Citat:
Ursprungligen postat av
Deriverbar
Jag håller med, att halvnaken sätta sig eller ligga på någon utan samtycke är inte okej. Men var det verkligen det Jennifer gjorde?
Nej, det var det inte. I programmet framgår det väldigt tydligt att Toby samtycker till att hon gränslar honom. Vilket Jennifer självklart är väl medveten om och tar hänsyn till. Hon kan nämligen till skillnad från dig läsa av situationer och människor och avgöra om det finns ett samtycke i en situation eller inte.
Och jag väntar fortfarande på någon form av lagtext som styrker ditt påstående om att det skulle vara olagligt att ”fysiskt teasa” någon.
I svensk lag alltså, inte sharia.
Hela resonemanget känns väldigt Mellanöstern. Att män skulle vara farlig eld helt utan agens eller självkontroll, och att det är kvinnors ansvar att inte ”teasa” elden. För då har de bara sig själv att skylla om de blir brända.
Det är en väldigt tråkig manssyn. De flesta män har faktiskt inga som helst problem med att läsa av situationer eller utöva basal självkontroll.
Det var exakt vad Jennifer gjorde ja och just tankeläsande är helt ointressant eftersom samtyckeslagen gäller verbalt, han blev ju skitsur på henne så han ville uppenbarligen inte alls bli teasad utan den rätten tog hon sig bara för att sedan spela offret. Hon lurade ju honom. Hon visste ju att han ville knulla.
Resonemanget är väldigt feminismens Nordkorea, kvinnor har inget ansvar alls enligt dig och får bete sig precis hur sexuellt mot män som helst och det skall aldrig få bli några konsekvenser. Du lever i en rosa fluffig utopi om du tror att sexuellt gränslösa kvinnor som tesasar män är något som kommer leda till något bra. Kan du inte goggla fram samtyckeslagen själv så har du inte i tråden att göra, dina känslor över saken är inte särskilt relevant.
Citat:
Ursprungligen postat av
Andy Frain
Iom att vi är människor så är vi skapta med en talfunktion. Det är aldrig dumt att pausa upp och fråga han/hon/hen fall dom känner sig tex är bekväma, skulle vilja ta det vidare etc?
Det är en fråga som tar 2 sekunder men som gör att ni båda vet vart respektive står...
Inte kärnfysik direkt.
Och, du kan vara kåt och kyssas med någon men ändå inte vilja ha din BH nedragen eller ditt kön tafsat på! Hur svårt kan det vara att hålla två olika tankar i huvudet samtidigt?.
Precis så säga att man inte vill ligga för att sedan halvnaken gränsla någon och börja gnida håller inte. Ville hon inte ha en sexuell situation så skulle hon inte skapat en sexuell situation, det kan inte bli enklare. Sätter du dig i sexuella situationer men sedan har en massa hang ups är det faktiskt upp till dig att förklara detta för igen då hur jävla absurt långt skall vi dra det här? Om nu halvnaken gränsla någon inte är sexuellt så är ju inget sexuellt. Hon suger av mig men sen begår jag ett övergrepp när jag slickar henne trots att ingen frågade om samtycke? Är det så du resonerar? För så funkar inte lagen, man bedömer ifrån när situationen blev sexuell och det är när hon väljer att sätta sig halvnaken på en man som sagt att han vill knulla henne minuter tidigare.
Jag frågar dig med om du tror att Jennifer är efterbliven, autist, schizofren eller en tease? Om ni börjar svara på det så kan vi sedan börja ta isär var er logik totalt brister. Samtycke fungerar åt båda hållen nämligen men det verkar tex inte en enda kvinnan i tråden förstå.