2021-03-28, 20:17
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Hon var faktiskt enligt uppgift sovande när han gav sej på henne. Har du inte följt med i skriverierna. Det år inte bra att röka gubbe lille.
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Nej nu är du helt borta. Du har alltså inte läst på ett dugg. Våldtäkten ägde rum medan kvinnan sov. Gubben har inte blivit våldtagen oavsett hans urlarviga anmälan. Punkt slut!

Nej. Så är det inte. När polisen fått fram de meddelanden som hon raderat, förändrades bilden:

Citat:
"8. Dagen efter att hon hade skickat ljudfilerna till Polisen lät hon fabriksåterställa mobilen ”på grund av mjukvarufel” så att alla eventuella ljudfiler försvann, och därtill i stort sett allt annat material än textmeddelanden. En sådan fabriksåterställning ”på grund av mjukvarufel” gjorde hon också, vid en passande tidpunkt, i 2018 års mål.

9. Efter fabriksåterställningen fanns det bl.a. meddelanden kvar i telefonen. När Polisen samlade in dessa och lät skriva ut dem visade det sig att det saknades vissa viktiga meddelanden.

10. Saknades gjorde bl.a. ett meddelande som visade att EP inte alls var redlöst berusad vid tidpunkten för ”våldtäkten”. Det hade hon annars själv hävdat. Och hon hade åberopat vittnesmål av en kamrat, LV, som sagt att EP vid ett videosamtal någon halvtimme tidigare var redlös och slocknade. Men nu visade det raderade meddelandet att hon talade med kamraten i telefon en halvtimme ungefär efter den påstådda redlösheten, och även skickade meddelanden till sin f.d. sambo (de raderade meddelandena hittades i hans telefon). I ett av meddelandena stod det "Göran är aspackad"."

http://goranlambertz.se/fredagsbetraktelse/
Citat:
"Vid förhöret fick jag nämligen se ytterligare ett bevis (av väldigt många) för att kvinnan som anmält mig hade ljugit. Genom det här beviset (ett textmeddelande till nuvarande sambon Mats) kom det fram att hon hade messat med Mats vid en avgörande tidpunkt. Nämligen en tidpunkt då hon var så gott som medvetslös. Det hade hon själv och vittnet Lotta (som strax innan hade videopratat med henne) intygat för polisen. Men nu dök det alltså upp ett bevis för att hon just då inte bara hade messat med Mats utan också hade pratat med Lotta (mig ovetande förstås). Det hade hon ju inte kunnat göra om hon varit helt borta. Och beviset (textmeddelandet) hade hon raderat från sin egen telefon.

Själv hade jag ju vetat hela tiden att hon ljög, men nu förstod tydligen alla."

http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-304/

Förmodligen så var det Göran Lambertz som var den mest packade av de två.
Citera
2021-03-28, 20:18
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex1993
Jag har tänkte länge att jag ska skriva nu, för att jag vill ge er ett helt annat perspektiv och förstå att allt inte är svart eller vitt. Men jag vet också att detta är flashback och att ni inte kommer vilja lyssna på det jag har att säga, för ni har redan bestämt er om hur ni tror att det är.

Ni klandrar EA för att hon har spelat in och att det skett tidigare när hon anmält, ni menar att ljudfilen och de tidigare anmälningarna är bevis på att hon ljuger och anmält falskt, detta trots att även hon är friad från alla sådana misstankar.

Att bli våldtagen upprepade gånger är inte konstigt eller ovanligt, det är ett välkänt fenomen som kallas reviktimisering.

Men jag vill prata om ljudfilen som så många hakat upp sig på. Jag har själv blivit utsatt för våldtäkter, inte en, inte 2 utan över 100ggr, som jag anmält. Jag har sålt sex och använt sex I syfte att självskada (och innan någon skriker om att det inte är våldtäkt så de gånger jag refererar till som våldtäkt är när det inte funnits samtycke). Jag började spela in, för jag insåg att det var min enda trygghet, jag började med det vid ett tillfälle när jag var rädd att jag skulle dö. Jag spelade därefter in ALLA, för att ha som trygghet OM något skulle hända.

Ljudfiler blir stora, de blir svåra att maila osv så att EA klippte var inte konstigt, precis som hovrätten säger I sin dom, hon lämnade in det hon ansåg relevant. Att hon sedan har en ljudfil vid detta tillfälle kan ju ha hundratals förklaringar, som att hon upplevde honom obehaglig.

Ni var snabba på att döma honom, men sedan när det kröp fram att hon anmält förut så har ni istället tappat all form av analytisk förmåga.

Men som sagt, jag vet att ni inte kommer bry er om konsekvenserna av hur ni hatar henne eller att det kan finnas fler perspektiv att se och lyssna på. Jag kunde bara inte vara tyst längre.

Du argumenterar faktiskt nästan lika svepande och oseriöst som Lambertz i Quickfrågan. Tror du verkligen själv på det du skriver? Praktexempel Halmgubbe,
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Intressant video, om man orkar 58 minuter...

Vilket fel är värst?
– Ett antal kvinnor som våldtas vågar inte anmäla eller anmäler men det leder inte till åtal eller till fällande dom.
– Ett antal män döms oskyldiga till fängelse för våldtäkt därför att beviskraven är för låga. Det räcker i stort sett med en påhittad anklagelse.
I det här fallet är det ganska uppenbart att EA har gjort en falsk anmälan. Så som hon troligen gjort minst två gånger tidigare. Vad hon anmälde ex-maken för vet jag inte, men jag har för mig att någon i tråden skrivit om ofredande och besöksförbud.

Att hon spelar in sina möten på mobilen för att sedan gå hem och redigera ljudinspelningarna så att det som hon lämnar till polisen låter som att det stöder hennes påhittade våldtäktsanklagelse, är ett MO som rimligen borde vara straffbart.

Så är det mörkertalen. Hur många har EA förfört och sedan hotat med åtal för våldtäkt om dom inte betalar? Har hon agerat ensam eller ingår hon i en liga som satt detta i system? Med målet att pressa offret på pengar eller att få ett rejält skadestånd?

Kanske borde vi tacka EA för att hon satt ljuset på att vi har ett rättssytem som borde förändras, så att det inte är så lätt att anmäla en påstådd våldtäkt och få skadestånd och oskyldiga inlåsta i fängelse?

SJÄLVFALLET så borde de i sverige som (fortfarande) bejakar rättssäkerhet vara tacksamma för att EA julen 2020 valde ut just GL såsom nytt BO.
På så vis kommer mycken skit till sist upp till ytan ordentligt. Inte minst den skruvade, "nya" sexbrottslagstiftningen som bidragit till obefintlig rättssäkerhet för vissa falskanklagade personer....
Stor Cred till GL.....blogga vidare, så att ditt tangentbord ryker!
Citera
Medlem
Hej! Jag var sent in i tråden så alla länkar till bilder och videos på EA är nu icke fungerande. Någon som har en bild att DM:a mig? Tack på förhand!
Citera
2021-03-28, 20:19
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Jag har tänkte länge att jag ska skriva nu, för att jag vill ge er ett helt annat perspektiv och förstå att allt inte är svart eller vitt. Men jag vet också att detta är flashback och att ni inte kommer vilja lyssna på det jag har att säga, för ni har redan bestämt er om hur ni tror att det är.

Ni klandrar EA för att hon har spelat in och att det skett tidigare när hon anmält, ni menar att ljudfilen och de tidigare anmälningarna är bevis på att hon ljuger och anmält falskt, detta trots att även hon är friad från alla sådana misstankar.

Att bli våldtagen upprepade gånger är inte konstigt eller ovanligt, det är ett välkänt fenomen som kallas reviktimisering.

Men jag vill prata om ljudfilen som så många hakat upp sig på. Jag har själv blivit utsatt för våldtäkter, inte en, inte 2 utan över 100ggr, som jag anmält. Jag har sålt sex och använt sex I syfte att självskada (och innan någon skriker om att det inte är våldtäkt så de gånger jag refererar till som våldtäkt är när det inte funnits samtycke). Jag började spela in, för jag insåg att det var min enda trygghet, jag började med det vid ett tillfälle när jag var rädd att jag skulle dö. Jag spelade därefter in ALLA, för att ha som trygghet OM något skulle hända.

Ljudfiler blir stora, de blir svåra att maila osv så att EA klippte var inte konstigt, precis som hovrätten säger I sin dom, hon lämnade in det hon ansåg relevant. Att hon sedan har en ljudfil vid detta tillfälle kan ju ha hundratals förklaringar, som att hon upplevde honom obehaglig.

Ni var snabba på att döma honom, men sedan när det kröp fram att hon anmält förut så har ni istället tappat all form av analytisk förmåga.

Men som sagt, jag vet att ni inte kommer bry er om konsekvenserna av hur ni hatar henne eller att det kan finnas fler perspektiv att se och lyssna på. Jag kunde bara inte vara tyst längre.

Jo, men precis. Att bli våldtagen av olika män, vid olika tillfällen, är inte konstigt eller ovanligt

Du har blivit våldtagen precis 0 gånger ditt lilla psykfall. Det är givetvis väldigt ovanligt att män begår en riktig våldtäkt. Vi pratar alltså extremt ovanligt.

Precis som EA så kan du förvränga sanningen i ditt huvud.

T.ex. när du blir påsatt i doggy av en torsk som betalat en röding, om han sedan lägger dig på rygg och börjar köra missionären - så är det inte våldtäkt. Det är ett normalt byte av ställning.

Eller när du legat med någon fuling i stundens hetta, så du ångrar dig dagen efter, då är det inte våldtäkt.

Samma sak gäller när du har pojkvän och du är otrogen med någon annan man, när du ångrar det efteråt så betyder det inte att du blivit våldtagen.

Hoppas det är förstått nu och att du kan jobba på dina problem.
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-28 kl. 20:25.
Citera
2021-03-28, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Du argumenterar faktiskt nästan lika svepande och oseriöst som Lambertz i Quickfrågan. Tror du verkligen själv på det du skriver? Praktexempel Halmgubbe,

Tycker nog inte att du är rätt person att klaga på någon annans argument när du inte kommer med något själv.
Citera
2021-03-28, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Du menar fenomenet att män inte ska anklagas för våldtäkt med falska fakta och falsk angivelse förmodar jag. Något annat är inte aktuellt längre i tråden.
Ja, missförstå rätt.
Citera
2021-03-28, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Jo men precis. Att bli våldtagen av olika män, vid olika tillfällen, är inte konstigt eller ovanligt

Du har blivit våldtagen precis 0 gånger ditt lilla psykfall. Det är givetvis ovanligt att vanliga män begår en riktig våldtäkt. Vi pratar alltså extremt ovanligt

Precis som EA så kan du förvränga sanningen i ditt huvud. T.ex. när du blir påsatt i doggy av en torsk som betalat en röding, om han sedan lägger dig på rygg och börjar köra missionären - så är det inte våldtäkt. Det är ett normalt byte av ställning.

Eller när du legat med någon fuling i stundens hetta, så du ångrar dig dagen efter, då är det inte våldtäkt.

Samma sak gäller när du har pojkvän och ligger med någon annan man och ångrar det efteråt, då är har du inte blivit våldtagen.

Hoppas det är förstått nu och att du kan jobba på dina problem.

Jag gissar att du varit närvarande vid våldtäkterna och därför kan veta exakt vad som hände Oftast har polisen kommit dit mitt under övergreppet för att jag lyckats larma, men gissar att det är att ångra sig dagen efter.
Att en torsk byter ställning skulle jag aldrig anse vara våldtäkt, men du kanske skulle det? Puss
Citera
2021-03-28, 20:23
Medlem
Mer.info.007s avatar
EA eller GL anmäler övergrepp i rättssak snart. Om dom ska hitta på nåt att anmäla.
Citera
2021-03-28, 20:24
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Vill du verkligen att det ska bli ännu färre som anmäler våldtäkt? Borde inte det stora mörkertalet istället uppmuntras på alla sätt att göra det?
Av de anmälda våldtäkterna är det väldigt få som döms. Är det inte på det fokus bör hamna?

Jag och dom allra flesta vill att alla som våldtar ska straffas.
Men det finns gränser för hur mycket man kan sänka beviskraven för att få fler åtalade.

Vi kräver i allmänhet att skuld bevisas och att det föreligger uppsåt att begå brott för att det ska kunna bli en fällande dom.

För att få fler fällda för våldtäkt har beviskraven sänkts till en nivå där det i praktiken räcker med att anmälaren påstår att en våldtäkt begåtts.

Det har till och med gått så långt att omvänd bevisbörda ofta tillämpas i praktiken. Det innebär att ingen behöver bevisa skuld. Det är istället den åtalade som måste bevisa sin oskuld.

Vi har gett upp vad som är självklara principer i en rättsstat och skapat en rättsosäkerhet som gör att risken är stor att oskyldiga fälls och får fängelsestraff.

Det är inte OK.

https://www.youtube.com/watch?v=P7pbNgPAVsw

Kanske handlar det om likhet inför lagen? Bör inte kvinnor och män vara lika inför lagen?

Citera
Medlem
Citat:

Fast här blir det väl ändå fel i ditt resonemang? Du lämnar ju indirekt samtycke genom att ingå överenskommelse om att utföra en tjänst mot ersättning.
Citera
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Jag gissar att du varit närvarande vid våldtäkterna och därför kan veta exakt vad som hände Oftast har polisen kommit dit mitt under övergreppet för att jag lyckats larma, men gissar att det är att ångra sig dagen efter.
Att en torsk byter ställning skulle jag aldrig anse vara våldtäkt, men du kanske skulle det? Puss

Du är världens mest åtråvärda och våldtagna kvinna så polisen har kanske skapat en teleport för att komma ut på dina konstanta larm?
Så de kan stoppa alla attackerande penisar vid händelseförloppet liksom.

Kanske skulle EA också investera i en teleport till polisen? Då kan ju EA skippa ljudinspelningarna osv. eftersom polisen tar alla attackerande penisar med handen i kakburken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in