2012-11-28, 04:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
https://www.flashback.org/t230944p7

Juggen som vart klippt ute p n levde p lnad tid. Att han mrdades behver inte ha ngot med Stureplansmorden att gra. Han hade hunnit skaffa sig mnga mktiga fiender sin sista tid i livet. Det var oundvikligt att han skulle f stta livet till.
Citera
2012-11-28, 16:49
Moderator
Diagorass avatar
Det var intressant att de tog upp fallet i Veckans brott igr. Det knns dock alltid som Leif utelmnar intressant information Vem var snubben som golade ner dom? Nr blev han mrdad? Av vem? Vad gr stolpskottet Jara nufrtiden i Chile? Frgorna r mnga.....
Citera
2012-11-28, 17:37
Medlem
Vilken av brderna Doosti var det som var med och drpte norrmannen i centrala Stockholm??
Citera
2012-11-28, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Veckans Brott

Veckans Brott r kanske inte den ultimata kunskapskllan om du vill veta mer om hndelser omkring Stureplansmorden. Anledningen till varfr inte GW Persson tog upp mer konkret fakta i grdagens pogram beror nog helt enkelt p att han inte hade s mycket mer att tillfra mnet. Plj igenom denna trden s lr du hitta de flesta svaren p dina frgor.
Citera
2012-11-29, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
Vilken av brderna Doosti var det som var med och drpte norrmannen i centrala Stockholm??
Lite offtopic, men nr hnde detta och var? Hur gick mordet till?
Citera
2012-11-29, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot

Det br ha skett ett eller tv r innan massakern, Doosti och ngra andra brjade brka med en berusad norsk affrsman och hans kollega inne p ett hamburgerhak, Burger King mjligen??? , inne i centrala Stockholm, det slutade med att norrmannen dog, ingen dmdes mer n fr mjligen nedskrpning.... Det r min minnesbild i alla fall
Citera
2012-11-29, 04:09
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finde3213
Du tnker p hans bror Farshad. Jag menar Farshads bror Fariborz.

Fariborz Doosti(nytt efternamn nu) bor tydligen med en Jessica enligt birthday.se utanfr Stockholm.

Fariborz ska ha varit den som krde bilen och Farshad ska ha varit den som stod och "heja p" Tommy.

Av http://www.upplysning.se/person/data...e-7fa23ae6a430 verkar han fortfarande heta Doosti i efternamn
Det var vl iofs brorsan, som numera r jurist och heter Nystrm som var det strsta krket. En sdan jvel som borde slpas ut p borggrden och skjutas av hedemora hemvrn.

Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
N*no flyttade till sitt fdelseland dit han utvandrade efter muck. Dr driver han en egen nattklubb.
Han satt inte endast fr Stureplansmorden, fick ven pbackning under sin volta fr ett avancerat rn tv r fre Stureplansmorden mot en Rolex butik p stermalm dr klockor till ett stort vrde stals. Var en beryktad slagskmpe p sin tid ven duktig thaiboxnings utvare. Vldigt omtyckt av mnga , rrde sig en hel del mellan krogarna p Sture dr han vart en flitig beskare. Tycker han r den siste av de dmda man kan lgga skulden p ver det tragiska som intrffade den natten. N*no ville egentligen utjmna oddsen med en ren fight mot Jocke ngon annan dag och ville inte att skjutningen skulle genomfras. Han hll p att avstyra hela hndelsen in i det sista men sedan gick det tyvrr nd som det gick. Den riktiga skurken var FD med sitt provokativa hetsande nr han hejade p uppmuntrande med sina gldjerop bde fre och under skottsalvorna.

Nymans ur?
Senast redigerad av Knutte_Ninja 2012-11-29 kl. 04:12.
Citera
2012-11-29, 05:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot

Har fr mig att FD dmdes fr misshandel drygt 1 r fre massakern. Om det var fr misshandeln p Sveavgen lter jag vara osagt.
S norrmannen dog? Har vldigt svaga minnesbilder av den hndelsen.
Det var vl ocks ett annat ganska s uppmrksammat mord nere p tuben under samma tidperiod dr ett gng ungdomar slogs med tillhyggen som slutade med att en yngling olyckligtvis strk med.

Knutte Kommer inte ihg namnet p guldaffren. Mjligt att det r den butiken du nmner d jag har fr mig att just den butiken funnits p samma gata i flera decennier.
Det var en guldsmed som vart kidnappad. Rnet intrffade fr lite mer n 20 r sedan.
Senast redigerad av Jocke_S 2012-11-29 kl. 06:32.
Citera
2012-11-29, 22:50
Medlem
cacablancas avatar
vilket land kommer Tommy Zethraeus ifrn eller r han hel svensk?
Citera
2012-11-29, 23:24
Bannlyst
Veckans brott dr Stureplansmorden tas upp visas just nu i repris.
Citera
2012-11-30, 03:15
Medlem
Master-Baiters avatar
Tommy Zethraeus r en riktig riksdre!! Jag var sjlv i 30 rsldern nr han skt rtt in bland folket.

Har setat folk som setat med han han ska visst vara ganska trevlig??

Allt jag har att sga vad folk tnkte d Fyllehjrnslpp

Om vi snackar sjuka djvlar under 90-Talet har ni en hr.

Mattias Flink han gick prickade folk med en AK femma, jag hade sjlv gjort lumpen 8 r tidigare en Ak femma r inget du tar med p en cykelvg fr skoja.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mattias_Flink

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14103476.ab
Citera
2012-11-30, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vargflocken
Veckans brott dr Stureplansmorden tas upp visas just nu i repris.
http://www.svtplay.se/veckans-brott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in