med bilder.

Så din historia stämmer inte alls. Nu är frågan varför den inte stämmer, och hur många munnar denna information passerat innan den hamnat hos dig.
Lite oklart varför du inte tror på mig. Jag sa ju att jag precis sett officiella dokument som visar det jag säger. Man får inte lägga upp dessa i tråden enligt moderator.

I slutet av maj 2012 bestämdes att den slutna tvångsvården av EA "får pågå under högst sex månader". Teoretiskt sett skulle då EA kunna åka utomlands i december.

Det är lite förvirrande att man i maj 2013 enligt uppgift åter igen beslutar om tvångsvård av EA. Har inte sett dokumenten. För mig lät det som att hon fortfarande var tvångsvårdad fram tills dess men hon kanske då var utsläppt? Stämmer ju bra med dina påståenden om utlandsresor.

Jag har inte mycket info om fallet men det lilla jag har är i alla fall inga påhitt.
Citera
2021-03-30, 01:33
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nej, något stämmer uppenbarligen inte. EA kan omöjligen vara på semester samtidigt som hon är intagen. Frågan är väl dock vad som inte stämmer. Det där med namnbyten fram och tillbaka låter märkligt det med.

"Mina vänner och kollegor skulle inte ljuga om detta. Jag har nu även sett dokument som visar att EA var intagen hela 2012..."

Skribenten menar i första meningen att vännerna och kollegorna är mycket pålitliga och att hen därför inte ifrågasätter dem. I följande mening är skribenten plötsligt själv förstahandskällan.
Citera
2021-03-30, 01:34
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Det här är ju helt sanslöst. En ny skribent dyker upp och drar i sitt allra första inlägg en historia om att EA tvångsvårdats på psyket 2012-2013, vilket motsägs av tidstämplar i hundratals bilder tagna av ex-maken.

Ja, det är faktiskt 196 bilder tagna 2012. Dessutom har de gjort en Sverigeturné under 2012; bilder från Kinnekulle stenbrott och Läckö slott är lätta att känna igen och de är tagna under sommaren. Det finns dock inga fler utlandsbilder/resor år 2012 utan den månadslånga resan över jul/nyår 2012/2013 är den enda (första bild 2012-12-09, sista 2013-01-12).
Citera
2021-03-30, 01:38
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Det här är min favorit: https://ibb.co/DDBZJY6

Grab her by the pussy!

En bild som beskriver EA mycket bra.

Fin bild de där men man ver aldrig vad för könssjukdomar eller annat snusk man kan dra på sig när man gör de
Citera
2021-03-30, 01:39
Medlem
Insyn5s avatar
Vilka motiv drivs denna eländiga katastrofmänniska av egentligen?

När hon falskanmäler sina uppdiktade och påstådda våldtäkter, vad är hennes syfte? Är det pengarna hon vill åt? Eller är det alla femnazis som hjärntvättat henne med sin metoo propaganda, och hon faktiskt tror att ett frivilligt samlag är en våldtäkt? Är hon psykisk sjuk och drivs av att skada och förstöra? Eller är hon bara psykiskt sjuk samt förvirrad med vanföreställningar och tror sig blir våldtagen.

Hennes sätt att manipulera med bevismaterial talar ju emot det senare alternativet. Hon opererar på ett läskigt målmedvetet sätt med ljudinspelningar, klippningar etc. Är det bara pengar som driver henne? Eller njuter hon av att förstöra livet för andra?

När hon anmälde DU och fick honom dömd i tingsrätten, så upprättade tingsrätten ett skadestånd till EA på 100 000kr, det är inga jättesummor, däremot räcker det ju ganska länge att punda på.
Citera
2021-03-30, 01:40
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ja, det är faktiskt 196 bilder tagna 2012. Dessutom har de gjort en Sverigeturné under 2012; bilder från Kinnekulle stenbrott och Läckö slott är lätta att känna igen och de är tagna under sommaren. Det finns dock inga fler utlandsbilder/resor år 2012 utan den månadslånga resan över jul/nyår 2012/2013 är den enda (första bild 2012-12-09, sista 2013-01-12).

Det kan inte vara så att hon togs in första gången maj 2012, skrevs ut runt december det året, togs in igen i början av 2013 och slutligen skrevs ut igen maj 2013? Jag vet i ärlighetens namn inte hur intressant det egentligen är, men skulle det fungera med bilderna?
Citera
2021-03-30, 01:41
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenfruset
Lite oklart varför du inte tror på mig. Jag sa ju att jag precis sett officiella dokument som visar det jag säger. Man får inte lägga upp dessa i tråden enligt moderator.

I slutet av maj 2012 bestämdes att den slutna tvångsvården av EA "får pågå under högst sex månader". Teoretiskt sett skulle då EA kunna åka utomlands i december.

Datum bilder är tagna, fullt i det fria, under 2012:

05-24
06-10
06-11
06-12
06-15
06-21
06-24
07-08
07-13
07-14
07-23
07-28
07-30
08-11
08-12
08-15
08-19
08-25
08-27
09-01
09-02
10-01
10-07
10-10
11-04
11-27
11-28
...och så hela julsemestern till Phuket då.

Många permissioner blir det! Och resor över Sverige i det. Känns inte så vidare värst tvångsvårdat va?

Citat:
Ursprungligen postat av bottenfruset
Det är lite förvirrande att man i maj 2013 enligt uppgift åter igen beslutar om tvångsvård av EA. Har inte sett dokumenten. För mig lät det som att hon fortfarande var tvångsvårdad fram tills dess men hon kanske då var utsläppt?

Maj 2013 kan stämma som en händelse i hennes liv, enligt bildserien, men det är inte det du påstår. Du behöver kolla dina källor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in