2021-04-21, 14:15
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Hate
Vad är det för en liten bubbla du lever i, vet vad Mexico är för ett land?😂
Våld och övergrepp är vardag i detta land, så om nån dragit till i en BH eller petat på en mus under i deras ögon vänslandes skulle nog folk mest skrattat åt så länge han inte styckmördade dom efteråt...

Det räcker med att handlingen, att utan medgivande sticka in fingrar i någons slida, är kriminaliserad där för att åtal ska kunna prövas här.
Citera
2021-04-21, 14:34
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Du får sluta projicera, du är sexuellt gränslös och beter dig som Jennifer men hur jag beter mig har ingenting med Tobys beteende att göra.

3 scenarion som kommer hända Jennifer om hon fortsätter att vara såhär extremt bekväm med att sexuellt ofreda män:

1. Hon klarar sig hela livet bara pga att hon är kvinna.
2. Hon döms för ofredande eftersom hon inte bryr sig om samtycke.
3. Hon leker med elden och blir till slut bränd och bränd här betyder våldtagen.

Inget av alternativen är bra. Vi vuxna män kan nämligen inte likt er nazifeminister se på kvinnor som livegna barn som inte vet vad dom sysslar med. Jennifer kunde så extremt enkelt undvikit denna situationen så säg inte nej men visa ja, var tydlig. Inte för mäns skull utan för din egen. Ni gör alla Jennifer en björntjänst här.
Jag tror snarare det är du som gör dig själv och alla män en björntjänst genom att låtsas att Toby inte gjort något olagligt.
Citera
2021-04-21, 14:57
Medlem
Citat:
Det är olagligt att fysiskt teasa någon.

Nej, det är det inte. Vi har nämligen inte Sharialagar i Sverige.
Citera
2021-04-21, 14:59
Medlem
Citat:
En person säger jag vill knulla. Han ligger halvnaken I en säng. Tjejen är halvnaken och sätter sig i knullställning på honom. Kan du förklara vad som inte är sexuellt? Du är minst asexuell om du inte förstår detta.
Du hör väl på stämningen i samtalet att det inte direkt är sex som ligger nära till hands? Det spelar ingen roll hur mycket kläder de har på sig eller hur de placerar sig, det finns inget som tyder på att kläder ska av i den här situationen.
Citera
2021-04-21, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsChow
Jag har svårt att avgöra om du är sarkastisk eller inte, men deras ursäkter betyder inte mycket när deras handlingar ändå visar att de är uppblåsta, skräp-pojkar med ett släng av narcissistisk, sliskig övergrepps-aura .

Jag är faktiskt inte sarkastisk. Man är inte sina handlingar. De flesta kommer någon gång att vara både offer och förövare i sina liv som Mark Levengood sa i sitt 99:e sommarprat för ett antal år sedan.

Det krävs mod för att erkänna att man varit en förövare. Att man skrämts och skadat och att man inte var den sexgud man trodde att man var. Att man agerat sliskigt och narcissistiskt och inte tagit hänsyn till de signaler den man försökt förföra skickat ut.

Tycker att både Niklas och Toby som öppet ber om ursäkt är bättre än alla de små råttor som sitter här och försvarar övergreppen med att det är tjejernas eget fel och att killar inte kan förväntas kunna tolka signaler, situationer eller utöva någon som helst självkontroll.
Citera
2021-04-21, 15:24
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakkajen
Ursäkta? Bara för hon gnider sitt underliv mot hans kalsonger och sitter gränsle över han när han är fyllekåt betyder inte att situationen är sexuell. Alla kvinnor har rätt att bestämma när situationen är sexuell eller inte. Det är kvinnan som bestämmer när gränsen är passerad. Nu gick Toby långt över gränsen och gränsfall våldtog henne genom att dra ned hennes bh.

Underbart jävla dumt. Vilka jävla vrak det här landet fostrar.

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag tror snarare det är du som gör dig själv och alla män en björntjänst genom att låtsas att Toby inte gjort något olagligt.

2 fel blir inte 1 rätt. Situationen med Jennifer är det i så fall Jennifer som ofredar först och i andra fallet så Toby kommer få sitt straff, finns det på film att han stoppar in fingrar i henne 3 gånger och hon säger nej samtliga så är han rökt. Då är hans liv mer eller mindre förstört och han kommer sannolikt behöva flytta för att kunna leva ett drägligt liv. Jennifer har dock bara fått "you go girl" och inget kvinnligt reflekterande överhuvudtaget sker angående riskbedömningen för situationen och ta hand om sig själv så Jennifer kommer fortsätta vara extremt sexuellt gränslös pga er och det kommer att sluta illa, Toby är långt långt ifrån det värsta rovdjuret här ute men det är väl skit samma för er, ni offrar gärna henne för att kunna fortsätta spela det omyndiga offret som aldrig behöver ta ansvar för sina handlingar. Precis som små små barn. Ni är sanslöst patetiska.

Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Nej, det är det inte. Vi har nämligen inte Sharialagar i Sverige.

Att halvnaken sätta sig eller ligga på någon utan samtycke är utan tvekan olagligt. Så snälla lilla du, kan du läsa på om samtyckeslagen någon gång och inse att den även gäller kvinnor? Du ljuger ju bara nu och förnekar något alla kan läsa sig till. Att sätta sig eller lägga sig på någon är ett större ofredande än att tex tafsa på någon. Hade situationen varit omvänd, att han la sig på henne och började gnida så hade ni kallat det våldtäkt men hålla ert hyckleri i schack och vara rättvisa är inget som intresserar kvinnogrisar.

Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Du hör väl på stämningen i samtalet att det inte direkt är sex som ligger nära till hands? Det spelar ingen roll hur mycket kläder de har på sig eller hur de placerar sig, det finns inget som tyder på att kläder ska av i den här situationen.

Han säger att han vill knulla. Nu får ni autister faktiskt ge er för detta är ju direkt pinsamt nu.
Halvnakna fyllekåta ungdomar i en säng där hon sitter på han och gnider kön, det blir inte mer sexuellt än så men du verkar inte förstå att handlingar trumfar ord.
Citera
2021-04-21, 15:36
Medlem
Citat:
Att halvnaken sätta sig eller ligga på någon utan samtycke är utan tvekan olagligt. Så snälla lilla du, kan du läsa på om samtyckeslagen någon gång och inse att den även gäller kvinnor? Du ljuger ju bara nu och förnekar något alla kan läsa sig till. Att sätta sig eller lägga sig på någon är ett större ofredande än att tex tafsa på någon. Hade situationen varit omvänd, att han la sig på henne och började gnida så hade ni kallat det våldtäkt men hålla ert hyckleri i schack och vara rättvisa är inget som intresserar kvinnogrisar.

Jag håller med, att halvnaken sätta sig eller ligga på någon utan samtycke är inte okej. Men var det verkligen det Jennifer gjorde?

Nej, det var det inte. I programmet framgår det väldigt tydligt att Toby samtycker till att hon gränslar honom. Vilket Jennifer självklart är väl medveten om och tar hänsyn till. Hon kan nämligen till skillnad från dig läsa av situationer och människor och avgöra om det finns ett samtycke i en situation eller inte.

Och jag väntar fortfarande på någon form av lagtext som styrker ditt påstående om att det skulle vara olagligt att ”fysiskt teasa” någon.

I svensk lag alltså, inte sharia.

Hela resonemanget känns väldigt Mellanöstern. Att män skulle vara farlig eld helt utan agens eller självkontroll, och att det är kvinnors ansvar att inte ”teasa” elden. För då har de bara sig själv att skylla om de blir brända.

Det är en väldigt tråkig manssyn. De flesta män har faktiskt inga som helst problem med att läsa av situationer eller utöva basal självkontroll.
Citera
2021-04-21, 15:38
Medlem
Andy Frains avatar
Citat:
Precis, mycket mycket mindre saker är också sexuella men att halvnaken gränsla någon är betydligt mer sexuellt än det du beskriver.

Jo det gör det.

Situationen är sexuell, det är inte ens en debatt vi kan ha, du påstår att solen är grön, kul för dig liksom men vad har det med verkligheten och vad vi alla såg hända att göra?

Vill du inte knulla så var inte sexuell mot något du vet är kåt eftersom det redan var uttalat. Lek inte med elden. Det är olagligt att fysiskt teasa någon och samtyckeslagen gäller även kvinnor trots att du tror att den inte gör det. Kvinnor har inget tolkningsföreträde alls här.

Iom att vi är människor så är vi skapta med en talfunktion. Det är aldrig dumt att pausa upp och fråga han/hon/hen fall dom känner sig tex är bekväma, skulle vilja ta det vidare etc?
Det är en fråga som tar 2 sekunder men som gör att ni båda vet vart respektive står...
Inte kärnfysik direkt.
Och, du kan vara kåt och kyssas med någon men ändå inte vilja ha din BH nedragen eller ditt kön tafsat på! Hur svårt kan det vara att hålla två olika tankar i huvudet samtidigt?.
Citera
2021-04-21, 15:47
Medlem
Fattar inte varför killen behöver hamna i en sån här situation. Han är överlägsen alla killar i huset när det kommer till tjejer, och redan från förra säsongen ville alla tjejer ha honom.
Citera
2021-04-21, 15:47
Medlem
Citat:
Jag håller med, att halvnaken sätta sig eller ligga på någon utan samtycke är inte okej. Men var det verkligen det Jennifer gjorde?

Nej, det var det inte. I programmet framgår det väldigt tydligt att Toby samtycker till att hon gränslar honom. Vilket Jennifer självklart är väl medveten om och tar hänsyn till. Hon kan nämligen till skillnad från dig läsa av situationer och människor och avgöra om det finns ett samtycke i en situation eller inte.

Och jag väntar fortfarande på någon form av lagtext som styrker ditt påstående om att det skulle vara olagligt att ”fysiskt teasa” någon.

Hela resonemanget känns väldigt Mellanöstern. Att män skulle vara farlig eld helt utan agens eller självkontroll, och att det är kvinnors ansvar att inte ”teasa” elden. För då har de bara sig själv att skylla om de blir brända.

Det är en väldigt tråkig manssyn. De flesta män har faktiskt inga som helst problem med att läsa av situationer eller utöva basal självkontroll.

Människor är olika ”bra” på att läsa av andra. Det måste tas hänsyn till i lagstiftningen. Saker kan också lätt missuppfattas.

I samtyckeslagen finns det uttryckligen att handlingar också kan tolkas som samtycke. Alltså det gäller inte enkom ord. Vad som ska tolkas som samtycke i handlingar blir ju extremt svårt, upp till jurister. Också en av anledningarna varför advokatsamfundet var emot lagen då de anser den vara rättsosäker och ojämställd. Ojämställd i ansvar tror jag de menade.
Citera
2021-04-21, 15:59
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:

Det var exakt vad Jennifer gjorde ja och just tankeläsande är helt ointressant eftersom samtyckeslagen gäller verbalt, han blev ju skitsur på henne så han ville uppenbarligen inte alls bli teasad utan den rätten tog hon sig bara för att sedan spela offret. Hon lurade ju honom. Hon visste ju att han ville knulla.

Resonemanget är väldigt feminismens Nordkorea, kvinnor har inget ansvar alls enligt dig och får bete sig precis hur sexuellt mot män som helst och det skall aldrig få bli några konsekvenser. Du lever i en rosa fluffig utopi om du tror att sexuellt gränslösa kvinnor som tesasar män är något som kommer leda till något bra. Kan du inte goggla fram samtyckeslagen själv så har du inte i tråden att göra, dina känslor över saken är inte särskilt relevant.

Citat:
Ursprungligen postat av Andy Frain
Iom att vi är människor så är vi skapta med en talfunktion. Det är aldrig dumt att pausa upp och fråga han/hon/hen fall dom känner sig tex är bekväma, skulle vilja ta det vidare etc?
Det är en fråga som tar 2 sekunder men som gör att ni båda vet vart respektive står...
Inte kärnfysik direkt.
Och, du kan vara kåt och kyssas med någon men ändå inte vilja ha din BH nedragen eller ditt kön tafsat på! Hur svårt kan det vara att hålla två olika tankar i huvudet samtidigt?.

Precis så säga att man inte vill ligga för att sedan halvnaken gränsla någon och börja gnida håller inte. Ville hon inte ha en sexuell situation så skulle hon inte skapat en sexuell situation, det kan inte bli enklare. Sätter du dig i sexuella situationer men sedan har en massa hang ups är det faktiskt upp till dig att förklara detta för igen då hur jävla absurt långt skall vi dra det här? Om nu halvnaken gränsla någon inte är sexuellt så är ju inget sexuellt. Hon suger av mig men sen begår jag ett övergrepp när jag slickar henne trots att ingen frågade om samtycke? Är det så du resonerar? För så funkar inte lagen, man bedömer ifrån när situationen blev sexuell och det är när hon väljer att sätta sig halvnaken på en man som sagt att han vill knulla henne minuter tidigare.

Jag frågar dig med om du tror att Jennifer är efterbliven, autist, schizofren eller en tease? Om ni börjar svara på det så kan vi sedan börja ta isär var er logik totalt brister. Samtycke fungerar åt båda hållen nämligen men det verkar tex inte en enda kvinnan i tråden förstå.
Citera
2021-04-21, 16:06
Medlem
Är jag helt fel ute eller måste man inte utgå från lagarna i landet där brottet skedde, i detta fallet Mexiko, för att utreda/straffa någon? Inte så att vi svenskar tar med oss svenska lagar utomlands utan vi måste väl anpassa oss efter lagarna som finns i länderna vi befinner oss i. Isåfall hade alla som röker gräs i tex Cali begått ett brott och skulle kunna dömas för det.

Hade för mig att svenska medborgare inte kan utredas för brott ifall det inte både är ett brott i landet det sker i och ett brott enligt svensk lag.
Visst det är säkert ett brott i Mexiko också MEN jag kan inte tänka mig det klassas som våldtäkt i Mexiko. Rätta mig gärna om jag har fel.

Finns inte en chans att det finns en lag som "samtyckeslagen" i Mexiko och på så sätt kommer han aldrig kunna dömas för det.
Senast redigerad av Pushallin 2021-04-21 kl. 16:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in